FIAT: NOWY FREEMONT CROSS W SALONACH JESIENIĄ

FFC_1

Jesienią w salonach sprzedaży Fiata pojawi się nowy Freemont Cross. To samochód stworzony z myślą o potrzebach rodziny, poszukującej w szczególności obszernego i praktycznego wnętrza.

Auto łączy zalety pojazdu typu SUV – jak przydatny zarówno w mieście, jak i w lekkim terenie napęd AWD „on-demand” – z walorami MPV w postaci 7 siedzeń, 32 możliwych konfiguracji wnętrza, 25 skrytek i schowków oraz ogromnej pojemności ładunkowej (nawet 1500 litrów, przy złożonych siedzeniach rzędu drugiego i trzeciego).


Zobacz także:
PREMIERY


Nowy Fiat został odświeżony pod względem wyglądu, zyskując na wyrazistości w swej gamie modelowej. Wyposażony jest w nowe zderzaki z elementami chromowanymi, grill i obudowy lamp przeciwmgielnych w błyszczącej czerni „fortepianowej” , a całości dopełniają boczne spojlery progowe i relingi dachowe w kolorze Platinum-Chrome, czarne obramowania świateł głównych i tylnych oraz nowe pięcioramienne, matowane felgi o średnicy 19 cali „Hyper Black” z lekkiego stopu.

We wnętrzu Freemonta Cross uwagę zwracają nowe skórzane siedzenia ze sportowymi wstawkami siatkowymi i popielatymi przeszyciami zdobiącymi także podłokietnik między- fotelowy oraz panele drzwiowe. W tonacji grafitowej Liquid Graphite utrzymano deskę rozdzielczą, zestaw wskaźników, konsolę centralną, boczki drzwi oraz koło kierownicy. Seryjne obszycie skórą kierownicy i gałki/uchwytu selektora biegów dodaje wystrojowi wnętrza subtelnej elegancji.

FFC_2

Jednostki napędowe

Nowy pojazd wyposażony jest w silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II 140 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów dla wersji przednionapędowej FWD lub 2.0 MultiJet II 170 KM z przekładnią manualną w wersji 4×2 lub tylko z 6-stopniową przekładnią automatyczną dla wersji aktywnego napędu AWD (4×4). Oprócz doskonałych osiągów, skrzynia automatyczna wyróżnia się precyzją i kulturą pracy zapewniając prawdziwie komfortową i satysfakcjonującą jazdę.

Wyposażenie standardowe i opcjonalne

Oprócz solidnego wyglądu i wyposażenia standardowego Freemont poszczycić się może ekskluzywnym, seryjnym systemem infotainment najnowszej generacji. System ten obejmuje 8,4-calowy ekran dotykowy nawigacji GPS i kamery cofania, odtwarzacz CD/DVD z gniazdem na karty pamięci SD, moduł łączności Bluetooth oraz system audio Alpine klasy Premium ze wzmacniaczem o mocy 368 W, sześcioma głośnikami i subwooferem.

Nowa wersja modelowa Cross reprezentuje najwyższy poziom uniwersalności w segmencie pojazdów typu crossover. 10-pozycyjny (6+4) fotel kierowcy ustawiany jest elektrycznie, siedzisko fotela przedniego pasażera kryje pod spodem skrytkę na cenniejsze drobiazgi, a oparcie można odchylić płasko do przodu, tworząc podręczny stolik dla kierowcy. Drugi i trzeci rząd siedzeń składa się w podłodze, tworząc niemal 1,5 m3 objętości ładunkowej. W drugim rzędzie siedzeń przewidziano ponadto zintegrowane siedziska podwyższające do przewozu dzieci o wadze 15-36 kg bez konieczności montowania fotelika dziecięcego, a kąt pochylenia oparć można regulować według własnej wygody.

FFC_3

Za sprawą 32 możliwych konfiguracji siedzeń auto należy do najbardziej wszechstronnych konstrukcji, umożliwiając dostosowanie wnętrza do wszelkich potrzeb użytkownika. Wśród 25 „pokładowych” skrytek i schowków o łącznej pojemności 140 litrów – porównywalnej z bagażnikiem małego samochodu miejskiego – znajdują się m.in. obszerne wnęki podłogowe przed drugim rzędem siedzeń, pozwalające ukryć przed wścibskim okiem bardziej wartościowe sprzęty w rodzaju kamery video, laptopa lub podręczną torbę. Dzięki systemowi składanych siedzeń, płaskiej podłodze ładunkowej i pokaźnej pojemności schowków kabinowych, Fiat Freemont Cross jest więc pojazdem zaskakująco praktycznym i wygodnym.

Do wyposażenia standardowego należą ponadto: elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, podświetlane uchwyty na kubki/puszki, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu (Keyless Entry/ Keyless Go) z przyciskiem silnika Start/Stop oraz przyciski sterowania audio i tempomatu na kierownicy.

Napęd na cztery koła (AWD)

Aktywny system napędu AWD typu „On-Demand” wyposażony jest w elektroniczny moduł sterujący, który na podstawie wskazań czujników określających trakcję kół – decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. System aktywuje się na podłożach o niepewnej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając w danych warunkach maksimum trakcji by dojechać do celu. Napęd kół tylnych jest automatycznie załączany także i „na suchym” w przedziale prędkości 40-100 km/h, aby ułatwić prowadzenie na łukach poprzez neutralizację znoszenia w trakcie bardziej dynamicznej jazdy szosowej. Kluczową rolę odgrywa tu elektroniczny zespół sprzęgający (ECC), który działa tylko w razie potrzeby ograniczając tym samym zużycie paliwa. System EEC w przypadku napędu AWD jest ponadto skuteczniejszy i dokładniejszy w akcji niż „klasyczne” sprzęgło wiskotyczne.

FFC_4

Sterownik ECC współpracuje z systemem ESC i kontroli trakcji, dzięki czemu Freemont Cross zachowuje się „jak przyklejony” do nawierzchni bez względu na warunki pogodowe czy drogowe. Do wyposażenia standardowego pojazdu należy także system przeciwblokowania kół ABS oraz zapobiegania dachowaniu ERM.

Bezpieczeństwo

W kategoriach bezpieczeństwa model otrzymał pięcio- gwiazdkowy rating Euro NCAP: posiada około 50 systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego. Są to m.in. zaawansowane, wielostopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, aktywne zagłówki, systemy elektronicznej stabilizacji jazdy i kontroli trakcji w całym zakresie prędkości oraz wspomaganie hamowania awaryjnego Brake Assist. Do wyposażenia standardowego należą także boczne poduszki powietrzne, sufitowe poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, hamulce tarczowe wszystkich kół, zaczepy mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz system Active Hood, który wykrywa obecność osoby w kolizji czołowej i powoduje uniesienie tylnej części pokrywy silnika celem ograniczenia siły i skutków zderzenia.

Kolejnymi elementami wyposażenia Fiata Freemont są systemy zapobiegania dachowaniu ERM (Electronic Rollover Mitigation) oraz stabilizacji holowanej przyczepy TSC (Trailer Sway Control). Stosownie do wskazań czujników układu ESC, system ERM ocenia ryzyko „wywrotki” i przyhamowuje odpowiednie koło i/lub moduluje otwarcie przepustnicy. System stabilizacji holowanej przyczepy TSC to system inteligentny, który po wykryciu niekontrolowanego zarzucania holowanej przyczepy powoduje odpowiednią aplikację hamulców w sposób pozwalający ustabilizować tor ruchu przyczepy. Kierowca może więc czuć się pewnie i bezpiecznie wraz z ładunkiem nawet w trudniejszych warunkach drogowych.

FFC_5

Ekskluzywne akcesoria i usługi marki Mopar

Przekształcić własny samochód w coś unikalnego i osobistego: to zadanie szerokiej gamy akcesoriów i usług oferowanych przez Mopar, markę firmującą sektor serwisu technicznego, obsługi klienta oraz zaopatrzenie w oryginalne części zamienne i akcesoria dla pojazdów produkcji Fiat-Chrysler na obszarze EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Oferta obejmuje ponad 450 000 pozycji asortymentowych oryginalnych części zamiennych i niemal 25 000 najwyższej jakości akcesoriów, dostępnych w 130 krajach całego świata.

Na liście ponad 70 atrakcyjnych akcesoriów dla Freemonta, do wyboru także i przez nabywców nowej wersji Cross znajdują się m.in. relingi dachowe, „miękka” torba dachowa, śruby przeciwkradzieżowe kół, nakładki progowe z logo, firmowe maty podłogowe i dachowy boks (pojemnik) bagażowy.

Użytkownicy nowego Freemonta Cross mogą liczyć także na bogatą ofertę „Mopar Vehicle Protection” – jedynego oficjalnego pakietu usług serwisowych z gwarancją Fiat Group Automobiles. Plany usług serwisowych umożliwiają korzystanie z pomocy technicznej w autoryzowanych punktach dealerskich i stacjach obsługi.