AUTO SZANGHAJ 2017: PIERWSZY ELEKTRYCZNY MODEL SKODY

skoda-VE_1

Zakończony ostatnio międzynarodowy salon samochodowy w Szanghaju był miejscem premiery pierwszego modelu w ponad 120-letniej historii napędzanego wyłącznie energią elektryczną.

Poprzez model koncepcyjny VISION E czeska marka ujawnia swoją wizję elektromobilności, która będzie implementowana w najbliższych latach.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Ponadprzeciętnie przestronna kabina, najnowocześniejsze systemy wspierające kierowcę, usługi Škoda Connect jak i liczne udogodnienia „Simply Clever” to cechy wyróżniające model. Elektromobilność w rozumieniu czeskiej marki to m.in. bezkompromisowa wydajność oraz wyjątkowo łatwe ładowanie akumulatorów.

skoda-VE_2

– Przy modelu VISION E przenieśliśmy wszystkie tradycyjne cechy marki na samochód elektryczny o dużym zasięgu. To pierwszy w pełni elektryczny model studialny opracowany przez Škodę. Bazuje na modularnej platformie Grupy Volkswagen – MEB. Pięciodrzwiowy SUV z opadającym w stylu coupé dachem napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 225 kW przekazywanej na wszystkie cztery koła. Elektryczny napęd zapewnia wysokie osiągi i prędkość maksymalną 180 km/h przy dużym zasięgu, wynoszącym aż 500 km – mówi Bernhard Maier, Dyrektor generalny marki.

Nowe auto robi wrażenie dzięki atletycznej sylwetce połączonej z ponadprzeciętnymi wymiarami: 4688 mm długości, 1924 mm szerokości i 1591 mm wysokości. Nowy język stylistyczny to m.in. przedni pas z wyraziście wyrzeźbioną maską, ozdobiony trójkątnymi światłami o krystalicznej formie wykonanymi w technologii Matrix LED czy obręcze kół ze stopów metali lekkich. Uwagę zwraca także zestaw kamer.

skoda-VE_3

Wewnątrz auto posiada obracające się o 20 stopni fotele. Przy 2851 mm rozstawu osi i radykalnie krótkich zwisach, wymiary zewnętrzne VISION E zostały maksymalnie efektywnie wykorzystane w środku. Elektryczny układ napędowy pozwolił wygospodarować dodatkowe miejsce dla pasażerów i wyeliminować tunel środkowy. Niektóre z funkcji systemu infotainment mogą być kontrolowane za pomocą gestów lub komend głosowych. Nowością jest zastosowanie zwiększającej bezpieczeństwo funkcji monitorowania wzroku kierowcy.

Obok napędu elektrycznego VISION E jest też pierwszy modelem Skody wyposażonym w system autonomicznej jazdy trzeciego stopnia, który wprowadza poziom komfortu i bezpieczeństwa na zupełnie nowy poziom. Pozwala on autu w ograniczonym zakresie samodzielnie poruszać się w korku czy na drodze szybkiego ruchu, jak i parkować bez udziału kierowcy.

skoda-VE_4

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, ładowanie VISION E może odbywać się w duchu „Simply Clever”, czyli bezprzewodowo (z pomocą specjalnych paneli podłogowych zamontowanych w garażu, ładujących pojazd przy pomocy technologii indukcyjnej).

Wraz z debiutem modelu koncepcyjnego VISION E na targach motoryzacyjnych Auto Szanghaj, Škoda przedstawiła swoją wizję e-mobilności. Strategicznym celem marki jest posiadanie w swojej ofercie hybryd typu plug-in oraz pięciu modeli elektrycznych do 2025 roku. Od tego momentu jedna na cztery sprzedawane Škody ma być zasilana jednym z dwóch typów alternatywnego napędu. Elektryczne samochody marki zachowają w pełni pragmatyczny charakter: będą cechowały się dużym zasięgiem, bezkompromisową wydajnością oraz wyjątkowo łatwym ładowaniem.

skoda-VE_5