DAF: WYŁONIONO ZWYCIĘZCÓW OLIMPIADY TECHNICZNEJ

W hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się uroczysta gala ogłoszenia wyników I Olimpiady Technicznej DAF. Najlepszym Mechanikiem DAF roku 2011 został Paweł Nowak z firmy DBK, autoryzowanego dealera firmy DAF w Toruniu.

Paweł wykazał się największą wiedzą z zakresu elektryki, sterowania silnikiem, pneumatyki i układu hamulcowego, układu jezdnego i napędowego, mechaniki i wiedzy ogólnej o marce DAF. W nagrodę otrzymał 46-calowy telewizor wraz z zestawem kina domowego BlueRay, a w lutym 2012 roku reprezentował będzie polskich mechaników na ogólnoeuropejskich zawodach dla mechaników DAF.

Pozostałymi finalistami Olimpiady zostali:
Mariusz Olech, DBK Gdańsk – 2. miejsce
Tomasz Fibig, ESA Trucks Poznań – 3. miejsce
Adam Karolik, DBK Białystok – 4. miejsce
Przemysław Szymaniak, WW Wanicki Świdnik – 5. miejsce

Olimpiada DAF 2011 trwała od kwietnia 2011 roku, a jej celem było wyłonienie najlepszego mechanika sieci dealerskiej DAF. Mogli wziąć w niej udział mechanicy pracujący w autoryzowanych serwisach DAF, którzy wpisani są do wewnętrznego systemu zarządzania szkoleniami TMS i osiągnęli co najmniej pierwszy z czterech poziom wyszkolenia Basic. Do zawodów przystąpiło 100 mechaników z wszystkich oddziałów dealerskich DAF. W samym finale spotkało się 5 najlepszych. Zawody trwały 8 miesięcy i składały się z 4 etapów.

Pierwszym etapem były kwalifikacje, które polegały na rozwiązaniu internetowego testu sprawdzającego wiedzę techniczną, jak i ogólną o firmie DAF mechaników. Wszyscy zarejestrowani na specjalnie stworzonej na cele Olimpiady stronie internetowej www.olimpiadatechnicznaDAF.pl uczestnicy odpowiadali na 50 pytań testu internetowego, umieszczonego na stronie. W etapie tym wyłonionych zostało 50 mechaników, którzy w kolejnych miesiącach rywalizowali ze sobą podczas praktycznych i teoretycznych zajęć odbywających się w Centrum Szkoleniowym DAF w Rzgowie.

Etap drugi (ćwierćfinał) składał się z dwóch części – teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej zawodnicy mieli okazję wykazać się znajomością komputerowych systemów DAF, niezbędnych w codziennej pracy mechanika. W części praktycznej oceniane były dokładność wykonania i czas wykonania danego zadania, które obejmowały zagadnienia tj.: regulacja zaworów, ocena stanu akumulatorów czy kompresora, luzy zaworowe itp.

Podczas trzeciego etapu (półfinału) oceniana była właściwa naprawa uszkodzonego pojazdu DAF. Zadaniem uczestników były zdiagnozowanie usterki na podstawie zlecenia, procedur diagnostycznych i wykonanych badań, prób, pomiarów i testów, wykonanie kompletnej naprawy oraz omówienie sposobu wykrycia i zdiagnozowania usterki oraz decyzji, co do podjętych działań naprawczych.

Finał polegał na jednoczesnym rozwiązywaniu przez 5 finalistów, wyłonionych w poprzednich etapach, takich samych zadań obejmujących zagadnienia: naprawę, procedury serwisowe DAF, procedury dotyczące części zamiennych, narzędzia specjalne i obsługę pojazdów innych jak np. autobusów, naczep. Kryterium oceny były poprawność wykonania napraw, zgodność z procedurami DAF i użycie narzędzi i systemów DAF.