BMW: NOWA SERIA 3 LIMUZYNA Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM PLUG-IN

bmw-limuz1

Nowe BMW serii 3 Limuzyna to pojazd ekologiczny dzięki wprowadzeniu do oferty silników wersji z napędem hybrydowym plug-in.

Model 330e Limuzyna wyposażony został w najnowszą generację technologii BMW eDrive, który w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym zapewnia sportowe wrażenia z jazdy z napędem elektrycznym.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Standardowy XtraBoost oferowany po raz pierwszy w modelu BMW zwiększa moc napędu hybrydowego plug-in do 215 kW (292 KM). Nowy model posiada zwiększony o ponad 50 procent w porównaniu z poprzednim modelem zasięg w trybie elektrycznym. Teraz bez lokalnej emisji spalin można przejechać nawet 66 km. Zużycie paliwa i emisja spalin w porównaniu z poprzednim modelem są niższe o ponad 15 procent i wynoszą 1,9- 1,6 l/100 km oraz 43-37 g/km.

bmw-limuz2

Napęd hybrydowy plug-in obejmuje czterocylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 135 kW (184 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 83 kW (113 KM). Maksymalny moment obrotowy obu jednostek wynosi 420 Nm.

Maksymalna dynamika dzięki XtraBoost

Nowością w nowym BMW jest oferowana standardowo funkcja XtraBoost zapewniająca maksymalną dynamikę jazdy. Można ją szybko aktywować, włączając tryb Sport przełącznikiem właściwości jezdnych. Przy dużym obciążeniu zwiększa na 10 sekund moc 185 kW (252 KM) o dodatkowe 30 kW (40 KM). Po raz pierwszy model hybrydowy ma sportową charakterystykę pedału gazu, a także specjalny program zmiany biegów 8-stopniowej skrzyni Steptronic z hamującą redukcją biegów.

Funkcja zapewnia bardziej intensywne przyspieszenie. Jeśli na przykład kierowca przy prędkości 20 km/h nagle wciśnie gaz do oporu, nowe 330e już po jednej sekundzie przyspieszy około dwukrotnie szybciej niż pojazd z silnikiem spalinowym, co po trzech sekundach daje przewagę o jedną długość pojazdu. Z XtraBoost można korzystać aż do osiągnięcia minimalnego poziomu naładowania akumulatora wysokonapięciowego.

Nowa Limuzyna na świetne osiągi: przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sek. Maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. Wrażeniom z jazdy towarzyszy specyficzne dla tego modelu brzmienie.

bmw-limuz3

Jazda w trybie elektrycznym

Po wciśnięciu przycisku Hybrid nowe auto może poruszać się w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 110 km/h – o 30 km/h szybciej niż jego poprzednik. W trybie Eletcric jazda bez lokalnej emisji spalin jest możliwa nawet przy prędkości do 140 km/h (wcześniej 120 km/h). Wyposażenie obejmuje standardowo akustyczne ostrzeganie pieszych.

Podczas jazdy w trybie elektrycznym zewnętrzne głośniki emitują charakterystyczny dźwięk stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW. Dźwięk przy niskich prędkościach sygnalizuje obecność samochodu, nie pogarszając komfortu akustycznego osób przebywających w jego wnętrzu.

Silnik elektryczny jest kompaktowo zintegrowany z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Dzięki inteligentnej konstrukcji hybrydowa wersja przekładni jest tylko o 15 mm dłuższa niż warianty z konwencjonalnym napędem. Odzysk energii hamowania, przy którym silnik elektryczny pełni funkcję generatora, zapewnia wysoką sprawność wytwarzania energii elektrycznej.

Pozyskiwana w ten sposób lub poprzez przyłączenie do gniazdka energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze wysokonapięciowym i zasila również instalację 12 V. Eliminuje to potrzebę alternatora napędzanego przez silnik spalinowy, co dodatkowo zwiększa wydajność całego systemu.

bmw-limuz4

Pojemność energetyczna brutto wysokonapięciowgo akumulatora litowo- jonowego wynosząca 12,0 kWh zapewnia zasięg elektryczny 59-66 km. Zużycie energii w cyklu mieszanym nowego BMW 330e Limuzyna wynosi 15,4- 14,8 kWh/100 km.

Wysokonapięciowy akumulator umieszczony jest pod tylną kanapą, a zbiornik paliwa nad tylną osią. Dzięki temu pojemność bagażnika ograniczona jest w hybrydzie plug-in tylko w niewielkim stopniu. Pojemność 375 l można również w razie potrzeby zwiększyć, składając częściowo lub w całości oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40.

Ponadto hybryda plug-in oferuje prawie nieograniczony wybór wyposażenia dodatkowego. Oprócz wersji podstawowej auto jest również dostępne jako model Advantage, Sport Line, Luxury Line lub M Sport.

Może być wyposażone m.in. w adaptacyjny układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym i sportowym układem hamulcowym M. Od listopada 2019 r. nowe BMW 330e Limuzyna będzie oferowane również z elektrycznie wysuwanym hakiem holowniczym. Dopuszczalna masa przyczepy dla modelu hybrydowego plug-in wynosi 750 kg.

bmw-limuz5

Ogrzewanie postojowe i klimatyzacja w standardzie

W pełnym zakresie dostępna będzie szeroka gama systemów wspomagających kierowcę podnoszących komfort i bezpieczeństwo jazdy – od systemu asystującego kierowcy Professional z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu po asystenta parkowania z asystentem cofania. Standardowe wyposażenieobejmuje ogrzewanie i klimatyzację postojową. Energia z akumulatora wysokonapięciowego jest wykorzystywana również do działania ogrzewania postojowego.

Wraz z wprowadzeniem 330e Limuzyna zaprezentowane zostaną nowe usługi cyfrowe. Przy wybieraniu publicznych stacji ładowania system nawigacyjny wyświetla kierowcy również rekomendacje pobliskich hoteli, restauracji, kawiarni, zabytków lub instytucji kultury.

System wskazań i obsługi pojazdu umożliwia też określenie dostępności publicznych stacji ładowania. Informacja ta jest przekazywana kierowcy, jak również prognoza obłożenia stacji w momencie przyjazdu. Ponadto w przyszłości będzie możliwość rezerwacji stacji ładowania na określony czas, jeżeli dany operator będzie oferował tę funkcję.