BMW: NOWY WARIANT W PALECIE MODELI – SERIA 2 CABRIO

Bmw 2cabrio_0

Nowy wariant w palecie BMW serii 2 to kabriolet. Następca najpopularniejszego na świecie samochodu z otwieranym dachem w tym segmencie (ponad 130 000 sprzedanych egzemplarzy).

To rozwinięcie serii 1 Cabrio pod względem dynamiki jazdy, wydajności, zwinności, atletycznej elegancji, emocji, komfortu, funkcjonalności i inteligentnej łączności internetowej. Już w lutym w sprzedaży – od razu z topowym wariantem BMW M235i Cabrio na czele.


Zobacz także:

PREMIERY

FORD FOCUS RS – OSIĄGI I NAPĘD NA CZTERY KOŁA


 

Sportowe, typowe dla kabrioletów BMW elementy nadwozia, są wyraźne odróżnione od kompaktowych kabrioletów BMW serii 1. Eleganckie, wydłużone linie, płaska sylwetka z uwidocznioną linią „pokładową”, mocno zdefiniowane nadkola tylne, podkreślające napęd na tylną oś – to zalety modelu. Indywidualizacja została zachowana dzięki specyfikacjom Advantage, Luxury Line, Sport Line i M Sport, – każda wyróżnia się charakterystycznymi cechami zewnętrznymi i kabiny oraz wyposażeniem.

 

Rozmiary nowej wersji są wyraźnie większe niż w poprzedniku – długość większa o 72 mm (4 432 mm), szerokość o 26 mm (1 774), rozstaw osi o 30 mm (2 690), przedni rozstaw kół o 41 (1 521), a tylny o 43 (1 556). Zoptymalizowane zostało wsiadanie i wysiadanie na siedzenia tylne. Bagażnik jest większy o 30 l (do 335 l przy dachu założonym) lub o 20 l (do 280 l przy schowanym), a otwór załadunkowy szerszy o 35 mm. Tylne oparcia można złożyć po pociągnięciu za dźwignię we wnętrzu bagażnika. Otwór na dłuższe przedmioty powiększono o 150 mm na szerokość (do 450) i o 28 na wysokość (do 246).

Nowo opracowany, elektrycznie sterowany dach brezentowy posiada dodatkową izolację optymalizującą komfort akustyczny. Otwieranie i zamykanie trwa 20 sek. i może się odbywać także podczas jazdy – z prędkością do 50 km/h. Do wyboru 3 kolory: czarny (seryjny), antracytowy ze srebrnym wykończeniem lub brązowy ze srebrnym wykończeniem (opcje). Kabina zaprojektowana została w typowym dla kabrioletów BMW typie kokpitu luksusowej łodzi. Pałąki przeciwkapotażowe schowane są za tylnymi zagłówkami. Kokpit, typowy dla BMW – otulający kierowcę, wykonany został z najwyższej jakości materiałów.

BMW serii 2 Cabrio (średnie zużycie paliwa 8,5-4,4 l/100 km) napędzają 4-cylindrowe silniki z technologią BMW TwinPower Turbo w modelach BMW 228i Cabrio (180 kW/245 KM) i BMW 220i Cabrio (135 kW/184 KM). 4-cylindrowy turbodiesel z nowej rodziny BMW Group z technologią BMW TwinPower Turbo w modelu BMW 220d Cabrio (140 kW/190 KM), wystepuje opcjonalnie z 8-stopniową automatyczna skrzynią biegów Steptronic.

 

Najmocniejsze jest BMW M235i Cabrio, napędzane przez 3,0-litrowy silnik benzynowy R6 z technologią M Performance Twin Power Turbo, o mocy 240 kW/326 KM, z typowym zestrojeniem układu jezdnego M, zoptymalizowaną dla potrzeb wyczynowej jazdy aerodynamiką, indywidualnym designem kokpitu i opcjonalnie 8-stopniową sportową skrzynią automatyczną Steptronic Sport.

Z kolei M235i xDrive Cabrio (planowane wejście na rynek w lipcu 2015) będzie pierwszym modelem marki posiadającym inteligentny system napędu na 4 koła xDrive. Posiadać będzie on standardową 8-stopniową skrzynię automatyczną Steptronic Sport i jeszcze lepsze osiągi (0-100 km/h w 4,9 sek.). W tym samym czasie planowane jest też rozszerzenie palety o modele BMW 218d Cabrio (110 kW/150 KM) oraz 225d Cabrio (165 kW/224 KM).

Seryjnie wyposażenie z zakresu BMW EfficientDynamics obejmuje kurtyny powietrzne w przednim pasie oraz funkcję Auto Start/Stop dla wersji ze skrzyniami manualnymi i automatycznymi, tryb ECO PRO aktywowany standardowym przełącznikiem Experience Control w połączeniu z automatyczną skrzynią obejmuje funkcję żeglowania (wybiegu) oraz (po dokupieniu nawigacji Professional) asystenta jazdy Proactive.

Wyrafinowana jest technologia konstrukcji układu jezdnego: dwuwahaczowe kolumny resorujące z przodu i 5-wahaczowe z tyłu, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i wyczynowy układ hamulcowy są w standardzie.

 

Opcjonalnie monotowany jest sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, hamulce wyścigowe M i adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie kontrolowanymi amortyzatorami. We wszystkich wersjach zastosowano seryjną funkcję elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, a w BMW M235i Cabrio dostępna jest mechaniczna blokada dyferencjału M Performance z oferty BMW Accessories.

Sztywność skrętna karoserii zwiększono o 20 proc. w porównaniu z poprzednikiem. Konstrukcja oparta jest na BMW serii 1, które uzyskało 5-gwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP. Bogate wyposażenie ochronne serii 2 obejmuje seryjnie airbagi czołowe, boczne i głowowe oraz zintegrowany system ochrony kapotażowej. Ochrona pieszych dzięki aktywnej masce silnika i zdefiniowanym strefom deformacyjnym z przodu auta.

Wyposażenie seryjne obejmuje elektrycznie sterowany, izolowany akustycznie dach, radioodtwarzacz BMW Professional z systemem operacyjnym iDrive z wyświetlaczem płaskoekranowym, automatyczna klimatyzacja z trybem cabrio, opcjonalnie skórzana tapicerka w technologii SunReflecting redukującym nagrzewanie się przy bezpośrednim operowaniu słońca, opcjonalnie najnowszej generacji system nawigacji Professional z gładzikowym wprowadzaniem danych.

BMW serii 2 Cabrio to pierwszy model BMW z opcjonalnym uaktualnianiem danych nawigacyjnych w czasie rzeczywistym za pośrednictwem bezprzewodowej łączności internetowej dzięki zabudowanej w aucie karcie SIM.

Rozbudowana paleta systemów wsparcia kierowcy i usług mobilnych z zakresu BMW to bezoślepieniowy asystent świateł drogowych, adaptacyjne lampy główne, asystent parkowania, kamera cofania, asystent jazdy, rozpoznawanie znaków drogowych, regulator prędkości z funkcją hamowania, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy muzycznych, informacja drogowa w czasie rzeczywistym, rozrywka online, rozszerzona funkcjonalność dzięki oprogramowaniu Apps dla internetowych usług i portali społecznościowych.