ADAC ECO TEST: MODELE BMW Z SILNIKAMI DIESLA Z WYSOKIMI OCENAMI

bmw-x3-1

Samochody BMW z silnikiem wysokoprężnym otrzymały najlepsze noty za emisję tlenków azotu w teście drogowym przeprowadzonym przez ADAC w Niemczech.

W ADAC EcoTest trzy modele uzyskały w części dotyczącej emisji maksymalną liczbę punktów i zostały ocenione jako wzorowe.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

bmw-x3-2

Są to:
BMW 520d Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,84,7 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 125-123 g/km; dane na dzień 6.12.2018 r.);
BMW 218d Active Tourer Steptronic (4,5 l/100 km, 119 g/km; dane na dzień 10.12.2018 r.);
BMW X1 sDrive 18d Steptronic (4,6 l/100 km, 121 g/km; dane na dzień 10.12.2018 r.).

EcoTest organizowany przez niemiecki automobilklub ADAC to rygorystyczna procedura testowa badająca emisję spalin podczas jazdy po drogach w warunkach rzeczywistych. Trzy modele BMW z silnikami wysokoprężnymi uzyskały najlepszy możliwy wynik 50 punktów. 520d Touring doskonale wypadło w badaniu emisji tlenków azotu, uzyskując wynik poniżej 16 mg/km w jeździe miejskiej i poniżej 10 mg/km w jeździe pozamiejskiej i na autostradzie. Maksymalna dozwolona wartość to 168 mg/km.

bmw-x3-3

ADAC tak mówi o BMW X1 sDrive 18d Steptronic: „BMW doskonale radzi sobie z problemem emisji spalin. Nie ma tu ponadnormatywnych wartości dla żadnego rodzaju substancji szkodliwych, a emisja tlenków azotu jest na rekordowo niskim poziomie. W niektórych przypadkach nawet czuły sprzęt pomiarowy użyty w teście ledwo zdołał wykryć jakiekolwiek emisje”.

Również w przeszłości modele BMW stosunkowo dobrze wypadały w badaniach emisji tlenków azotu. Tak było na przykład w testach drogowych przeprowadzonych przez urzędy w krajach takich jak Francja, Korea czy Japonia.

Wyniki testu ADAC są kolejnym dowodem na to, że aktualne modele BMW z najnowocześniejszymi silnikami wysokoprężnymi mają wyjątkowo niską emisję spalin.

bmw-x3-4

Kluczowe znaczenie mają w szczególności trzy czynniki:
wieloletnie doświadczenie i ciągłe doskonalenie wszystkich komponentów stosowanych do redukcji emisji tlenków azotu (np. recyrkulacja spalin, katalizator akumulacyjny i system SCR);
– zastosowanie najnowszej technologii oczyszczania spalin;
– dopasowanie konfiguracji silnika do najnowocześniejszej technologii oczyszczania spalin na wczesnym etapie procesu projektowania pojazdu.