FORD: FORDZILLA CZYLI MOCNE WEJŚCIE PRODUCENTA W e-SPORT

ford-range-rap1

Ford ogłosił, że będzie szukał najlepszych kierowców gier on-line, aby stworzyć swoje pierwsze narodowe zespoły e-sportowe.

Na całym świecie miliony ludzi każdego dnia zasiadają za kierownicą wirtualnego pojazdu marki i cieszą się wyścigami, rywalizując z przyjaciółmi w grupach społeczności internetowych.


Zobacz także:

SPORT

ROZMAITOŚCI


 

Ford rozpoczął na Gamescom – najważniejszych europejskich targach gier cyfrowych – projekt Fordzilla, którego celem jest rekrutacja zespołów reprezentacji Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii – a także zespołu europejskich gwiazd, składającego się z najlepszych graczy każdej z drużyn narodowych.

– Ford ma wyścigowy rodowód, którego inni mogą tylko zazdrościć. Nadszedł czas, aby wykorzystać tę wiedzę również w świecie e-sportu, rozbudzając wyobraźnię nowej generacji wirtualnych kierowców wyścigowych i inspirując ich do startów jednym z naszych modeli Ford Performance – powiedział Roelant de Waard , wiceprezes ds. marketingu sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

Oczekuje się, że w 2019 roku globalny rynek e-sportu wygeneruje przychody w wysokości 1,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 26,7 proc. rok do roku. 453,8 miliona użytkowników będzie uczestniczyć w wirtualnych zawodach, w tym 201,2 miliona entuzjastów i 252,6 miliona okazjonalnych widzów. Przeciętny gracz ma około trzydziestki, co nie zgadza się z powszechnym stereotypem.

Ford jest zaintrygowany zależnością między grami komputerowymi i mobilnością, a także ich wpływem na to w jaki sposób wszyscy będziemy przemieszczać się w przyszłości – zarówno jako osoby dojeżdżające do pracy, pasażerowie w pojazdach autonomicznych, czy po prostu kierowcy, cieszący się emocjami z mocy i osiągów samochodu.

– Rozróżnienie między światem rzeczywistym a światem wirtualnym zaciera się. Gry są teraz częścią głównego nurtu kultury. Najlepsi gracze rzucają wyzwanie profesjonalnym kierowcom wyścigowym w realnym życiu, a wiele z naszych codziennych czynności upodabnia się do gier, od korzystania z aplikacji fitness po zbieranie punktów lojalnościowych za bezpłatną kawę. Wykorzystanie pasji i wiedzy społeczności graczy pomoże zmienić nasze myślenie o przyszłych sposobach podróżowania – czymś, w co wszyscy jesteśmy zaangażowani i czym naprawdę się cieszymy – powiedziała Amko Leenarts, dyrektor europejskiego biura projektów Forda.

W 2017 roku Ford był pierwszym producentem, który zorganizował stoisko na chwalących się obecnie ponad tysiącem wystawców targach Gamescom, które przyciągają setki tysięcy odwiedzających każdego roku. W zeszłym roku firma znów była pionierem, organizując na targach światową premierę pojazdu – Forda Rangera Raptor, wyczynowej wersji najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie.

Do rywalizacji Fordzilla wybrano m.in. wielokrotnie nagradzaną grę Forza Motorsport 7, opracowaną przez Turn Game Studios firmy Microsoft Game Studios. Forza to najlepiej sprzedająca się seria wyścigowa dla najnowszej generacji konsoli, która stała się polem rywalizacji jednej z największych społeczności wyścigowych na świecie. Miliony ludzi na całym świecie grają w gry Forza każdego miesiąca, a milion graczy wybiera na linię startu samochody Forda.

– Cieszymy się, że Forza Motorsport nadal jest grą wybieraną przez wielkie marki, takie jak Ford, w ich e-sportowych projektach. Miliony fanów grających w Forza pozwoliły nam zauważyć znaczny wzrost liczby osób, które chcą rywalizować lub po prostu obserwować e-sport. Wspaniale jest widzieć długoletniego partnera, jakim jest Ford Motor Company, który chce jeszcze bardziej angażować się w naszą branżę – powiedział Justin Osmer, starszy menedżer ds. rozwoju partnerstwa w Turn 10 Studios, firmie, która stworzyła Forza Motorsport.