BRANŻA MOTORYZACYJNA Z OPTYMIZMEM PATRZY W PRZYSZŁOŚĆ

soundgar_1

Producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych spodziewają się wzrostu przychodów w 2019 roku, a większość uważa, że elektro- mobilność najbardziej zmieni branżę.

Otych i innych istotnych tematach dla sektora motoryzacyjnego rozmawiali uczestnicy XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, największego wydarzenia branży w Polsce.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

89 proc. dystrybutorów oraz 84 proc. producentów części zamiennych oczekuje wzrostu swoich przychodów w przyszłym roku. Co warto podkreślić, to iż połowa z tych dystrybutorów planuje wzrosty większe niż 10 proc. W przypadku producentów tak optymistyczne prognozy na kolejny rok wskazuje 25 proc. firm, przy czym są nawet i tacy producenci (10 proc. wszystkich firm), którzy spodziewają się bardziej spektakularnych wzrostów przekraczających 20 proc.

soundgar_2

Takie są wyniki głosowania przedstawicieli branży podczas zakończonego Kongresu, imprezy zorganizowanej przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Jednocześnie, aż 63 proc. reprezentantów branży uważa, że wśród megatrendów największy wpływ na motoryzację będzie miała elektro- mobilność, na drugim miejscu przez 39 proc. uczestników głosowania wskazywane były pojazdy autonomiczne. Dla 37 proc. firm przełomem będzie cyfryzacja, a dla 24 proc. car-sharing, czyli współdzielenie pojazdów.

– Wartość produkcji części motoryzacyjnych w Polsce wynosi 84,3 miliarda złotych i systematycznie rośnie. To potężna, a tym samym niezwykle istotna część naszej gospodarki, dlatego co roku wsłuchujemy się w głos branży i zawsze wyciągamy wnioski. Ogromnie cieszy nas fakt, że w tym roku na nasze wydarzenie przybyło blisko 800 osób, odbyło się 20 sesji tematycznych i wystąpiło aż 80 prelegentów. To wszystko pokazuje potencjał naszej branży i daje dobre perspektywy na przyszłość, także jeżeli chodzi o obronę naszych interesów, podsumowuje Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych.

W tym roku po raz pierwszy w trakcie Kongresu położono nacisk na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży – odbyły się nie tylko spotkania B2B, ale i sesje zamknięte z ekspertami. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się sesje, dotyczące rosnącej roli kobiet w przemyśle motoryzacyjnym, megatrendów w branży, Przemysłu 4.0 i konsekwencji zmian regulacji dotyczących redukcji emisji CO2. Dyskutowano także o rozwoju motoryzacyjnych start- upów i o zagadnieniach legislacyjnych, które mają wpływ na branżę.

soundgar_3

Odbyła się również debata interaktywna prowadzona przez ambasadorów polskich producentów części, których zadaniem jest promowanie krajowych producentów za granicą i sesja poświęcona znaczeniu Brexitu dla przemysłu automotive w Polsce.

Do przygotowania oraz udziału w Kongresie włączyły się instytucje rządowe i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem, czyli SDCM, były to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe – CLEPA, reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA, reprezentująca interesy dystrybutorów i APRA, która działa na rzecz wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym oraz EGEA zajmująca się zagadnieniami, związanymi z urządzeniami warsztatowymi.

Swój wkład wniosły również: Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Przemysłowy Instytut Motoryzacji, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej, Santander Bank Polska oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.