FORD: FIESTA ST200 DEBIUTUJE W EUROPIE – RASOWY HOT HATCH

Ford_FieST2-1

W czterdziestą rocznicę wyprodukowania pierwszego modelu Fiesta, debiutuje nowy Ford będący najmocniejszą odmianą tego modelu w historii.

W porównaniu z uznanym modelem Fiesta ST, wersja ST200 oferuje o 10 procent wyższą moc i o 20 procent wyższy moment obrotowy. Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm.


Zobacz także:

PREMIERY

RENAULT CLIO R.S.16.


 

Ford Fiesta ST200 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, zapewniając lepszą elastyczność, lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy. Inżynierowie działu Ford Performance zmodernizowali również zawieszenie i układ kierowniczy, co przełożyło się na wyższą dynamikę jazdy i wyższy komfort podróżowania.

Ford_FieST2-2

Produkcja nowego hot hatcha – wyposażonego w lakier nadwozia Solid Silver Grey, czarne, matowe obręcze aluminiowe oraz wyjątkowe detale wykończeniowe wnętrza – rozpoczęła się w czerwcu.

Właściwości jezdne modelu ST zostały spotęgowane w wersji ST200. Dzięki ponownemu zestrojeniu, silnik generuje 200 KM – czyli dwa raz więcej, niż w Fieście XR2 sprzed 20 lat – oraz 290 Nm momentu obrotowego. Ponadto, jednostka dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost.

Skrócenie końcowego przełożenia do 4,06 w Fieście ST200 zaowocowało lepszą elastycznością na poszczególnych biegach – przyspieszenie od 50 do 100 km/h na czwartym biegu zajmuje zaledwie 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Nowa ST200 wykorzystuje zmodernizowane zawieszenie oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, które poprawia komfort jazdy i dynamikę prowadzenia. Oprócz zmodernizowanych amortyzatorów, o lepsze tłumienie nierówności dba tylna belka skrętna o sztywności zwiększonej o 27 procent oraz przedni stabilizator poprzeczny o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm. Wersja jest o 15 mm niżej zawieszona, niż standardowy Ford.

Ford_FieST2-3

– Fiesta ST jest bardzo popularna wśród użytkowników z uwagi na gokartowe właściwości jezdne oraz mocny silnik. Zmodernizowane zawieszenie wersji ST200 daje kierowcy większą kontrolę nad zachowaniem auta, zapewniając jednocześnie komfort pasażerom – powiedział Darren Palmer, dyrektor ds. niewielkich modeli, Ford of Europe.

Poprawie uległa też precyzja układu kierowniczego, szczególnie w centralnym położeniu, co jest zasługą bardziej bezpośredniego przełożenia (13,69:1), skrócenia drążka kierowniczego oraz zastosowania zmodyfikowanej zwrotnicy.

Nowy Ford został wyposażony w układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach oraz układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy. Podczas pokonywania zakrętów układ eTVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy. Z kolei układ ESC może pracować w różnych trybach, w częściowo uśpionym lub w pełni dezaktywowanym.

W Fordzie Fiesta ST zastosowano przednie hamulce tarczowe o średnicy 278 mm oraz tylne hamulce tarczowe o średnicy 253 mm, a całość uzupełnia większa, niż w standardowej Fieście pompa główna.

Ford_FieST2-4

Jednostka benzynowa EcoBoost wykorzystuje turbosprężarkę, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa, co zapewnia wysoką moc i niskie średnie zużycie paliwa wynoszące 6,1 l/100 km. Emisja CO2 to 140 g/km.

Ekskluzywny design i bogata specyfikacja

ST200 otrzymała czerwone zaciski hamulcowe, dużą, trapezoidalną osłonę chłodnicy ST o strukturze plastra miodu, dynamiczny przedni spojler i wyprofilowane progi boczne, tylny dyfuzor w kolorze nadwozia oraz pokaźny tylny spojler dachowy.

We wzbogaconym wnętrzu znalazły się częściowo skórzane fotele przednie Charcoal Recaro wykończone – podobnie, jak pasy bezpieczeństwa – kontrastującymi, srebrnymi nićmi. Uzupełnieniem całości są podświetlane nakładki progowe z logo, wstawki z włókna węglowego w desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i aluminiowy drążek skrzyni biegów, kierownica ST oraz ciemne wykończenie wnętrza z podsufitką z srebrnymi detalami.

Ford_FieST2-5

Rozwiązania techniczne:
• system multimedialny SYNC z 5-calowym ekranem;
• reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED;
• system Sound Symposer;
• system inteligentnego kluczyka MyKey.

Ford Fiesta ST zadebiutował w 2013 roku i szybko wywalczył pozycję jednego z najlepszych hatchbacków o sportowych osiągach w Europie, zdobywając w pierwszym roku sprzedaży ponad dwadzieścia różnych nagród i wyróżnień. Do tej pory w Europie sprzedano ponad 30 000 egzemplarzy modelu wyposażonego w silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost o mocy 182 KM i momencie obrotowym 240 Nm, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy.

Ford_FiestaST2-6