AUDI: PIERWSZY CYBERSALON OTWARTY W LONDYNIE

Audi poszerza swoją sieć sprzedaży o nową koncepcję: Audi City. W Londynie, w pobliżu Piccadilly Circus, otwarto pierwszy tego typu salon. Cała paleta produktowa marki jest tu prezentowana na zwartej powierzchni, wyłącznie cyfrowo.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej techniki i efektywnemu gospodarowaniu powierzchnią, marka z czterema pierścieniami będzie obecna w centrach światowych metropolii. W nadchodzących latach, Audi chce pozyskać więcej punktów w atrakcyjnych lokalizacjach, a do 2015 roku zamierza otworzyć na całym świecie ponad 20 podobnych salonów. Audi City będzie bowiem odgrywać w przyszłości kluczową rolę w sprzedaży nowych usług mobilnych i samochodów napędzanych elektrycznie.

Dzięki rozwiązaniom z zakresu technik medialnych, producent z Ingolstadt będzie miał teraz możliwość zaprezentowania nie tylko stale powiększającej się gamy modeli w całej swej okazałości – łącznie z wszystkimi dostępnymi kolorami, opcjami wyposażenia i funkcjami, ale pozwoli także klientom na bezpośrednie doświadczenie swojego wyboru.

Odwiedzający salon będą mogli przy pomocy techniki cyfrowej wybrać swoje Audi spośród kilku milionów możliwych konfiguracji i zobaczyć je w skali 1:1 na olbrzymich ekranach, prawie całkowicie wypełniających przestrzeń salonu. Dodatkowo, będzie można pojedynczo pokazać wybrane detale, takie jak np. układ napędowy, karoserię czy diodowe oświetlenie tak, by w przejrzysty sposób zaprezentować innowacyjność zastosowanych rozwiązań.

Za funkcjonowanie tej koncepcji odpowiedzialny będzie manager ds. kontaktów z klientami, który w przyszłości będzie zatrudniony w każdym z salonów Audi City. To właśnie on stanie się dla klienta główną, stale dostępną osobą kontaktową, kompetentną w zakresie wszelkich spraw nurtujących klienta – począwszy od pierwszej rozmowy, aż do obsługi posprzedażowej i dostarczenia usług dodatkowych.

Równocześnie, każdy salon Audi City będzie powiązany z salonem sprzedaży Audi, który pełniąc rolę nadrzędnego centrum kompetencyjnego umożliwi dostęp do całego spektrum usług oferowanych przez markę z czterema pierścieniami.

Dzięki dialogowi z klientem, opartemu na osobistym kontakcie i zindywidualizowanej obsłudze, koncepcja Audi City oznacza poszerzenie gamy oferowanych przez markę usług. By zapewnić prawidłowe funkcjonowanie tej koncepcji, Audi AG prowadzi specjalne szkolenia dla pracowników salonów Audi City i wspiera handlowców w wyborze kolejnych szkoleń. Co więcej, pracownicy w większości posiadają już odpowiednie wykształcenie kierunkowe. Są np. specjalistami w dziedzinie IT, dlatego w kompetentny sposób będą w stanie objaśnić cyfrowy świat Audi City.

Ponadto lokalizacja salonów Audi City w centrum miast czyni je czymś więcej niż tylko punktami sprzedaży. Salony Audi City w przyszłości mają też odgrywać rolę miejsc spotkań fanów, w których będą oni mogli wejść w kontakt ze światem Audi. Salony będą też wykorzystywane jako miejsca otwartych dyskusji na tematy niezwiązane bezpośrednio z branżą motoryzacyjną.

Przykładowo, poza godzinami otwarcia salonu będzie można tu wysłuchać odczytu, wziąć udział w dyskusji czy obejrzeć wystawę o tematyce dotyczącej rozwoju urbanistycznego i transportu miejskiego, a także porozmawiać o sztuce, kulturze czy nowoczesnym wzornictwie.