AUTOMOTIVE INNOVATIONS: FORD NA NAJWYŻSZYM PODIUM

ford_inno1

Podczas dziesiątej gali rozdania nagród AutomotiveINNOVATIONS, firma Ford Motor Company odebrała wyróżnienie dla „Najbardziej innowacyjnego koncernu samochodowego roku 2015” za systemy bezpieczeństwa oraz częściowo autonomiczne układy wspomagające kierowcę.

Instytut Centre of Management z siedzibą w Niemczech przyznał Fordowi zwycięstwo w tej kategorii po uwzględnieniu innowacji proponowanych przez 18 koncernów samochodowych operujących globalnie i reprezentujących 53 różne marki.


Zobacz także:

TECHNIKA

ROZMAITOŚCI


 

W swojej klasie zwyciężył również Ford Focus, natomiast nowy Ford Mondeo znalazł się w pierwszej trójce w swoim segmencie.

Ford zdobył nagrody za systemy bezpieczeństwa oraz układy wspomagające kierowcę, jak na przykład układ wspomagania parkowania równoległego pomiędzy innymi pojazdami czy system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, który działa do prędkości 50 km/h.

Ford_inno2

– Innowacje od zawsze stanowiły podstawę działań podejmowanych przez Forda, przy czym wprowadzanie nowych rozwiązań w branży motoryzacyjnej nabiera obecnie większego znaczenia w związku z trwającym postępem technologicznym. Rozwiązania techniczne, które dziś prezentujemy pozwalają podróżować w bezpieczniejszy, bardziej wydajny i bardziej skomunikowany sposób – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe.

Center of Automotive Management z siedzibą przy Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Bergisch Gladbach w Niemczech jest niezależnym instytutem zajmującym się badaniami nad samochodami i transportem oraz doradztwem strategicznym. Nagrody AutomotiveINNOVATIONS są przyznawane w uznaniu wybitnych osiągnięć w zakresie inżynierii motoryzacyjnej. Jury – któremu przewodniczy dyrektor centrum prof. dr Stefan Bratzel – we współpracy z firmą doradczą PricewaterhouseCoopers (PwC) ujawniło, że spośród wszystkich innowacji zgłoszonych w tym roku blisko 300 to systemy wspomagające kierowcę.

Ford_inno3

– Specjaliści z AutomotiveINNOVATIONS zidentyfikowali przyszłe trendy w przemyśle motoryzacyjnym na podstawie analizy ponad 1200 innowacji technicznych. Nagroda dla Forda, jako ‘Najbardziej innowacyjnego koncernu samochodowego’ zwraca uwagę na innowacje wprowadzane przez firmę, które za sprawą modeli Focus i Mondeo już znalazły się w produkcji seryjnej – powiedział Bratzel.

Jurorzy wyróżnili również Forda za silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra, który jako pierwsza jednostka na świecie został trzykrotnie z rzędu nagrodzony tytułem „International Engine of the Year” (Międzynarodowy Silnik Roku), a także za elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy.

Podczas przemówienia wygłoszonego w we Frankfurcie, Bakaj omówił założenia planu Ford Smart Mobility, mającego na celu zmianę sposobu funkcjonowania nowoczesnego świata, który staje się przeludniony i bardziej zurbanizowany. W styczniu firma rozpoczęła 25 eksperymentów z dziedziny mobilności, z których każdy ma wprowadzić innowacje z zakresu łączności, mobilności, samochodów autonomicznych, satysfakcji klientów oraz przetwarzania dużych zbiorów danych.

Ford_inno4

Nowy Ford Focus, który wszedł na rynek w ubiegłym roku, jest sprzedawany na ponad 140 rynkach całego świata. Model ten oferuje m.in. system SYNC 2, który pozwala sterować za pomocą komend głosowych ustawieniami pokładowego systemu.

Z kolei nowy Ford Mondeo oferuje tylne nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa, łączące zalety poduszki powietrznej i standardowego pasa bezpieczeństwa, a także opracowany przez Forda system Pre- Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection, który wykrywa osoby znajdujące się na drodze przed autem oraz pieszych, którzy przekraczają tor ruchu pojazdu, a następnie automatycznie aktywuje układ hamulcowy, jeśli kierowca nie podejmie odpowiednich działań zmierzających do uniknięcia kolizji.

ford_inno5