BMW: NOWE X5 xDRIVE45e iPERFORMANCE Z WIĘKSZYM ZASIĘGIEM

bmw-x5-xdr1

Nowa wersja BMW X5 xDrive45e – pojazdu Sports Activity Vehicle z napędem hybrydowym plug-in, łączy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy z najnowszą technologią BMW eDrive.

Moc napędu zwiększono do 290 kW/394 KM, obecnie zasięg elektryczny wynosi do 80 km. Wysoka wydajność uzyskiwana jest przy emisji CO2 poniżej 50 g/km. Wprowadzenie na rynek planowane jest w 2019 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Oferta napędów w nowym modelu X5 zostanie rozszerzona o system hybrydowy plug-in.

bmw-x5-xdr2

Druga generacja łączy radość z jazdy na napędzie elektrycznym z wszechstronnością typową dla pojazdów typu Sports Activity Vehicle (SAV). Nowe iPerformance oferuje zarówno wyższą dynamikę jazdy, jak i wydajność. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 5,6 sek. – o ponad jedną sekundę mniej niż w poprzednim modelu.

Prędkość maksymalna na samym napędzie elektrycznym zwiększono ze 120 do 140 km/h. Zasięg elektryczny wynosi obecnie ok. 80 km, czyli prawie trzy razy więcej niż u poprzednika. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nowego BMW X5 xDrive45e spadło do 2,1 l/100 km, a emisja CO2 wynosi obecnie 49 g/km (wszystkie dane są wstępne).

bmw-x5-xdr3

Lepsze parametry są wynikiem owej technologii napędu. Łączy on 6cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 l i mocy 210 kW/286 KM z aktualnej grupy silników BMW EfficientDynamics z technologią eDrive najnowszej generacji. Napęd elektryczny o mocy 82 kW/112 KM, akumulator litowo- jonowy o zwiększonej pojemności i zaawansowana elektronika zasilania do inteligentnego zarządzania energią dają napędowi hybrydowemu plug-in wyjątkowe osiągi.

Obydwa silniki generują łącznie moc 290 kW/ 94 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Silnik spalinowy i elektryczny przekazują swoją moc do 8-stopniowej skrzyni Steptronic najnowszej generacji oraz inteligentnego napędu na cztery koła BMW xDrive.

bmw-x5-xdr4

W ten sposób moment obrotowy przenoszony jest na wszystkie cztery koła zarówno podczas jazdy na napędzie elektrycznym, jak i na napędzie spalinowym oraz na obu napędach jednocześnie – gwarantuje to sportową radość z jazdy na utwardzonych drogach i najwyższą wydajność w terenie. Prędkość maksymalna BMW X5 xDrive45e iPerformance wynosi 235 km/h.

Akumulator wysokonapięciowy umieszczony w podwoziu zapewnia niższy środek ciężkości niż w modelach SAV z konwencjonalnym napędem. Pojemność bagażnika nowego modelu jest przy tym mniejsza tylko o 150 l. Przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń pojemność bagażnika wynosi 500 l, a przy złożonych oparciach tylnej kanapy aż 1716 l. Zbiornika paliwa mieści 69 l – nadaje się na długie trasy.
bmw-x5-xdr5

Nowe BMW X5 xDrive45e iPerformance wyposażone jest standardowo w pneumatycznie zawieszenie obu osi i elektronicznie sterowane amortyzatory. Opcjonalnie oferowany jest zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Oprócz szerokiego wyboru funkcji z zakresu inteligentnej łączności sieciowej dostępne są również nowe usługi cyfrowe ukierunkowane w szczególności na elektro- mobilność.

Ponadto w nowym BMW X5 xDrive45e iPerformance dostępne są wszystkie systemy asystujące kierowcy opracowane do Sports Activity Vehicle, a także wysokiej jakości opcje zwiększające komfort i luksusową atmosferę wewnątrz pojazdu.

bmw-x5-xdr6