FIAT: GAMA MODELOWA 2014 – ROŚNIE RODZINA 500L

Fiat 1ker

Fiat prezentuje nową serię specjalną 500L Beats Edition oraz nową gamę 500L MY 2014, jako krok w kierunku udoskonalenia oferty modelowej.

Marka proponuje nowe kolory nadwozia, wystroje wnętrza oraz opcje wyposażenia dla tegorocznych nabywców „Pięćsetki”. Początek roku 2014 to także oferta nowych 120-konnych jednostek napędowych 1.6 MultiJet II oraz 1.4 T-Jet dla gamy modelowej 500L.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Silnik benzynowy 1.4 T-Jet już wkrótce dostępny będzie również w wersji „dwupaliwowej” – tj. na gaz LPG i benzynę.

Nowości te bez wątpienia stanowić będą o konsolidacji sukcesu gamy modelowej 500L, czyli 500L, 500L Trekking i 500L Living, których sprzedaż na rynkach europejskich w ciągu zaledwie kilku miesięcy wzrosła.

iat 500L Beats Edition

Limitowany Fiat wyposażony jest w system nagłośnienia. Zestawienie i kalibracja nowego systemu audio jest dziełem inżynierów dźwięku Fiat Group we współpracy z wykonawcą i producentem Dr Dre oraz szefem wytwórni Geffen A&M Records, Jimmy Lavine. Efektem ich wysiłków jest system Hi-Fi o wyjątkowej czystości i wyrazistości dźwięku.

Widziany od zewnątrz Fiat 500L Beats Edition przyciąga wzrok dwukolorowym, grafitowo- czarnym, matowym lub błyszczącym lakierem nadwozia urozmaiconym czerwonymi oraz satynowanymi akcentami, które podkreślają nowocześnie miejski wygląd. Styl ten znajduje kontynuację w czarnym wystroju wnętrza „Total Black” z nowej tkaniny materiałowej i eko-skóry wykończonej czerwonymi przeszyciami.

Seria specjalna 500L Beats Edition pojawiła się już we włoskich salonach sprzedaży,u a w niedługim czasie również i w europejskiej sieci dealerskiej Fiata.

Nowa gama Fiata 500L MY 2014

Wraz z premierą nowej serii 500L Beats Edition oraz nowych wersji silnikowych o mocy 120 KM, gama 500L zostaje niejako „zaktualizowana” poprzez udoskonalenie oferty modelowej, obejmującą m.in. nowy metalizowany lakier nadwozia Venezia Blue, nową tapicerkę materiałowo-skórzaną oraz nowe opcje i pakiety wyposażenia dla zainteresowanych modeli „Pięćsetki”.

W zależności od rynku sprzedaży oferta „500″ składa się z trzech poziomów wyposażenia (Pop, Pop Star i Lounge), serii specjalnej oraz wersji Business o charakterze profesjonalnym. Z myślą o wygodzie i ekonomizacji wydatków Klientów dostępne są pakiety opcji i akcesoriów, m.in. „Pop Star Pack”, „Lounge Pack” i „Trekking Pack”.

Nowe wersje silnikowe

Gama 500L otrzymała nowe jednostki napędowe: turbodiesel 1.6 MultiJet II oraz benzynowy 1.4 T-Jet, również z turbo- doładowaniem. Silniki rozwijają moc 120 KM, a do ich cech charakterystycznych należą dobre osiągi i ograniczone zużycie paliwa.

Silnik 1.6 MultiJet II nadaje się do dalekich podróży i posiada normę czystości spalin Euro 6. Wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek Honeywell jednostka posiada moc maksymalną 120 KM przy 3750 obr./min. i moment 320 Nm przy 1750 obr./min. Pozwala to osiągnąć prędkość maksymalną 189 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,7 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 4,6 l/100 km i emisji CO2 120 g/km.

Producent turbosprężarki, firma Honeywell notowana jest na liście „Forbes 100″ i należy do światowych liderów w dziedzinie rozwoju technologii systemów sterujących do użytku domowego i przemysłowego oraz produkcji turbosprężarek i urządzeń o wysokiej wydajności.

W przypadku benzynowego 1.4 T-Jet do zalet należy niezawodność, kompaktowe wymiary oraz wyważenie dynamiki jazdy i kosztów eksploatacji pojazdu. Silnik ten jest ilustracją sukcesu koncepcji „downsizingu” wykorzystującej technologie Fire i Turbo. Jednostka T-Jet o mocy 120 KM rozwija moment maksymalny 215 Nm już od 2500 obr./min. Umożliwia osiągnięcie prędkości 189 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,2 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 6,9 l/100 km i emisji CO2 159 g/km.

Skuteczność kombinacji Fire+Turbo zaprowadziła do stworzenia wersji dwupaliwowej (benzyna/LPG) silnika 1.4 T-Jet, która dla modeli 500L dostępna będzie już w najbliższych tygodniach. Moc i moment obrotowy nie ustępują wersji benzynowej, zaś możliwość spalania alternatywnego paliwa stanowi korzystne rozwiązanie w kategoriach ekologicznych i kosztowych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii dwupaliwowy 1.4 T-Jet spełnia wymogi normy Euro 6, pozwala znacząco zwiększyć zasięg jazdy oraz osiągi: moc maksymalna to 120 KM przy 5000 obr./min., prędkość maksymalna 189 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,2 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 8,9 l/100 km i emisji CO2 144 g/km.