DELPHI: UDANE TESTY KLOCKÓW HAMULCOWYCH

Delphi-klocki1

Podczas testów klocków hamulcowych w samochodzie marki VW Touareg produkty Delphi Technologies potwierdziły swoje parametry. Poza cichszą pracą oraz mniejszym zużyciem udowodniły skuteczność, kontrolę i stabilność pod względem zanikania siły hamowania.

Wyniki stanowią kontynuację poprzednich prób przeprowadzonych na modelu VW Passat.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Firma Delphi Technologies udostępniła niedawno swoje klocki hamulcowe do testów porównawczych z produktami OE oraz częściami czterech innych czołowych producentów. Do testów posłużył Volkswagen Touareg II z silnikiem V6 TDI — pojazd wyższej klasy, zbudowany na platformie modeli Porsche Cayenne i Audi Q7. Klocki Delphi Technologies zapewniły skuteczne hamowanie i kontrolę nawet w wysokich temperaturach.

Ich uniwersalność oraz wydajność potwierdziły dodatkowo cicha praca i mniejsze zużycie okładziny ciernej w stosunku do testowanych produktów czterech innych marek.

Wraz ze wzrostem mocy silnika, a tym samym możliwością rozwijania znacznych prędkości, zwiększają się wymagania wobec układu hamulcowego. Rośnie też ryzyko zjawiska zanikania siły hamowania, które jest jednym z kluczowych wyzwań związanych z hamowaniem w pojazdach klasy premium. Aby odtworzyć odpowiednie warunki pracy, hamowanie awaryjne przeprowadzano w pięciu różnych temperaturach roboczych — od 50°C do 400°C.

Przy prędkości 170 km/h, w każdym teście pojazd wyposażony w klocki hamulcowe Delphi Technologies zatrzymywał się szybciej niż pojazdy wyposażone w klocki innych producentów. W temperaturze 50°C do pełnego zatrzymania wystarczyło 114 metrów, a przy 400°C — zaledwie dwa metry więcej.

Delphi-klocki2

– Stawiamy bezpieczeństwo na pierwszym miejscu, dlatego zawsze dobieramy najlepsze materiały cierne do naszych klocków hamulcowych. W przypadku pojazdów klasy premium oznacza to formułę, która zapewni wysoki i stabilny współczynnik hamowania, a tym samym optymalne zatrzymywanie i kontrolę nad samochodem. Pozwala ona również utrzymać w ryzach większą energię generowaną podczas hamowania przy wysokiej prędkości. Testy wykazały, że w przeciwieństwie do niektórych marek, nasze klocki hamulcowe zapewniają siłę hamowania i kontrolę na poziomie OE, przy minimalnym obniżeniu ich właściwości – mówi Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu, produktów i strategii dla rynku części zamiennych Delphi Technologies.

Niezwykle ważne jest również to, aby montowane klocki nie generowały dużego hałasu. Klocki Delhi generują hałas przekraczający 70 dB tylko w niektórych warunkach – wykazały natężenie dźwięku na poziomie 9,0 w skali, w której 7 lub mniej to „dźwięk słyszalny”, a 10 oznacza „ciszę”.

– Zwroty związane z piszczeniem klocków to problem znany wielu warsztatom, dlatego wszystkie nasze produkty są wyposażone w sprawdzone elementy wyciszające, takie jak warstwa podkładowa OE, sfazowania i specjalna technologia podkładu. W pełni spełniają one swoje zadanie, zapewniając niższy poziomu hałasu nawet w porównaniu do produktów OE – kontynuuje Fryer.

Równie dobrze prezentują się wyniki badań dotyczące zużycia klocków. Hamowane najczęściej są koła osi przedniej, w przypadku której zanotowano zużycie o 0,1 mm mniejsze w porównaniu do najbliższego produktu konkurencyjnego oraz o 1 mm mniejsze w porównaniu do tego, który wypadł najsłabiej. Badanie przeprowadzono po 2140 zatrzymaniach przy różnych prędkościach oraz w warunkach różnego nacisku. Klocki zamontowane na kołach osi tylnej wykazały podobne rezultaty.

– Niekiedy, wybierając klocki hamulcowe jesteśmy zmuszani do kompromisów. Na przykład decydujemy się na klocki o doskonałej sile hamowania kosztem szybszego zużycia. Z kolei trwalsze klocki mogą generować większy hałas. W przypadku Delphi Technologies jest zupełnie inaczej. W Volkswagenie Touaregu nasze produkty umożliwiły osiągnięcie idealnej równowagi między poziomem hałasu, zużyciem i skutecznością hamowania, spełniając zarazem dodatkowe wymagania związane z pojazdami klasy premium. Właśnie dlatego są to wysokiej jakości klocki hamulcowe, które kierowcy i mechanicy mogą stosować ze świadomością, że sprawdzą się one w każdych warunkach – podsumowuje Fryer.