ELEKTRYCZNE MERCEDESY VITO PRACUJĄ DLA POTRZEB POCZTY

merc-evito-1

Pięć pojazdów elektrycznych Mercedesów eVito podjęło pracę na Poczcie Polskiej. Nic dziwnego – to jeden z kluczowych europejskich użytkowników, który weźmie udział w projekcie Lighthouse Customers.

Ma on na celu włączenie firm użytkujących pojazdy koncernu Daimler w proces tworzenia i udoskonalania rozwiązań dla flot elektrycznych.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

merc-evito-2

W ramach projektu wybrani klienci będą będą testować eVito w codziennej eksploatacji. Test w Poczcie Polskiej odbędzie się dzięki współpracy Mercedes- Benz Polska oraz Athlon Car Lease Polska i potrwa trzy miesiące. Samochody będą użytkowane w pięciu kluczowych punktach logistycznych Poczty Polskiej: Warszawie, Lublinie, Krakowie, Zabrzu i Komornikach k. Poznania.

Koszty przeszkolenia kierowców w zakresie jazdy samochodami elektrycznymi pokryje Mercedes- Benz Polska.

Kluczyki do samochodów z rąk René Achingera, dyrektora Mercedes- Benz Vans Polska, oraz Rafała Merka, prezesa zarządu Athlon Car Lease Polska, odebrał Paweł Przychodzeń, członek zarządu Poczty Polskiej.

merc-evito-3

Współpraca na rzecz rozwoju elektro- mobilności

– Bardzo się cieszymy, że Poczta Polska dołączyła do wybranego grona kluczowych europejskich klientów Daimler AG i dzięki testowi eVito włączy się w projekt eDrive@VANs, który ma na celu szybki rozwój floty elektrycznej Mercedes- Benz. Wdrożenie strategii eDrive@VANs opiera się na pięciu filarach: kompleksowym ekosystemie, dopasowaniu do branży, komercyjnej opłacalności oraz współpracy z klientami i transferze technologii pomiędzy różnymi działami rozwoju produktów i usług. Daimler AG zaprosił Pocztę Polską, podobnie jak innych europejskich klientów, do udziału w projekcie w ramach współtworzenia i udoskonalania rozwiązań, które sprawią, że nasza flota elektryczna będzie maksymalnie opłacalna komercyjnie i funkcjonalna. Tylko w bezpośredniej, codziennej eksploatacji klienta jesteśmy w stanie przetestować wszystkie aspekty związane z pracą eVito i odkryć, co należy jeszcze poprawić. Jestem przekonany, że trzymiesięczna eksploatacja tych pojazdów przez Pocztę Polską, oprócz korzyści dla środowiska, udowodni ich efektywność i funkcjonalność biznesową – powiedział podczas przekazania pojazdów Rene Achinger.

merc-evito-4

Athlon Car Lease Polska wspiera klientów we wprowadzaniu elektrycznych pojazdów do firmowych flot. Zapewnia pełne usługi leasingowe, konsultacje w zakresie polityki samochodowej, a także zarządzanie flotami.

– Chcemy dostarczać najlepsze rozwiązania w zakresie leasingu samochodów i mobilności, uwzględniając zmieniające się potrzeby naszych klientów. Rozbudowujemy sieć sprzedaży w Polsce, wdrażamy nowe kanały sprzedaży i poszerzamy ofertę produktową, m.in. włączając samochody dostawcze i integrując usługi mobilne, takie jak mytaxi – mówi Rafał Merk, CEO Athlon Car Lease Polska.

Athlon Car Lease jest międzynarodowym dostawcą rozwiązań full service leasing i zarządzania flotami pojazdów. Firma ma przedstawicielstwa w 13 krajach i 395 000 samochodów osobowych i dostawczych w swojej ofercie.

merc-evito-5

Pojazd na miarę potrzeb

eVito wyposażony w akumulator o pojemności 41,4 kWh posiada zasięg około 150 kilometrów. Akumulator można w pełni naładować w ciągu około 6 godzin, a moc 84 kW (114 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm, dostępny od pierwszego wciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniają dynamiczną jazdę. Maksymalna prędkość, dostępna opcjonalnie, to 120 km/h, co pozwala na swobodne użytkowanie zarówno w obszarze miasta, jak i poza nim.

Pojazdy eVito przekazane do użytkowania w Poczcie Polskiej mają całkowitą długość wynoszącą 5140 mm, maksymalną ładowność użytkową 1073 kg i maksymalną objętość 6,6 m3. Instalacja akumulatora pod pojazdem umożliwia nieograniczone użytkowanie całej przestrzeni ładunkowej. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi 3200 kg.

merc-evito-6

Długoterminowym celem strategii eDrive@VANs koncernu Daimler jest wyposażenie w napędy elektryczne pełnej gamy pojazdów dostawczych Mercedes- Benz. Obecnie dostępny jest już eVito, w tym roku dołączy do niego eSprinter, a w dalszej kolejności eCitan.

Pod względem wolumenu sprzedaży pojazdów elektrycznym Polska zajmuje 15. miejsce w Unii Europejskiej. I choć sprzedaż takich pojazdów rośnie (w 2018 roku o ok. 22 proc.), to aby zbliżyć się do średniej europejskiej, potrzebna jest zmiana świadomości na temat elektrycznej mobilności, a przede wszystkim zniesienie barier finansowych i infrastrukturalnych. Kompleksowy ekosystem, uwzględniający koszty eksploatacji, infrastrukturę firmy i powiązane usługi, jaki oferuje eVito jest odpowiedzią na tę właśnie potrzebę.