AUTO NOSTALGIA 2018: TOYOTA I LEXUS ZAPRASZAJĄ NA TARGI

autonostalgia_1a

Na warszawskim stadionie PGE Narodowy jeszcze dziś, w niedziele 15 kwietnia odbywać się będzie kolejna, ósma już edycja targów pojazdów zabytkowych Auto Nostalgia.

Ekipa Toyota Team Classic wspólnie z salonami Toyota Marki Żerań i Lexus Żerań zapraszają zwiedzających w nostalgiczną podróż od historycznych modeli obu marek do aktualnych, obfitujących w najnowsze rozwiązania.


Zobacz także:

HISTORIA/OLDTIMERS

ROZMAITOŚCI


 

Jednym z najciekawszych klasyków Toyoty, jakie zobaczyć można na warszawskich targach jest Celica RA28 GT2000 z 1978 roku. Napędzane benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 120 KM auto, zwane „Małym Mustangiem”, jest rzadko spotykane w Europie i cenione wśród kolekcjonerów.

autonostalgia_2a

Tuż obok Celiki drugiej generacji stanie jej młodsza siostra – 175-konna wersja GT z 1994 roku, reprezentująca szóstą odsłonę tego modelu. Współczesne, może nawet nieco wybiegające w przyszłość spojrzenie na sportowe coupé będzie prezentował natomiast flagowy grand tourer Lexusa, model LC500.

Pod maską auta o futurystycznym wyglądzie pracuje wolnossący silnik V8 o pojemności 5 litrów i mocy 467 KM, napędzający tylną oś poprzez aż 10-stopniową skrzynię biegów. Oto świetny przykład, jak na przestrzeni lat zmieniała się japońska wizja budowania coupé.

autonostalgia_2a

Lexus LS – spotkanie pokoleń

W czasie Auto Nostalgii zobaczyć można również dwie odsłony flagowej limuzyny, która zdefiniowała charakter marki Lexus – LS400 i LS500. Wersja LS400 jest pierwszym modelem japońskiego producenta. Kiedy w 1989 roku auto wchodziło na rynek, fascynowało komfortem wnętrza i nowoczesnymi rozwiązaniami. Dla przykładu, LS400 był pierwszym samochodem w historii, w którym zamontowano kierownicę regulowaną w szerokim zakresie, wyposażoną w poduszkę powietrzną.

Tuż obok luksusowego youngtimera stoi najnowszy model LS500, prezentujący współczesne spojrzenie na komfortowe limuzyny. Napędzane 3,5-litrowym, 417-konnym silnikiem V6 auto ze stałym napędem 4×4 pokazuje, jak na przestrzeni prawie 30 lat rozwinęły się auta marki Lexus. Na jego pokładzie możemy znaleźć tak zaawansowane rozwiązania jak fotele z układem masażu ciepłem czy system wykrywający pieszych, który sam zmieni tor jazdy samochodu, by uniknąć kolizji. To prawdziwe spotkanie pokoleń.

autonostalgia_4a

Ewolucja napędu alternatywnego

Może trudno uwierzyć, ale hybrydowy napęd Toyoty ma już ponad 20 lat. Na stoisku japońskiej marki zobaczyć można auto, od którego wszystko się zaczęło – Toyotę Prius pierwszej generacji, wprowadzoną na rynek w 1997 roku. W towarzystwie pierwszej hybrydy produkowanej na masową skalę staną jej najmłodsze siostry – najnowszy Prius, a także Prius Plug-in.

A nieopodal stoi auto, w którym hybrydowa technologia łączy się ze sportowymi osiągami – Lexus LC500h, wyposażony w napęd Multi Stage Hybrid System. Zwiedzający mają również możliwość zobaczenia niezwykłej Toyoty Mirai.

autonostalgia_5a

Ten samochód, napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi, nie emituje żadnych zanieczyszczeń. A jedynym, co wydobywa się z jego rury wydechowej jest woda. To doskonała okazja by zobaczyć z bliska, jak na przestrzeni lat ewoluowały napędy alternatywne Toyoty i Lexusa.

Targi pojazdów zabytkowych Auto Nostalgia dziś od godziny 10:00 do 17-tej.

autonostalgia_6a