BMW: PRACE NAD NOWYMI SYSTEMAMI ŁADOWANIA

BMW_eco 1

Przyjemność z jazdy i zrównoważony rozwój łączą się ze sobą w pełni elektrycznym BMW i3 oraz w sportowym samochodzie hybrydowym plug-in BMW i8. Ich wysokonapięciowe akumulatory można naładował łatwo i szybko dzięki BMW Wallbox.

Stanowi on element portfolio 360° ELECTRIC. Jednak Grupa podjęła poszukiwania innowacyjnych technologii, które uczynią jazdę bezemisyjną jeszcze bardziej atrakcyjną. Następnym krokiem w rozwoju technologii ładowania powinny być systemy indukcyjnego ładowania baterii wysokonapięciowych.


Zobacz także:
TECHNIKA
ECO


Najważniejszą zaletą takich systemów jest bezkablowe połączenie między akumulatorami pojazdu a źródłem zasilania. Producenci samochodów Daimler i BMW Group podpisali umowę o wspólnym konstruowaniu i wdrażaniu zestandaryzowanej technologii indukcyjnego ładowania samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. System składa się z dwóch elementów: wtórnej pętli w podłodze samochodu oraz płyty bazowej z pierwotną pętlą indukcyjną pod samochodem, np. w podłodze garażu.

BMW_eco 2

System ma wytwarzać elektromagnetyczne pole, transmitujące bezprzewodowo energię poprzez zmienne pole magnetyczne między pętlami indukcyjnymi, z wydajnością 3,6 kW. Wydajność tego typu systemu – 90 proc. – pozwala na efektywne i bardzo dogodne ładowanie akumulatorów.

Dalszy rozwój systemu ma na celu minimalizację czasu ładowania. Dziś w pełni funkcjonalny prototyp stacji indukcyjnej pozwala naładować do pełna akumulatory BMW i8 w ciągu 2 godzin. Przewiduje się, że w przyszłości moc ładowania można będzie zwiększyć do 7 kW, dzięki czemu także wyłącznie elektryczne pojazdy można będzie ładować od zera do pełnej pojemności w ciągu nocy.

BMW_eco 3

Ładowanie indukcyjne ma wiele zalet, nie tylko w kwestii komfortu użytkowania bez konieczności podłączania kabli. Indukcyjna stacja ładowania działa bezproblemowo we wszelkich warunkach pogodowych, ani śnieg, ani deszcz nie mają wpływu na jej wydajność i funkcjonowanie, więc przy należytym zabezpieczeniu wszystkich jej elementów można ją montować na dworze.

Podczas procesu ładowania promieniowanie elektromagnetyczne jest utrzymywane na minimalnym poziomie i w minimalnej przestrzeni. Procedura jest stale monitorowana i zostaje przerwana, jeśli między pętle dostanie się jakiekolwiek obce – żywe czy martwe – ciało.

Podobnie jak w przypadku dzisiejszych stacji ładowania, każdy z elementów procesu ładowania będzie można nadzorować, obserwować i regulować zdalnie – także za pomocą aplikacji smartfonowych.