BMW GROUP WYZNACZA KIERUNEK DLA MOBILNOŚCI JUTRA

bmw-ekolo1

Zrównoważony rozwój, elektryczna mobilność „i” oraz EfficientDynamics to kierunki bardzo istotne dla BMW Group. Poprzez innowacje i ukierunkowanie na przyszłość firma chce potwierdzać swoją pozycję w gronie liderów światowych technologii.

Prezes Zarządu BMW AG, Harald Krüger mówiąc, że żaden z liczących się konkurentów nie ma w tej chwili tak wielu zelektryfikowanych samochodów na drogach, podkreśla też rolę ekologicznych silników wysokoprężnych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

– Ochrona środowiska ma wiele wymiarów, jednym z nich jest przeciwdziałanie zmianom klimatycznym – powiedział H. Krüger.

Nowoczesne i wydajne silniki wysokoprężne zapewniają niższą emisję CO2, przez co przyczyniają się do ochrony środowiska. Oprócz tego są pod względem emisji wielu innych substancji szkodliwych tak samo dobre jak silniki benzynowe, albo nawet lepsze. Dotyczy to cząstek stałych, węglowodorów i tlenku węgla.

Oznacza to, że cztery kwestie związane z jednostkami wysokoprężnymi zostały już rozwiązane i nie mają już żadnego wpływu na jakość powietrza. Dlatego BMW Group domaga się rzeczowej debaty opartej na faktach i dowodach naukowych.

bmw-ekolo2

W związku z tym BMW Group wspiera szerokie działania „National Forum Diesel” mające na celu dalszą poprawę jakości powietrza w miastach.

Oprócz tych działań, początkowo do 31 grudnia 2017 r., BMW Group oferuje na terenie całej UE akcję odmłodzenia floty pojazdów, która będzie miała pozytywny wpływ na ochronę zasobów naturalnych, klimat i jakość powietrza.

Posiadacze samochodów z silnikiem wysokoprężnym spełniającym normę emisji spalin Euro 4 i starsze będą mogli oddać swój samochód u dealerów w rozliczeniu i otrzymać przy zakupie nowego BMW lub MINI premię ekologiczną wynoszącą nawet do 2000 euro zależnie od modelu. Musi to być BMW i3, hybryda plug-in lub nowy samochód spełniający normę emisji spalin Euro 6, którego emisja CO2 wynosi maks. 130 g/km (w cyklu NEDC).

Akcja ma się rozpocząć już w sierpniu. Premia nie będzie odliczana od innych oferowanych przez państwo premii motywacyjnych, takich jak na przykład obowiązujący aktualnie w Niemczech bonus ekologiczny przy zakupie samochodu elektrycznego, lecz oferowana będzie dodatkowo.

Średnia emisja tlenków azotu w samochodach BMW Group z silnikiem wysokoprężnym jest o ok. 40 proc. niższa od średniej w Niemczech opublikowanej przez Federalny Urząd Środowiska w kwietniu 2017 r. Te doskonałe wyniki odnoszą się zarówno do samochodów spełniających normę Euro, 5 jak i Euro 6.

bmw-ekolo3

Oprócz tego BMW Group, korzystając ze swoich doświadczeń z realnej eksploatacji w latach 2010-2015, oferuje dla ok. 225 tys. samochodów na niemieckim rynku spełniających normę Euro 5 dalszą optymalizację oczyszczania spalin bez dodatkowych kosztów dla klienta.

BMW Group inwestuje również w fundusz „Zrównoważona Mobilność dla Miast” i wykorzystuje możliwości cyfryzacji w celu wspierania dużych miast w redukcji natężenia ruchu i emisji spalin. Na bazie takich projektów jak strategiczne partnerstwo z miastem Hamburg w zakresie rozbudowy mobilności elektrycznej czy projekt badawczy „City2Share” prowadzony we współpracy z Hamburgiem i Monachium BMW Group rozszerza dialog z samorządami, aby stworzyć lepsze warunki dla rozszerzania mobilności elektrycznej i carsharingu.

– Od prawie dwóch lat nowoczesne, wydajne i cieszące się popularnością wśród klientów silniki wysokoprężne są publicznie dyskredytowane, co powoduje niepewność wśród milionów kierowców. Ale to do niczego nie prowadzi. Niemiecki przemysł motoryzacyjny pozostaje gwarantem innowacyjności i będzie dostarczać rozwiązań, które zapewnią mobilność w przyszłości – stwierdził H. Krüger.

BMW Group wielokrotnie wyjaśniała: technologia oczyszczania spalin stosowana przez BMW różni się znacznie od innych rozwiązań na rynku. BMW Group również w tym zakresie z sukcesem konkuruje z innymi. Firma kategorycznie odrzuca sugestie formułowane przez niektóre media zarzucające stosowanie niedopuszczalnych metod technicznych przy oczyszczaniu spalin w silnikach spalinowych.

bmw-ekolo4

– Wyniki oficjalnych badań w kraju i za granicą potwierdziły brak manipulacji w samochodach BMW Group – podkreślił H. Krüger.

Oprócz ciągłej optymalizacji silników spalinowych BMW Group konsekwentnie rozwija mobilność elektryczną. Elastyczna konstrukcja pojazdów i zakładów umożliwi firmie w przyszłości szybkie decyzje, które i ile modeli ma być wyposażonych w wysokowydajny silnik spalinowy, napęd hybrydowy plug-in czy napęd całkowicie elektryczny.

Już w roku 2017 BMW Group planuje sprzedaż zelektryfikowanych samochodów po raz pierwszy w liczbie ponad 100 tys. egzemplarzy – w tym całkowicie elektryczne BMW i3 oraz i8, jak i modele hybrydowe plug-in BMW iPerformance czy wersję hybrydową plug-in MINI Countryman.

W sumie w stale rozszerzanej ofercie BMW Group jest obecnie dziewięć zelektryfikowanych modeli. W roku 2018 pojawi się nowe BMW i8 Roadster. Niedługo później całkowicie elektryczny napęd wejdzie też do innych marek BMW Group: pod koniec 2019 r. w zakładach w Oksfordzie rozpocznie się produkcja elektrycznego MINI, a w roku 2020 pojawi się całkowicie elektryczne BMW X3.

Od roku 2021 w zakładach w Dingolfing produkowane będzie najbardziej zaawansowany technologicznie model: elektryczne BMW iNEXT. Tym samym BMW Group podkreśla znaczenie zakładów w Niemczech jako centrum kompetencyjnego mobilności elektrycznej.