BRIDGESTONE: TECHNOLOGIA OLOGIC Z WAŻNYM TYTUŁEM

TireTechnol

Bridgestone ologic została uhonorowana tytułem Technologii Oponiarskiej Roku w ramach Międzynarodowych Nagród za Innowacje i Doskonałość Technologii Oponiarskiej w 2014 roku.

Firma Bridgestone opracowała technologię ologic na potrzeby samochodu elektrycznego BMW i3, który jest odpowiedzią na problem zrównoważonej mobilności w przyszłości.


Zobacz także:
OPONY


Nagrodę odebrał Emilio Tiberio, Dyrektor ds. rozwoju opon osobowych w Europejskim Centrum Technicznym Bridgestone podczas targów Tire Technology Expo 2014, które odbyły się w Kolonii.

– Technologia ta stanowi odpowiedź na ogólnoświatową potrzebę ograniczenia emisji CO2 i zwiększenia bezpieczeństwa transportu drogowego. Dzięki większej średnicy opon i węższemu bieżnikowi ta wyjątkowa technologia zachowuje parametry związane z przyczepnością na mokrej nawierzchni i prowadzeniem na poziome porównywalnym do standardowych opon osobowych, jednocześnie jednak obniżając opór toczenia – tak podsumował decyzję o przyznaniu tytułu Saied Taheri, Dyrektor Centrum Badań Oponiarskich (CenTiRe), Virginia Tech (USA), jeden z członków jury.

To już trzecia z rzędu międzynarodowa nagroda za technologie oponiarskie dla Bridgestone. W 2013 roku firma Bridgestone otrzymała tytuł Ekologicznego Sukcesu Roku za nowe, przyjazne dla środowiska Amerykańskie Centrum Techniczne w Akron (Ohio, USA), wcześniej zaś zdobyła nagrodę dla Technologii Oponiarskiej Roku 2012 za technologię CAIS (Contact Area Information Sensing), która dostarcza kierowcom informacje na temat warunków drogowych w czasie rzeczywistym.

– Firma Bridgestone jest niezwykle dumna ze zdobycia po raz trzeci z rzędu międzynarodowej nagrody za technologie oponiarskie. BMW i3 to przede wszystkim samochód przyszłości. Dlatego opracowanie wyjątkowych opon dla tego niezwykłego auta było zarówno bardzo ambitnym, jak i przyjemnym zadaniem. Opracowanie nowatorskiej koncepcji ologic wymagało od nas wykorzystania całej posiadanej wiedzy, umiejętności i pasji – skomentował Franco Annunziato, Prezes Bridgestone Europe, który zarządzał Europejskim Centrum Technicznym na etapie opracowywania technologii ologic.

Bez uszczerbku dla bezpieczeństwa

Technologia Bridgestone wykorzystuje fakt, że opony o większej średnicy ograniczają odkształcenia opony podczas jazdy, dzięki czemu zachowują energię, która w przeciwnym razie jest tracona z powodu wewnętrznego tarcia. To z kolei pomaga ograniczać opór toczenia i wydłużyć czas życia akumulatora, który jest jednym z czynników krytycznych w przypadku samochodu elektrycznego.

Koncepcja wąskich opon poprawia także aerodynamikę. Dzięki nowemu bieżnikowi ologic i technologii mieszanki usprawnienia te udało się wprowadzić bez obniżenia przyczepności na mokrej i suchej nawierzchni.