AUDI: STRATEGIA ULTRA DLA NOWYCH MODELI – SERII A

audi 1_a4.07

Audi poszerza swoją strategię ultra o jedenaście nowych modeli. Szczególnie efektywne wersje silnikowe serii A4, A5 i A6 pojawią się na rynku w początkach tego roku.

Napędza je nowy, mocny, dwulitrowy silnik TDI o mocy 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) lub 140 kW (190 KM). Zależnie od modelu, na kilometr jednostka emituje od 104 do 119 g CO2.


Zobacz także:
ECO


Określenie „ultra” oznacza zrównoważoną mobilność z pełnymi możliwościami codziennego użytkowania. Dzięki zużyciu paliwa w jeździe mieszanej od 3,9 do 4,6 l na 100 km nowe Audi ultra należą do najbardziej efektywnych samochodów w swoich segmentach. Dzieje się to bez ograniczenia dynamiki jazdy i komfortu. Nowo zaprojektowany silnik 2.0 TDI posiada wysoki moment obrotowy (320 lub 400 Nm), także przy niskiej liczbie obrotów.

Modele ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest siedmiostopniowa przekładnia S tronic, która obniża średnie zużycie do 4,4 l na 100 km (4,6 litra w przypadku modelu Avant). Na nowo zaprojektowana, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia posiada kilka innowacji: zminimalizowane tarcie wewnętrzne, wysoko efektywne zaopatrywanie w olej oraz wahadło odśrodkowe zapobiegające niepożądanym drganiom i umożliwiające jazdę na niskich obrotach, co przekłada się na niewielki hałas dobiegający z silnika. Harmonijnie zestopniowane biegi, w połączeniu z dużą rozpiętością przełożeń, zapewniają komfortową jazdę. Siedmiobiegowa przekładnia S tronic, podobnie jak sześciobiegowa skrzynia manualna, przekazuje siły napędowe na koła przedniej osi.

Die ultra-Modelle von Audi

Efektywność nowych modeli ultra to również w dużej mierze zasługa seryjnie montowanego systemu Start-Stop i systemu informacji kierowcy z programem efektywnej jazdy. W modelach A4 i A4 Avant, zużycie obniżają także modyfikacje detali aerodynamiki i niżej zawieszona karoseria.

Efektem połączenia różnych zabiegów są niewielkie wartości zużycia paliwa: od zaledwie 3,9 l/100 km (emisja: 104 g/km) w Audi A4 Limousine (100 kW), przez 4,2 l/100 km (109 g/km) w Audi A4 Avant (100 kW) i w Audi A5 Coupé (120 kW) po 4,3 l/100 km (111 g/km) w Audi A5 Sportback (120 kW). Nieco później na rynku pojawi się model A5 Sportback 2.0 TDI ultra o mocy 100 kW. Model A6 2.0 TDI ultra, bez uszczuplenia wyposażenia, zużywa średnio 4,4 l paliwa (4,5 l ze skrzynią manualną). Jego siostrzany model A5 Sportback, niezależnie od zastosowanej w nim przekładni, zadowala się 4,6 litrami na 100 km (119 g/km).

Do palety ultra marki Audi należy także Audi A3 1.6 TDI ultra, które zadebiutowało jesienią 2013 jako pierwszy model ultra. Samochód ten zużywa średnio jedynie 3,2 l paliwa na 100 km (85 g CO2 na km). Wszystkie wersje ultra można rozpoznać po dyskretnym emblemacie umieszczonym z tyłu pojazdu.

Die ultra-Modelle von Audi