ECO-MIASTO: TRWA PIĄTA EDYCJA – NAGRODĄ ELEKTRYCZNE RENAULT

renault zoe678

Trwa piąta edycja konkursu Eco-Miasto. Do zwycięzców w kategorii mobilność zrównoważona, trafi samochód elektryczny Renault ZOE do testów na okres jednego miesiąca.

Auta z napędem elektrycznym nie emitują spalin i nie generują hałasu, dlatego ich popularyzowanie dobrze wpisuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju miast.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PROJEKT ECO-MIASTO


 

Organizatorami projektu są Ambasada Francji w Polsce oraz Centrum
UNEP/ GRID- Warszawa. Eco-Miasto jest realizowane we współpracy z Renault Polska, Saur Polska, Saint-Gobain, Suez Polska, Engie oraz Grupą EDF reprezentowaną przez EDF Polska, DK Energy i Tiru, a także Wspólnie – Fundacją LafargeHolcim.

Mobilność zrównoważona jest jedną z sześciu kategorii projektu. Ma on na celu promowanie wymiany doświadczeń między miastami oraz nagradzanie tych ośrodków, które najlepiej realizują politykę zrównoważonego rozwoju. W każdej z kategorii przyznane zostaną po 2 nagrody: jedna dla miasta o liczbie mieszkańców mniejszej niż 100 tys. i druga dla większych ośrodków.

Miasta te otrzymają nagrody przyznawane przez partnerów projektu. W kategorii mobilność zrównoważona będzie to Renault ZOE. W poprzedniej edycji taka nagroda trafiła do urzędów we Wrocławiu i Ostrowie Wielkopolskim.

Zgodnie z polityką unijną liczba punktów ładowania dla samochodów elektrycznych w miastach ma znacznie wzrosnąć w najbliższych latach. We Francji minister ekologii ogłosił zaś koniec sprzedaży aut spalinowych w roku 2040. Elektro- mobilność jest również jednym z kluczowych elementów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju przyjętej w tym roku przez polski rząd.

Auta elektryczne, takie jak Renault ZOE, nie emitują spalin, a ich silniki pracują niezwykle cicho w porównaniu do samochodów napędzanych w tradycyjny sposób. Dlatego też popularyzacja pojazdów elektrycznych może pozytywnie wpłynąć na jakość życia mieszkańców miast.

Z badania przeprowadzonego w Rzymie wynika, że wprowadzenie 20 proc. pojazdów elektrycznych w śródmieściu i 10 proc. w obszarze podmiejskim pozwoliłoby w znacznym stopniu zmniejszyć stężenie szkodliwych substancji w powietrzu. Obliczono, że np. stężenie dwutlenku azotu spadłoby od 9 do 45 proc. w różnych częściach miasta, w zależności od natężenia ruchu w danym rejonie.

Renault ZOE z nowym akumulatorem Z.E. 40 ma zasięg 400 km. Do prędkości 40 km/h jest też prawie bezgłośne. Przy wyższych prędkościach źródłami hałasu są jedynie odgłosy toczenia i szum powietrza przepływającego wzdłuż nadwozia.