CONTINENTAL: TURBOSPRĘŻARKA ZASILA SILNIK ROKU 2015

turbo-con1

Silnik samochodowy z turbosprężarką Continental po raz czwarty z rzędu zdobył tytuł „International Engine of the Year”.

Tegoroczny zwycięski model to silnik hybrydowy 362 PS, który napędza BMW i8, wyposażony w wysokowydajną turbosprężarkę Continental, przyczyniającą się do jego wysokich osiągów.


Zobacz relacje:

SPORT


 

Koncern Continental dostarcza rozwiązania na rynek turbosprężarek od 2011 roku i stale umacnia swoją pozycję w tym dynamicznie rozwijającym się segmencie rynku. Jury przyznało pierwsze miejsce silnikowi hybrydowemu w sportowym BMW i8, wyposażonemu w turbosprężarkę Continental. Drugie miejsce zajął 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost Forda, co oznacza, że Continental może świętować podwójne zwycięstwo.

Silniki benzynowe EcoBoost Forda z turbosprężarką Continental, zdobyły tytuł „International Engine of the Year” trzy razy z rzędu w latach 2012 – 2014.

– Składamy zespołowi BMW nasze gratulacje wraz z podziękowaniami za współpracę przy tym projekcie. Wyrazy uznania za znakomitą pracę należą się również naszemu zespołowi ds. turbosprężarek! Kolejne wyróżnienie w tym prestiżowym konkursie to ogromny sukces. Dzięki naszym innowacyjnym i wysokowydajnym produktom w bardzo krótkim czasie zyskaliśmy silną pozycję na tym ważnym i szybko rozwijającym się rynku. Zapotrzebowanie na turbosprężarki, szczególnie w sektorze silników benzynowych, gwałtownie rośnie – komentuje Wolfgang Breuer, szef jednostki biznesowej Continental zajmującej się systemami silnikowymi.

Stalowa turbosprężarka Continental wykorzystywana w zwycięskim silniku BMW i8 wyznacza nowe standardy. Nie tylko posiada korzystny stosunek mocy do masy, jest odporna na spaliny o temperaturze ponad 1 000°C, ale również dynamicznie reaguje na zmieniające się obciążenia.

Kolejnym elementem wyposażenia BMW i8 dostarczonym przez Continental jest układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid, opracowany specjalnie z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym. Auto wykorzystuje również system bezpieczeństwa biernego Continental – SATellite (PPS pSAT) oraz precyzyjny system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach. Warto także wspomnieć o zainstalowanej lekkiej instalacji grzewczej i chłodniczej o łącznej długości ponad 31 metrów.

Ponadto, w skład wyposażenia BMW i8 wchodzą wyprodukowane przez inżynierów Continental: folia Beneron do zabezpieczania nadproży oraz wielorowkowe paski napędowe sprężarek.