FIAT W GRONIE POŻĄDANYCH MAREK ŚWIATA

W opiniach konsumentów marka Fiat odnotowała jeden z największych wzrostów pod względem chęci posiadania. Tak wynika z najnowszego rankingu „Brand Desire 2012″ opublikowanego przez należącą do M&C Saatchi firmę konsultingową Clear.

Doroczny ranking analityków firmy Clear tym razem został oparty na badaniu, które obejmowało 555 globalnych marek, a udział w nim wzięło ponad 22 tys. konsumentów z 6 państw na 4 kontynentach. Respondenci usłyszeli m.in. takie pytania jak: “Czy jest to marka, w przypadku której jesteś dumny, że jesteś z nią kojarzony” oraz “Czy jest to marka, której pożądasz?”.

Po przeanalizowaniu odpowiedzi poznaliśmy wynik – Fiat znalazł się w pierwszej piątce największych triumfatorów w 2012 roku, zyskując aż 10 proc. w oczach konsumentów na całym świecie w porównaniu do zestawienia z poprzedniego roku.

– Tak znakomitą poprawę pozycji w światowym rankingu marek koncern Fiat zawdzięcza między innymi odmłodzeniu wizerunku i palety modelowej. Oferujemy Klientom atrakcyjne stylistycznie, ekologiczne, bezpieczne i wypełnione najnowszymi technologiami samochody za rozsądną cenę. Najlepszym tego przykładem jest nowa Panda, na którą tylko we Włoszech złożono już ponad 14 tys. zamówień, a na polskim rynku samochód pojawi się w najbliższych tygodniach. Liczymy na równie gorące przyjęcie, jak jego poprzednika. Duże nadzieje wiążemy też z nowym modelem, Fiatem 500L, którego zaprezentujemy w marcu na targach w Genewie a w sprzedaży pojawi się w czwartym kwartale br. – powiedział Wojciech Masalski, Dyrektor Handlowy Fiat Auto Poland.

Trzecia generacji Pandy “urosła”: przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 154 centymetrów, pięciodrzwiowa Panda może wygodnie pomieścić pięć osób. Model „rusza na podbój serc” kierowców z nowymi silnikami: TwinAir Turbo o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM (Międzynarodowy Silnik Roku 2011) oraz TwinAir wolnossącym o tej samej pojemności, lecz mocy 65 KM (debiut pod maską Pandy). Gamę jednostek napędowych dopełni wypróbowany silnik benzynowy Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM.

Freemont – pierwszy samochód marki Fiat, produkowany w wyniku partnerstwa z amerykańską Chrysler Group debiutuje na polskim rynku wersją AWD z napędem 4×4. Jest dostępny z jednostkami napędowymi 2.0 Multijet II o mocy 170 KM lub benzynowym 3.6 V6 o mocy 280 KM. Ma na swoim pokładzie 20 różnych schowków, a montowane w nim fotele są przystosowane do przewozu dzieci (innowacyjny system childbooster).

W czasie Salonu Samochodowego Genewa 2012 zadebiutuje nowy – Fiat 500L. Ten nowy model minivana zostanie wprowadzony na rynek europejski w czwartym kwartale 2012 roku, a oferta silnikowa będzie się na początku składać z dwóch silników benzynowych (TwinAir i 1.4l) i turbodiesla (1.3 MultiJet II), a także z najbardziej zaawansowanej, nowoczesnej technologii opracowanej przez Fiat Group Automobiles.

Ranking „Brand Desire 2012″.

W podziale na poszczególne kategorie, najczęściej na najwyższym podium „stawała” marka Apple. Słynna firma z Kalifornii była uznawana przez Respondentów za najbardziej atrakcyjną, najambitniejszą, najwspanialszą, taką o której najwięcej się mówi. Właśnie z produktów Apple’a Konsumenci najbardziej pragną korzystać w przyszłości. Ludzie również chcieliby więcej o niej słyszeć.

Google wyróżniono, jako markę najbardziej liczącą się i najbardziej niezastąpioną. Najzabawniejszą marką uznano YouTube. MTV jest najbardziej skoncentrowana na image’u. Najmądrzejszą marką zdaniem konsumentów jest brytyjski dziennik ekonomiczny Financial Times. Kultowy Harley – Davidson to najbardziej męska marka, zaś najbardziej kobiece produkty noszą logo Tampax. Marką najbardziej konkurencyjną w oczach użytkowników jest Nike.

Więcej informacji: www.clear-ideas.com.