FLEET MARKET 2014: UDANE TARGI W WARSZAWIE (RELACJA)

FLe_ta1

Targi Fleet Market 2014, które odbyły się w Warszawskim Centrum EXPO XXI to jedyne na taką skalę w Europie Środkowo – Wschodniej wydarzenie targowe w branży motoryzacyjnej i biznesie flotowym.

Z roku na rok ta impreza spotyka się z coraz większym zainteresowaniem gości, a co za tym idzie, coraz większa część wystawców prezentuje imponujące stoiska i wybiera właśnie Fleet Market na pokazanie swoich nowości.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI

FLEET MARKET 2014


 

Tegoroczną, najbardziej okazałą pod względem liczby premier motoryzacyjnych i rozmachu wystawców, edycję odwiedziło około 4000 gości. Kilka z nowości motoryzacyjnych można było zobaczyć po raz pierwszy w Polsce, co na pewno także zachęciło sporo osób do przyjścia na targi. Nie można nie doceniać także waloru edukacyjnego, ponieważ panel konferencyjny, zdominowany w tym roku całkowicie przez mecenasów z kancelarii Hogan Lovells i tematy podatkowe oraz prawne, przyciągnął również wielu zainteresowanych, chcących pogłębić swoją wiedzę z tego zakresu.

Fle_ta2

Mecenas Agnieszka Szczodra- Hajduk skupiła się na kwestiach prawnych związanych motywowaniem i karaniem kierowców samochodów firmowych, a mecenasi Andrzej Dębiec i Zbigniew Marczyk – na kwestiach podatkowych.

Jednak główną areną targów była hala numer jeden w Warszawskim Centrum EXPO XXI. Tam też miały miejsce najważniejsze wydarzenia targów, a do tych należy zaliczyć premiery motoryzacyjne i ekspozycję nowości. Wśród pojazdów użytkowych premierę miały dwa modele – Mercedes Vito i Renault Trafic, jednak dostawczych nowości było więcej. Wymieńmy Iveco Daily, Fiata Ducato, czy całą gamę Fordów Transitów. Ciekawą ekspozycję samochodów modyfikowanych zaprezentował na targach Peugeot Professional i Opel.

Wóz strażacki, koniowóz, chłodnie to tylko niektóre z nich, który były wyeksponowane przed wejściem do hali targowej. VW Samochody Użytkowe zaprezentował dwa modele z napędem na wszystkie koła z ciekawą zabudową warsztatową.

Fle_ta3

Na drugim biegunie były pojazdy, które powodują szybsze bicie serca, ale, o których nie można powiedzieć flotowe. Fleet managerów, w których żyłach płynie także odrobina benzyny, można było spotkać przy takich modelach jak BMW i8 (chociaż tutaj należy podkreślić, że w żyłach powinien płynąć także prąd), Lexus RC F, Alfa Romeo 4C, Hyundai Genesis czy Mercedes Klasy S Coupe. Wbrew pozorom wiele z tych samochodów kupowanych jest na przysłowiowy regon.

Jednak istotą targów pozostają samochody wolumenowe. Fleet Market stał się tym miejscem, na którym koncerny i importerzy chcą pokazać swoje nowości po raz pierwszy. I tak poczynając od najmniejszych samochodów zadebiutował model Renault Twingo, którego wyróżnikiem jest, poza niebanalną sylwetką, także umieszczony z tyłu silnik. Także Toyota Aygo to przedstawiciel tzw. samochodów miejskich. Z segmentu B po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć Hyundaia i20, który to model ma pozwolić koncernowi na walkę o klientów w tym segmencie.

Jednymi z rywali Hyundaia był pokazany także premierowo Opel Corsa oraz Toyota Yaris. Jakby tej rywalizacji było mało, Škoda niemal dwa miesiące przed prezentacją dziennikarską pokazała lidera sprzedaży – Škodę Fabię Combi. Trzeba przyznać, że to naprawdę mocno obsadzona klasa.

Fle_ta4

W Polskich firmach dominujący jest segment C i D i tutaj także można było narzekać na brak nowości. Mocnym akcentem zaistniał Ford pokazując Focusa, a także całkowicie nowe Mondeo w prześlicznym ciemno czerwonym kolorze. O klientów poszukujących samochodów w tych segmentach na pewno powalczy Peugeot z modelem 508 i 308 SW, a także Volkswagen z modelem Passat, także zaprezentowanym po raz pierwszy w Polsce.

Nie zabrakło także premier samochodów ciekawych, można śmiało powiedzieć, że międzysegmentowych. Citroën C4 Cactus, Jeep Renegade, SEAT Leon ST w wersji X-Perience to samochody, które jednych zachwycają swoją stylistyką, a u innych budzą mieszane uczucia. Jednak nie można nim zarzucić, że są takie, jak wszystkie współczesne auta.

Podczas targów odbyły się także premiery samochodu dla managera. Piękny Lexus NX, czy odświeżone Audi A6, które zadebiutowało na targach jednocześnie w dwóch wersjach nadwoziowych. To oczywiście jedynie ułamek samochodów, które można było podziwiać podczas imprezy. Volvo odwołało się do swoich powiązań z regatami, a stoisko Mazdy broniło się same, ponieważ wielu uczestników przechodząc z zachwytem mówiło, że to jedne z najładniejszych samochodów na targach.

Fle_ta5

Jednak targi nie bez kozery nazywają się motoryzacyjno – biznesowymi. Ekspozycja importerów, choć z racji posiadanych produktów najbardziej widowiskowa, to jednak tylko część wszystkich firm prezentujących się podczas Fleet Market. Wypożyczalnie samochodów, firmy finansujące, serwisowe, technologiczne, ubezpieczeniowe. To właśnie na stoiskach tych partnerów było najwięcej atrakcji i konkursów z ciekawymi nagrodami.

Zwieńczeniem targów było wręczenie corocznych wyróżnień. Statuetki Fleet Leader jak co roku trafiły w ręce osób, które wytypowała kapituła plebiscytu magazynu „Fleet”. W 2014 roku wyróżnione zostały dwie inicjatywy mające na celu poprawę bezpieczeństwa:

– Fleet Leader 2014 dla firmy Adama Tadeusza Rucińskiego, prezesa zarządu ELE TAXI Sp. z o.o. Sp. K. Za przeszkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej 1600 swoich pracowników oraz troskę o zdrowie i życie klientów korporacji.

– Fleet Leader 2014 dla firmy Kompania Piwowarska S.A. Za wdrożenie programu „Świadomy Kierowca Kompanii Piwowarskiej”, mającego na celu kompleksową poprawę bezpieczeństwa swoich kierowców i obniżenie emisji CO₂.

Fle_ta6

Wręczone zostały także Certyfikaty Długodystansowego Testu Flotowego, którymi uhonorowane zostały następujące firmy: Ford Polska (Grand Tourneo Connect), Hyundai Motor Poland (i30 LPG), Nissan Oddział w Polsce (Note) oraz Volkswagen Group Polska (Seat Leon ST).

Fot.: Przemysław Dobrosławski