BMW: OD WIZJI DO PRZEŁOMU CZYLI MUZEUM ZELEKTRYFIKOWANE

bmw-wyst-i3

23 marca w Muzeum BMW otwarta została nowa wystawa czasowa „BMW i. Visionary Mobility”. Tematem jest marka BMW oraz jej bohaterowie – modele i3 i BMW i8.

Przez 18 miesięcy ekspozycja będzie prezentować wizjonerskie koncepcje mobilności i pojazdów. Prezentacja jest poświęcona osiągnięciom marki.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

BMW najpierw wyznaczyło nowe standardy modelami BMW i3 i BMW i8, a następnie swoimi licznymi usługami mobilnościowymi zmieniło indywidualną komunikację samochodową w dużych miastach. Park tematyczny obejmujący ok. 30 stacji przedstawia różnorodne aspekty mobilności elektrycznej, porusza kwestie ekologicznego doboru materiałów oraz wyzwań, przed którymi stoi bezemisyjna jazda.

Dzięki tej wystawie także Muzeum BMW wkracza na nową drogę – po raz pierwszy pod jego dachem łączą się historia, teraźniejszość i przyszłość mobilności.

Historia przyszłości

Ścieżka tematyczna wiodąca przez nową wystawę rozpoczyna się tam, gdzie swój początek bierze zapotrzebowanie na alternatywne koncepcje mobilnościowe i gdzie ma ono największe pole oddziaływania: w środowisku miejskim, zwłaszcza w tzw. megamiastach. Obrazowe instalacje poruszające takie problemy jak zasoby i emisje uświadamiają odwiedzającym, przed jakimi wyzwaniami stoi nasze nowoczesne społeczeństwo i jakie szanse już dzisiaj oferuje elektryfikacja mobilności.

Następnie rozpoczynamy podróż po historii i tradycji mobilności elektrycznej w BMW – począwszy od przebudowanego modelu 1602, który był wykorzystywany podczas letnich igrzysk olimpijskich w Monachium, po dzisiejszą markę BMW i. Przegląd wydarzeń stanowiących kamienie milowe w rozwoju ekologicznej mobilności podkreśla pionierską rolę producenta w tej dziedzinie. Podzielona na pięć platform wystawa w różnorodny sposób przedstawia wszystkie priorytety i aspekty działalności BMW i.

Ekologia w każdym włóknie

Najpierw w strefie „Architektura i napęd” poznajemy nową, podstawową strukturę w budowie pojazdów – tzw. ogniwo LifeDrive. Dowiadujemy się także czegoś więcej o silniku elektrycznym i akumulatorze wysokonapięciowym. W centrum zainteresowania stoi przy tym zaprezentowany po raz pierwszy w 2011 r. samochód koncepcyjny „Megacity Vehicle”, z którego wywodzi się BMW i3.

Po 360-stopniowym ekskursie na temat ekologii ścieżka dla gości przechodzi na drugą platformę poświęconą fascynującej stylistyce BMW i: rysunki i tablice informacyjne obrazują proces twórczy. Ważną rolę odgrywa tutaj również temat „ekologicznego projektowania” i związanej z tym filozofii designu marki. Na kolejnej platformie zaskoczeni będą wszyscy ci, którzy do tej pory nie kojarzyli pojęć takich jak liście oliwne, eukaliptus, kenaf i PET z budową samochodów.

Przedstawiony tutaj proces recyklingu i demontażu pojazdów umożliwia także wgląd w politykę ochrony środowiska BMW Group.

Miejska mobilność w procesie zmiany

Przedostatni obszar tematyczny ponownie kieruje uwagę na środowisko miejskie, gdzie koncepcje współdzielenia samochodów, sieci ładowania i aplikacje do usług mobilnościowych są coraz popularniejsze i gdzie wielu ludzi nie wyobraża już sobie bez nich codziennego życia. Najnowsze rozwiązania, takie jak BMW Connected, wskazują trend skomunikowanej i spersonalizowanej jazdy.

W strefie Urban Lounge przedstawione są ponadto różne projekty, które w przyszłości uzupełnią ofertę dużych usługodawców w wielkich miastach. Wystawa kończy się spojrzeniem w przyszłość. Górna platforma „Visionary Mobililty” jest poświęcona dalszemu ukierunkowaniu marki i jej pionierskim osiągnięciom w zakresie jazdy autonomicznej.

Poruszane są tam także aspekty sztucznej inteligencji oraz szczególnego znaczenia pracownika w obliczu tej transformacji. To właśnie on jest czynnikiem decydującym o sukcesie dalszego rozwoju innowacyjnej marki BMW i.

Zielona przestrzeń w sercu miasta

Wystawa prezentuje także polski projekt zrealizowany dla BMW i pod nazwą „Miasto i Ogród”. Inicjatywa zakładała stworzenie zielonych enklaw pod uprawy na terenie dawnej Fabryki Norblina oraz na Płycie Głównej przed wejściem do Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Jej ideą była zmiana tych miejsc w przyjazną dla mieszkańców przestrzeń oraz inspirowanie do podjęcia rozmowy na temat zrównoważonego stylu życia.

Nowa wystawa czasowa „BMW i. Visionary Mobility.” będzie czynna do września w „misie” Muzeum BMW. Zwykły bilet wstępu do muzeum obejmuje także wystawę czasową.