EURONCAP: NOWY FORD FOCUS OCZYWIŚCIE NA PIĘĆ GWIAZDEK

ford-foc1

Ford Focus jest jednym z pierwszych pojazdów, który uzyskał najwyższą ocenę według nowych, bardziej rygorystycznych norm bezpieczeństwa. Samochód uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, przyznaną przez organizację Euro NCAP.

Nowe auto jest wyposażone w zaawansowane systemy, umożliwiające zapobiegania kolizjom lub łagodzenie ich skutków, m.in. w system aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i cyklistów.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO

ROZMAITOŚCI


 

Układ potrafi wykrywać pieszych znajdujących się na drodze lub w jej pobliżu, a także tych, którzy mogą wejść na drogę przed pojazd. System ten jest zalecany przez Euro NCAP. Automatycznie uruchamia on hamulce, jeśli wykryje zagrożenie kolizją, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia, może teraz wykrywać rowerzystów i działać w ciemności korzystając ze świateł reflektorów.

ford-foc2

Euro NCAP przyznało Focusowi wysokie noty zarówno w zakresie ochrony dorosłych, jak i dzieci – nadwozie posiada o 40 procent większą zdolność pochłaniania energii podczas zderzenia czołowego, dzięki zastosowaniu całkowicie nowej architektury C2 oraz strukturze nadwozia wykorzystującej stal borową, która zapewnia o 33 procent większą wytrzymałość na odkształcanie.

Focus otrzymał również maksymalną liczbę punktów w testach symulujących zderzenie boczne z innym samochodem. Pierwsze całkowicie nowe modele Focusa są już w drodze do klientów w Europie.

ford-foc3

– Przypomnijmy sobie czasy zdawania egzaminu na prawo jazdy i jak mocno trzeba było się wtedy koncentrować, by być bezpiecznym w drodze. Prowadzenie samochodu nie stało się od tamtych czasów łatwiejsze, to my przywykliśmy do radzenia sobie z tym wyzwaniem. Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów. Rozwiązania takie jak system aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów zmniejszają ilość zadań, które kierowca musi wykonywać i pozwalają skoncentrować się na pozostałych sprawach, dzięki czemu prowadzenie samochodu staje się mniej stresujące, a kierowca czuje się pewniej – twierdzi Helmut Reder, dyrektor globalnego programu samochodów segmentu C, Ford of Europe.

Bardziej komfortowy, mniej wymagający i bardziej bezpieczny
Nowy Ford Focus otrzymał większą paletę zaawansowanych funkcji wspierających kierowcę, niż jakikolwiek inny pojazd Forda przed nim, korzystających z trzech radarów, dwóch kamer i 12 czujników ultradźwiękowych.

ford-foc4

W skład systemu wchodzą:

• Adaptacyjny tempomat (ACC), wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, co umożliwia bezproblemowe poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu, a także system utrzymania na pasie ruchu i inteligentny tempomat rekomendowane przez Euro NCAP;

• System reflektorów adaptacyjnych z nowym, opartym na analizie obrazu z kamery systemem doświetlania zakrętów oraz – pierwszy raz w produkcyjnym samochodzie – kierowania światłem w oparciu o znaki drogowe, pozwala na wstępny wybór jednego z modeli oświetlenia drogi, służąc poprawie widoczności w czasie nocnej jazdy,

• Zaawansowany system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania z wyprzedzeniem wolniej poruszających się lub nieruchomych pojazdów i zapewnia moment skręcający koła, co umożliwia kierowcy ominięcie pojazdu, z którym ryzyko kolizji byłoby wysokie;

ford-foc5

Ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd”, już teraz będzie dostępne dla użytkowników w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. System używa kamery zamontowanej za przednią szybą i korzysta z informacji z systemu nawigacji w samochodzie, aby zapewnić kierowcy dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia podczas jazdy przez dwa znaki „zakaz wjazdu” na wjazdach na autostrady.

W razie wypadku, nowy system hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne zastosowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i pozwala uniknąć dalszych uszkodzeń pojazdu.

Ponadto, wyświetlacz head-up po raz pierwszy oferowany w Europie, pomaga kierowcom skupić się na drodze przed samochodem, a szerokokątna kamera cofania zapewnia widok z tyłu pojazdu o szerokości poziomej prawie 180 stopni, co umożliwia przegląd sytuacji za samochodem podczas wycofywania z miejsca parkingowego lub z podjazdu przed domem.

ford-foc6

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej, który ostrzega kierowców wycofujących samochód z miejsca parkingowego o pojazdach zbliżających do niego i mogących znaleźć się na kursie kolizyjnym, a teraz po raz pierwszy system może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze ostrzeżenia.

Nowy Ford Focus jest już w sprzedaży w Europie w wersji hatchback i kombi, a na wybranych rynkach z nadwoziem czterodrzwiowym. Wśród odmian Focusa znajdą się między innymi wersje Trend i Titanium, sportowa ST-Line i ekskluzywna Vignale.

Pierwszy crossover, Focus Active, będzie dostępny z końcem tego roku.