EURONCAP: MAZDA, TOYOTY I LEXUS Z KOMPLETEM GWIAZDEK

Toyota_RAV-1

Kolejne modele samochodów uczestniczyły ostatnio w testach zderzeniowych firmowanych przez EuroNCAP. Wszystkie zaliczyły je pozytywnie.

Wśród modeli były: Mazda3, Toyota RAV4, Toyota Corolla oraz Lexus UX.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Nowa Mazda3 została doskonale oceniona we wszystkich czterech kategoriach testu EuroNCAP: Bezpieczeństwa Dorosłego, Bezpieczeństwa Dziecka, Bezpieczeństwa Pieszego i Systemów Bezpieczeństwa.

Toyota_RAV-3

Wyniki można przypisać trzem kluczowym czynnikom: wykorzystaniu najnowszej architektury Skyactiv- Vehicle, rozszerzonemu zakresowi zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense i zmniejszeniu ryzyka odniesienia obrażeń oraz zwiększonemu poziomowi ochrony pieszych.

Wyjątkowy wynik 98 proc. w kategorii Bezpieczeństwa Dorosłego nowe auto uzyskało zdobywając maksymalną liczbę punktów w teście symulującym zderzenie czołowe, a także zderzenia boczne z samochodem i ze słupem. Najwyższe noty uzyskał również System inteligentnego wspomagania hamowania – Smart Brake Support.

Wynik 87 proc. w teście Bezpieczeństwa Dziecka obejmuje maksymalną liczbę punktów w teście dynamicznym symulującym zderzenie czołowe i boczne. W Testach Bezpieczeństwa Pieszych wynik wyniósł 81 proc., z maksymalną liczbą punktów za skuteczność ochrony kończyn dolnych i miednicy pieszych, zaś w teście Systemów Bezpieczeństwa – 73 proc (dzięki i-Acitivsense).

Toyota_RAV-2

Toyota Corolla zdobyła w testach zderzeniowych aż 95 proc. za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów, 84 proc. za zabezpieczenie dzieci oraz 86 proc. za ochronę pieszych. Systemy bezpieczeństwa zostały ocenione na 77 proc.

Podobne wysokie wyniki uzyskała Toyota RAV4. Skuteczność ochrony dorosłych została oceniona na 93 proc., zaś dzieci na 87 proc. O bezpieczeństwo pieszych zadbano na poziomie 85 proc., natomiast elementy wyposażenia poprawiające bezpieczeństwo jazdy zostały ocenione również na 77 proc.

Toyota RAV4 oraz Corolla zostały zbudowane na nowej modułowej platformie TNGA. Nadwozie obu modeli wykorzystuje wysoko wytrzymałą stal i strategicznie rozmieszczone wzmocnienia, by pochłonąć siłę uderzenia i rozproszyć ją z dala od kabiny pasażerskiej. Oba nowe modele we wszystkich wersjach są wyposażone standardowo w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2 z funkcją automatycznego połączenia alarmowego eCall w razie wypadku.

Toyota_RAV-4

Składają się na niego układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, automatyczne światła drogowe, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDA z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, asystent utrzymania pasa ruchu LTA, układ rozpoznawania znaków drogowych RSA oraz inteligentny tempomat adaptacyjny IACC. Do standardowych systemów bezpieczeństwa należą także układ wspomagający pokonywanie podjazdów oraz układ wykrywania zmęczenia kierowcy.

W najwyższej wersji wyposażenia Executive zarówno RAV4, jak i Corolla, otrzymują funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu RCTA i system monitorowania martwego pola w lusterkach BSM. W cenniku obu modeli znajduje się także zupełnie nowy układ detekcji przeszkód ICS (Intelligent Clearance Sonar), ułatwiający bezpieczne manewrowanie.

Lexus UX zdobył ocenę 96 proc. w kategorii bezpieczeństwa dorosłych podróżnych i 85 proc. za poziom bezpieczeństwa dziecięcych pasażerów. Ochrona pieszych i rowerzystów dzięki wsparciu systemu automatycznego hamowania awaryjnego została oceniona na 82 proc.

Toyota_RAV-5

UX jest wyposażony w najnowszą wersję pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +. Nowy crossover wyróżnia się pod względem bezpieczeństwa biernego za sprawą supersztywnej konstrukcji opartej na platformie Global Architecture-C oraz standardowego wyposażenia w 8 poduszek powietrznych.

Pakiet układów obejmuje radarowy aktywny tempomat, system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów przy świetle dnia, asystenta pasa ruchu wraz z korygującym pozycję auta na pasie asystentem układu kierowniczego, asystenta odczytywania znaków drogowych (RSA) oraz inteligentne światła drogowe i automatyczne przełączanie świateł mijania (AHB lub AHS).

Utrzymująca samochód na pasie ruchu funkcja Lane Tracing Assist korzysta z elektrycznego silnika wspomagania układu kierowniczego. Lane Departure Alert wykrywa i rozpoznaje nie tylko żółte lub białe linie, ale też pobocze drogi.

Inne dostępne funkcje bezpieczeństwa obejmują system wspomagania parkowania, a także funkcję ostrzegania o potencjalnych zagrożeniach sprzężoną z dynamicznym tempomatem.