CONTINENTAL: POWSTAŁA NOWA WERSJA CONTICONNET

Continental_ContiCon1

Continental udostępnił pierwszą aktualizację cyfrowej platformy monitorowania opon ContiConnect. Narzędzie zyskało nowe funkcje oraz zmieniony wygląd aplikacji.

Wprowadzone udoskonalenia pozwalają jeszcze bardziej usprawnić zarządzanie ogumieniem we flotach poprzez wykorzystanie danych z cyfrowego monitoringu do bieżącej konserwacji opon.


Zobacz relacje:

OPONY

ROZMAITOŚCI


 

Odkąd w 2013 roku Continental wprowadził na światowy rynek czujniki ContiPressureCheck monitorujące w czasie rzeczywistym parametry opony, firma wciąż udoskonala zaawansowane rozwiązania cyfrowego monitoringu opon, które w znaczący sposób poprawiają bezpieczeństwo jazdy oraz efektywność flot. I tak z myślą o firmach transportowych powstała platforma ContiConnect – kompleksowe narzędzie do zdalnego monitoringu ciśnienia i temperatury opon całej floty.

Dostępny na 11 europejskich rynkach, w tym również w Polsce zintegrowany system składa się z różnych komponentów, które monitorują, przetwarzają oraz przesyłają dane dotyczące ogumienia, a także umożliwiają ich analizę i interpretację.

Nowe możliwości

Udostępniona aktualizacja ContiConnect wprowadza więcej opcji indywidualnych konfiguracji w portalu internetowym, który zapewnia operatorom flot ciężarowych i autobusowych nieograniczony dostęp do aktualnych informacji o stanie ogumienia wszystkich pojazdów wraz z usługą powiadamiania o awariach. Cała aplikacja zyskała nowy bardziej przyjazny dla użytkownika wygląd poprawiający jej funkcjonalność.

– Nowe funkcje wprowadzają zmiany zainspirowane współpracą z użytkownikami ContiConnect. Menadżerowie flot i warsztatów zyskali nowe narzędzia, które usprawniają codzienną pracę oraz skracają do minimum czas poświęcany na obsługę ogumienia, równocześnie mając pewność, że informacje o stanie ogumienia trafiają natychmiast tam, gdzie powinny – powiedział Krzysztof Otrząsek, Digital Solutions CVT Manager w Continental Opony Polska.

Z poziomu platformy internetowej każdy użytkowników może teraz indywidualnie dostosowywać reguły powiadamiania o ciśnieniu i temperaturze w oponach, ustalając dowolne wartości progowe, tworzyć listy zadań umożliwiające sprawne dokonywanie przeglądów serwisowych przez pracowników warsztatów, eksportować dane umożliwiając przeprowadzenie zindywidualizowanych analiz oraz przetwarzanie danych w innych systemach.

System został też wzbogacony o nowego asystenta wspierającego precyzyjne pompowanie kół niezależnie od ich temperatury, jak również opcję ręcznego przesyłania danych do portalu internetowego – ContiConnect Light. Dzięki temu można monitorować parametry opon bez stacji monitorującej Conti Yard Reader i zintegrowanej telematyki.

– Informacje zwrotne od użytkowników platformy ContiConnect są bardzo ważne dla dalszego rozwoju tej technologii i funkcjonalności systemu, które w jak największym stopniu staramy się dostosowywać do potrzeb zarządców flot użytkowych. Udostępniona aktualizacja jest odpowiedzią na zgłaszane nam potrzeby użytkowników. W przyszłości planujemy jeszcze bardziej skoncentrować się na współtworzeniu z nimi naszych usług, aby maksymalnie zwiększyć wartość, jaką możemy zaoferować klientom w postaci cyfrowej platformy monitorowania opon – mówi Karim Fraiss, kierownik działu Marketingu, Operacji i Rozwiązań Cyfrowych w Continental Commercial Vehicles Tires.

Przyszłość monitoringu opon

Aktualizacja platformy ContiConnect to dopiero początek nowości, jakie Continental przygotował dla klientów flotowych. W drugim kwartale 2019 roku na rynek trafi rozwiązanie ContiConnect Live. Jego największą zaletą jest niezwłoczne informowanie operatorów flot pojazdów ciężarowych i autobusów o pojawieniu się problemu z temperaturą lub ciśnieniem w oponie – nawet wtedy, kiedy pojazd jest w trasie.

Dane z czujników zamontowanych w oponach są przesyłane do serwerów i wyświetlane w portalu internetowym przez aplikację ContiConnect Driver. Przed końcem tego roku aplikacja będzie w stanie wyświetlać informacje o oponach na urządzeniach Daimler Fleetboard i TomTom Telematics oraz innych urządzeniach z systemem Android, takich jak smartfony i tablety – początkowo znajdujących się tylko w kabinie kierowcy.