AUDI NA TARGACH CONSUMER ELECTRONICS SHOW

CES Las Vegas 2013 - Impressionen vom Stand

„Trendy w elektronice przyszłej dekady“ – to motto przyświeca prezentacji Audi na Consumer Electronics Show (CES), odbywających się od 8 do 11 stycznia 2013 r. w Las Vegas. Na najważniejszych na świecie targach poświęconych elektronice, Audi prezentuje najnowsze rozwiązania i technologie jutra.

W centrum targowej prezentacji znajduje się projekt połączenia samochodów i otoczenia w jedną sieć, co ułatwi mobilną komunikację, a w przyszłości umożliwi wdrożenie tzw. jazdy pilotowanej.


Zobacz także:
CES 2014
TECHNIKA


Już dziś Audi oferuje szeroką gamę systemów wsparcia kierowcy sprawiających, że jazda samochodami spod znaku czterech ringów jest bardziej komfortowa i bardziej bezpieczna. Systemy wsparcia kierowcy są w dużym stopniu wzajemnie powiązane. Dzięki temu, samochody Audi są inteligentne i efektywne. Systemy jutra będą jeszcze doskonalsze – odciążą kierowcę wtedy, gdy tego sobie zażyczy.

Tzw. jazda pilotowana będzie możliwa technicznie jeszcze w tym dziesięcioleciu. Na CES Audi pokaże, jak w przyszłości rozwiązywany zostanie problem korków. W przypadku spowolnionego do prędkości poniżej 60 km/h ruchu pojazdów, automatyczny pilot w pewnych granicach ułatwi kierowcy Audi prowadzenie samochodu. Będzie np. samodzielnie przyspieszał i zwalniał. Dzięki jeździe pilotowanej samochód samodzielnie zaparkuje i wyjedzie z miejsca parkingowego, nawet z wąskiej luki przy krawędzi jezdni, wąskiego garażu czy parkingu wielopoziomowego.

Dzięki usługom Audi connect, w pojeździe pojawił się Internet, a pojazd w Internecie. Nowa technika zapewnia kierowcy i pasażerom więcej komfortu i dostarcza wiele radości z jazdy. Komunikacja z Internetem już wkrótce będzie realizowana w szybkim standardzie Long Term Evolution (LTE), umożliwiającym przesyłanie dużych ilości danych.

CES Las Vegas 2013 - Impressionen vom Stand

Audi Connect umożliwia kierowcy korzystanie w samochodzie ze zindywidualizowanych usług online – począwszy od nawigacji przy pomocy grafik Google Earth i Google Maps Street View, poprzez informacje o ruchu drogowym online, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Dla przykładu, dzięki Audi connect, w nowym Audi A3 i Audi A3 Sportback kierowca może – korzystając z odpowiedniego systemu – odczytać i odsłuchać maile oraz dyktować SMS-y.

Audi intensywnie pracuje również nad nowymi koncepcjami wskaźników i informacji umieszczanych na tablicy rozdzielczej. Jedną z takich koncepcji jest indywidualna tablica o dowolnej konfiguracji. Kierowca może tu, zależnie od potrzeb, przełączać pomiędzy wirtualnymi wskaźnikami. Optycznie nie różnią się one od tradycyjnych, ale oferują większą elastyczność.

Audi przygotowało też nowe rozwiązania z myślą o fanach HiFi. Dzięki dźwiękowi w formacie 3D, słuchanie muzyki w pojeździe stanowi prawdziwą trójwymiarową ucztę dla ucha. Tą fascynującą technologię można podziwiać z bliska w modelu „Audi Q7 sound concept“, na stoisku Audi.

Ponadto, stosowana już w Audi architektura Modułowego Systemu Infotainment (MIB), pozwala na łatwą aktualizację sprzętowych komponentów składowych systemu, co sprawia, że są one zawsze aktualne.

W wielu pojazdach produkcyjnych dostępne są już reflektory diodowe. Również na tym polu inżynierowie działu elektroniki dbają o ciągły postęp. Oświetlenie samochodów marki Audi będzie w przyszłości reagować na warunki zewnętrzne i w ten sposób zwiększać aktywne bezpieczeństwo.

W ramach inicjatywy Progressive Semi Conductor Program (PSCP), siedmiu producentów półprzewodników ma status partnera strategicznego Audi i współpracuje z koncernem nad wprowadzanymi innowacjami.