BUSAN 2012: RENAULT SAMSUNG LIDEREM BRANŻY

Renault Samsung Motors (RSM), na czele którego stoi François Provost, jest jednym z uczestników Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Busan 2012 (BIMOS), odbywającego się w centrum wystawowym BEXCO pod hasłem „Samochody elektryczne – wiodący trend i przyszłość”.

RSM prezentuje na nim model SM3 Z.E., w pełni elektryczny samochód, który będzie produkowany w fabryce w Busan i zostanie wprowadzony do sprzedaży w 2013 roku. Dodatkowo firma przedstawia urządzenia do ładowania, akumulatory oraz inne technologie związane z samochodami elektrycznymi, takie jak MIV (Mobile in Vehicle) i P2C (Phone to Car). Wszystkie te produkty RSM są świadectwem wysiłków, jakie marka wkłada w doskonalenie swojego wizerunku jako producenta dbającego o środowisko i będącego liderem postępu w tej dynamicznie rozwijającej się gałęzi motoryzacji.

Stosując technologie wdrażane w samochodach elektrycznych Grupy Renault, RSM pracuje aktualnie nad nowym modelem samochodu elektrycznego – SM3 Z.E. Prace nad tym pojazdem i nowymi rozwiązaniami technicznymi oraz skomplikowany proces testów są prowadzone w Jeju. Marka nawiązała również współpracę w zakresie produkcji samochodów elektrycznych z wiodącymi przedsiębiorstwami lokalnymi, takimi jak LG Chem, LSIS i SK Planet, oraz rozwinęła szereg inicjatyw, w tym wynajem samochodów elektrycznych za pośrednictwem POSCO ICT i wprowadzenie do sprzedaży używanych samochodów elektrycznych.

Oprócz modelu SM3 Z.E., RSM wystawia również model SM3 2.0 Turbo Racing Car, który zadebiutuje w Super Race, największym torowym wyścigu samochodowym w Korei.

SM3 Z.E. – PRAWDZIWY LIDER

W tym roku flagowym produktem RSM podczas BIMOS jest model SM3 Z.E. Ten w pełni elektryczny samochód jest pierwszym produkowanym i sprzedawanym w Korei pojazdem w segmencie samochodów elektrycznych klasy średniej. Zawiera on całą serię najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych opracowanych przez Grupę Renault i RSM.

W trybie UDDS (Urban Dynamometer Driving Schedule) SM3 Z.E. (Z.E. = Zero Emisji dwutlenku węgla) może przejechać aż 182 km na jednym ładowaniu. Silnik o mocy 70 kW (95 koni mechanicznych) pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 135 km/h i posiada maksymalny moment obrotowy 226 Nm. Produkowany przez LG Chem akumulator litowo-jonowy o mocy 24 kW, w który będzie wyposażony SM3 Z.E. od 2013 roku, jest umieszczony pionowo w bagażniku, a system hamowania rekuperacyjnego uruchamia się już przy niskich prędkościach, umożliwiając doładowanie akumulatora.

Akumulator SM3 Z.E., którego seryjna produkcja i sprzedaż rozpoczną się w 2013 roku, może być ładowany na trzy różne sposoby. Najczęściej stosowane jest ładowanie poprzez podłączenie go do domowego lub biurowego gniazdka prądu o napięciu 220 V. Istnieje również możliwość całkowitego naładowania akumulatora poprzez źródło prądu o napięciu 400 V w zaledwie 30 minut.

Użytkownicy będą mogli również szybko wymienić akumulatory w centrach Quick Drop Grupy Renault. Ten system wymiany, zajmującej zaledwie kilka minut, pozwala na zwiększenie zasięgu samochodu i ułatwia odbywanie dłuższych podróży.

RSM wraz z partnerami lokalnymi pracuje obecnie nad różnymi ekonomicznymi rozwiązaniami dotyczącymi samochodów elektrycznych, takimi jak car-sharing (dzielenie się samochodem), wynajem samochodów oraz floty taksówek elektrycznych. Celem RSM jest zaoferowanie samochodów elektrycznych w konkurencyjnych cenach dzięki takim rozwiązaniom ekonomicznym, które będą atrakcyjne w porównaniu z samochodami zasilanymi paliwami tradycyjnymi, przy uwzględnieniu kosztów wdrożenia infrastruktury przeznaczonej dla samochodów elektrycznych oraz dotacji państwowych.

DANE TECHNICZNE SM3 Z.E.

Wymiary
-długość: 4750 mm;
– szerokość: 1810 mm;
– wysokość: 1460 mm.

Silnik
– moc: 70 kW;
– maksymalny moment obrotowy: 226 Nm;
– maksymalna prędkość: 135 km/h;
– maksymalny zasięg: 182 km (w trybie UDDS);
– akumulator: 24 kWh.

SM3 RACING CAR

SM3 2.0 Racing Car jest oparty na seryjnym modelu SM3, wyposażonym w silnik M4R o pojemności 2000 cm3 i turbosprężarkę Garrett. Oprócz obowiązkowych elementów bezpieczeństwa (klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, zewnętrzne odcięcie zasilania), zainstalowano w nim również amortyzatory i sprężyny dostosowane do wymagań rajdowych. W celu zwiększenia osiągów samochodu zmniejszono jego wagę oraz zamontowano w nim opony wyścigowe typu slick, a dodatkowo przeprowadzono wymagany dla rajdów tuning.

Super Race to najważniejszy wyścig torowy w Korei, przeznaczony dla samochodów seryjnych zmodyfikowanych zgodnie z regulaminem. Każdego roku pomiędzy marcem a listopadem odbywa się około siedmiu wyścigów. Pierwszy wyścig w sezonie 2012 miał miejsce 5 i 6 maja na międzynarodowym torze F1 w Yeongam

DANE TECHNICZNE SM3 RACING CAR
(wersja rajdowa)

Wymiary
– długość: 4700 mm;
– szerokość: 1900 mm;
– wysokość: 1450 mm;
– rozstaw osi: 2700 mm.

Silnik M4R + Turbo (Garrett)
– pojemność: 1998 cm3;
– moc maksymalna: 325 KM przy 6500 obr./min.;
– maksymalny moment obrotowy: 40 kgm przy 5000 obr./min.;
– maksymalna prędkość: 250 km/h;
– przyspieszenie (od 0 do 100 km/h): 5 sek.

Skrzynia biegów
– mechaniczna (sześciobiegowa)