ALPINE: NOWY MODEL A110 RALLY JUŻ GOTOWY DO STARTU

alpine_a110_rally1

Marka Alpine rozbudowuje swój program samochodów do sportów samochodowych. Po wersjach Cup i GT4 producent wprowadza wersję A110 Rally.

Nowe auto zostało oficjalnie zaprezentowane podczas Rajdu Mont- Blanc Morzine we Francji.


Zobacz także:

SPORT

ROZMAITOŚCI


 

Ten rajdowy samochód z napędem na jedną oś przeznaczony dla prywatnych zespołów i kierowców zostanie wprowadzony do sprzedaży pod koniec roku. Od zapowiedzi w maju tego roku Alpine A110 Rally wzbudza zainteresowanie i pozytywne opinie wśród zawodników, pasjonatów i obserwatorów świata sportów samochodowych.

alpine_a110_rally2

Rajdowa wersja auta, zaprojektowana i zbudowana przez Signatech w oparciu o założenia ramowe wyznaczone przez Alpine, przejmuje lekki i zwrotny układ jezdny modeli Alpine A110 GT4 i Cup, którego konstrukcja nawiązuje do wersji seryjnej.

Wprowadzono w nim dodatkowe modyfikacje w celu przystosowania go do specyfiki tras, na których będzie się ścigał. Między innymi zastosowano zawieszenie z amortyzatorami o trzystopniowej regulacji tłumienia z ogranicznikiem hydraulicznym, nowe hamulce Brembo oraz elementy zapewniające bezpieczeństwo typowe dla samochodów rajdowych, jak pełna klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA i kubełkowe fotele Sabelt z sześciopunktowymi pasami.

alpine_a110_rally3

Współpracujący z 6-biegową skrzynią sekwencyjną (plus bieg wsteczny) i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu 4-cylindrowy turbodoładowany silnik 1,8 litra, pochodzący z seryjnego samochodu, również został poddany zabiegom dostosowującym go do startu w rajdach. Oprócz prac nad ustawieniem optymalnego przebiegu krzywej momentu obrotowego, podniesiono moc jednostki do ponad 300 KM.

Po „shakedownie” na torze Lurcy- Lévis, Alpine A110 Rally rozpoczęło realizację programu testowego z udziałem Emmanuela Guigou, wielokrotnego Mistrza Francji w kategorii samochodów z napędem na jedną oś oraz Laurenta Pelliera, mistrza Francji Juniorów w 2015 roku.

alpine_a110_rally4

Obaj kierowcy wykonali większą część jazd testowych, by sprawdzić niezawodność nowego modelu i określić jego bazowe ustawienia. W pracach nad ostateczną specyfikacją modelu wzięli również udział inni kierowcy by Alpine 110 Rally było możliwie wszechstronniejszym, łatwym w prowadzeniu i przystępnym samochodem, który pozwoli zarówno kierowcom zawodowym jak i gentlemen drivers oraz młodym adeptom sportu samochodowego w pełni i efektywnie wykorzystać jego potencjał czerpiąc przy tym przyjemność z jazdy.

Jednocześnie Signatech i Alpine pracują nad uzyskaniem homologacji FIA R-GT. Proces nadal trwa. Prowadzony jest we współpracy z Francuską Federacją Sportu Samochodowego. Ma się zakończyć w najbliższych tygodniach, co otworzy drogę do sprzedaży, a następnie dostaw pierwszych egzemplarzy Alpine A110 Rally na początku 2020 roku. W tym terminie zaplanowano pierwsze starty wyczynowe.

alpine_a110_rally5

Alpine A110 Rally zostało pokazane publiczności w mieście Morzine, w parku serwisowym Rajdu Mont- Blanc Morzine, które było szóstym etapem Rajdowych Mistrzostw Francji FFSA.

– Nasz powrót do rajdów był bardzo oczekiwany – samochody Alpine odegrały znaczącą rolę w historii tej dyscypliny sportu samochodowego. Alpine było pierwszym producentem, który zdobył tytuł Mistrza Świata w 1973 roku. Aby zapewnić sukces nowego przedsięwzięcia, projekt, opracowanie i wdrożenie produkcji samochodu Alpine A110 Rally powierzyliśmy firmie Signatech, naszemu partnerowi w Mistrzostwach Świata FIA WEC, a także w zawodach wersji Cup i GT4. Alpine A110 Rally zapowiada się jako samochód, który będzie się świetnie prowadzić. Będzie groźnym konkurentem na rajdowych trasach – mówi Régis Fricotté, dyrektor handlowy i sportowy Alpine.

alpine_a110_rally6

– Jesteśmy dumni z wyboru firmy Signatech do realizacji tak ekscytującego projektu, jak powrót marki Alpine na trasy rajdowych OS-ów. Zmobilizowaliśmy całe nasze know-how, by spełnić założenia techniczne marki. Pierwsze jazdy próbne oceniamy bardzo pozytywnie. Alpine A110 Rally będzie doskonałym samochodem rajdowym, a jednocześnie zapewni dużą przyjemność prowadzenia i bezkompromisowe osiągi. Na obecnym etapie rozwoju projektu, doświadczenia zdobyte przez Manu Guigou i Laurenta Pelliera są dla nas bardzo cenne i chcemy podziękować Renault Sport Racing za ich wiedzę i doświadczenie, a także Zespołowi FJ za pomoc logistyczną przy jazdach testowych. Mamy jeszcze dużo pracy przed zbudowaniem pierwszych egzemplarzy tego samochodu, ale pierwszy, publiczny pokaz jest kolejnym etapem tego pasjonującego wyzwania! – dodał Philippe Sinault, dyrektor Signatech.

alpine_a110_rally7

ALPINE A110 RALLY – DANE TECHNICZNE
– cena netto zaprezentowanego modelu bez opcji: od 150 000 Euro, z zastrzeżeniem homologacji pojazdu;
– silnik: 1,8 l turbo, ponad 300 KM;
– sekwencyjna skrzynia 6-biegowa, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu;
– zintegrowana klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA;
– kubełkowe fotele Sabelt i sześciopunktowe pasy;
– hamulce Brembo;
– ABS Bosch Motorsports;
– kierownica z wbudowanym wyświetlaczem i elementami sterowania;
– możliwość konfiguracji działania systemu zapobiegającemu poślizgowi kół napędzanych;
– zbiornik paliwa 65 l z homologacją FIA FT3.

Opcje i akcesoria
– pobieranie danych;
– lakier niebieski Alpine.

alpine_a110_rally8