FORD: NOWA KUGA POWALCZY O POZYCJĘ W TRUDNYM SEGMENCIE

kuga_now1

Popularność SUV-ów i crossoverów wciąż rośnie. Wykorzystują to producenci wprowadzając na rynek nowe modele. Ford niedawno pokazał Edge, zapowiadając, że w ciągu 3 lat kolejne cztery nowe lub zmodernizowane samochody w tym segmencie.

Jako pierwsza z nich wyjedzie na drogi nowa Kuga, która oferuje nowoczesne rozwiązania techniczne oraz sportowy design.


Zobacz także:

PREMIERY


 

W wyposażeniu nowego Forda Kugi znalazł się zaawansowany system komunikacji i rozrywki SYNC 3, a także rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę. Ponadto, nowa Kuga oferuje komfortowe i ergonomiczne wnętrze oraz mocne i wydajne silniki, w tym opracowaną przez markę jednostkę wysokoprężną 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM, która zużywa średnio 4,4 litra na 100 km (64,2 mpg) i emituje 115 g/km CO2.

kuga_now2

Nowy Ford Kuga może zostać wyposażony w system Perpendicular Parking wspomagający parkowanie prostopadłe, nową wersję systemu unikania kolizji Active City Stop oraz adaptacyjny system oświetlenia Adaptive Front Lighting, który zapewnia optymalną widoczność w trudnych warunkach drogowych. Wśród innych wyrafinowanych rozwiązań technicznych znalazły się także drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo oraz inteligentny napęd na wszystkie koła AWD.

Wkracza SYNC 3

System pozwoli kierowcom sterować systemami audio, nawigacji i klimatyzacji oraz połączonymi z autem smartfonami dzięki prostym, zbliżonym do normalnej rozmowy komendom głosowym. SYNC 3 opracowano w oparciu o przeszło 22 000 komentarzy i wniosków, jakich dostarczyły ośrodki badawcze i ankiety, aby nowa wersja systemu łączności stała się najnowocześniejszym i najbardziej przyjaznym użytkownikowi systemem na świecie.

Kierowca może sterować systemem SYNC 3 przez dotykowy ekran o przekątnej 8 cali w taki sam sposób, w jaki używa swojego smartfonu. Użytkownicy iPhone’ów mogą aktywować system Apple CarPlay, a telefonów Android – systemu Android Auto. Oprogramowanie można aktualizować bezprzewodowo za pośrednictwem sieci WiFi.

kuga_now3

Ułatwione parkowanie

Nowy system Perpendicular Parking wspomagający parkowanie prostopadłe stanowi rozwinięcie półautonomicznego systemu wspomagającego parkowanie równoległe Active Park Assist. Dodatkowe czujniki pozwalają również na wykorzystanie innych systemów, które wspomagają kierowcę modelu Kuga podczas wyjazdu z miejsca parkingowego: system Cross Traffic Alert (ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami), a Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego.

Kuga oferuje także nową generację systemu zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop (do 50 km/h). Auto można również wyposażyć w system inteligentnego kluczyka Ford MyKey.

Stylowy design

Nowy Ford Kuga został dzieli sportowe linie nadwozia z innymi modelami z gamy, jak kompaktowy SUV EcoSport oraz pełnowymiarowy SUV Edge. Duża, trapezoidalna osłona chłodnicy oraz mniejszy wlot powietrza umieszczony poniżej sąsiadują z nowymi, wąskimi i smukłymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED oraz z lampami przeciwmgłowymi.

kuga_now4

Sportowy charakter podkreślają przestylizowane tylne lampy zespolone. W ofercie dostępna jest szeroka paleta obręczy aluminiowych o średnicy 17, 18 i 19 cali, w tym Luster Nickel. Do palety lakierów nadwozia dochodzą dwa nowe kolory – Guard Grey oraz Copper Pulse. Elektrycznie wysuwany hak holowniczy chowa się pod tylnym zderzakiem.

Przyciski w kierownicy i przyciski sterowania układem klimatyzacji są bardziej intuicyjne. Kierownica jest dostępna z podgrzewanym i obitym skórą wieńcem. Wszystkie wersje z automatyczną skrzynią biegów będą wyposażone w manetki do manualnej zmiany biegów. Nowe udogodnienie to elektroniczny hamulec postojowy (w konsoli środkowej wygospodarowano więcej miejsca na schowki, w tym na butelki). Wejście USB pozwala przyłączyć i naładować urządzenia mobilne. Drzwi bagażnika otwierane i zamykane są elektrycznie i bezdotykowo.

Dostępne będą modele Kuga ST-Line, inspirowane samochodami Ford Performance (Fiesta ST-Line, Focus ST-Line i Mondeo ST-Line) oraz luksusowy model Kuga Vignale. Dzięki temu klienci mają do wyboru więcej opcji stylizacyjnych i wyposażeniowych. Wersja ST-Line cechuje się odważną stylizacją nadwozia i wnętrza, jest to też to najbardziej dynamiczna odmiana tego modelu. Inżynierowie Forda wprowadzili zmiany w podwoziu i zawieszeniu.

kuga_now5

Luksusowy Ford Kuga Vignale (dołącza do modeli Mondeo Vignale, S-MAX Vignale i Edge Vignale) jest oferowany w ekskluzywnej specyfikacji obejmującejperłowy lakier nadwozia Milano Grigio oraz skórzaną tapicerkę Windsor z pikowaniem tworzącym wzór sześciokąta oraz precyzyjnymi przeszyciami na siedzeniach i panelach drzwiowych.

Mocne i wydajne silniki

Nowa Kuga oferuje najnowsze silniki wysokoprężne TDCi oraz benzynowe EcoBoost. Silnik wysokoprężny 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM, współpracujący z sześciobiegową przekładnią manualną oraz napędem na przednie koła, zapewnia o 5 procent niższe zużycia paliwa, niż stosowany wcześniej silnik 2,0 litra TDCi o mocy 120 KM. Nowa jednostka zużywa średnio 4,4 litra na 100 km (64,2 mpg) i emituje 115 g/km CO2.

Inne jednostki wysokoprężne dostępne w gamie Forda Kugi to:
1,5 litra TDCi o mocy 120 KM z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na przednie koła;(4,8 l/100 km; 124 g/km);
2,0 litra TDCi o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła (4,7 l/100 km; 122 g/km); lub z napędem AWD (5,2 l/100 km: 135 g/km CO2);
2,0 litra TDCi 180 KM z napędem AWD (5,2 l/100 km; 135 g/km);

kuga_now6

Silniki 1,5 litra i 2,0 litra TDCi zostały wyposażone w pochłaniacz tlenków azotu z mieszanki ubogiej, który zmniejsza emisję szkodliwych spalin, komponenty z powłoką o strukturze diamentu DLC (Diamond Like Coating) redukujące tarcie oraz zaawansowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii.

Silniki benzynowe EcoBoost:
• 1,5 litra o mocy 120 KM i 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła (6,3 l/100 km; 145 g/km);
• 1,5 litra EcoBoost o mocy 182 KM z 6-biegową skrzynią automatyczną i napędem na wszystkie koła AWD (7,5 l/100 km; 173 g/km).

Zastosowano układ Auto- Start- Stop oraz system inteligentnego ładowania akumulatora z odzyskiwaniem energii.

Bezpieczeństwo

Adaptacyjny system oświetlenia Adaptive Front Lighting dostosowuje strumień światła nowych biksenonowych lamp głównych (w ramach siedmiu ustawień), w zależności od prędkości jazdy, kąta skręcenia kierownicy oraz odległości od obiektów przed samochodem. Oferuje również tryb Weather- Dependent Lighting, który automatycznie dostosowuje ustawienia reflektorów podczas jazdy w ulewnym deszczu.

kuga_now7

Nowa, wyprofilowana pokrywa silnika dzięki strukturze ma cechy kontrolowanej strefy zgniotu, co w przypadku kolizji z pieszym pozwala lepiej chronić jego ciało. Zarówno maska, jak i pokrywa bagażnika też mają specjalną konstrukcję, która chroni przed następstwem kolizji droższe i trudniejsze do wymiany czy naprawy części strukturalne auta.

Inne rozwiązania techniczne:

• inteligentny napęd na wszystkie koła Intelligent All Wheel Drive, który dostosowuje wielkość siły napędowej dostarczanej do każdego z kół do warunków jazdy i przyczepności, optymalizując własności jezdne;
• system Curve Control, który przeciwdziała utracie przyczepności, jeśli kierowca wejdzie w zakręt ze zbyt dużą prędkością;
• system Torque Vectoring Control podnoszący zdolności trakcyjne i poprawiający własności jezdne na drodze poprzez lekkie przyhamowanie kół wewnętrznych w łuku, co wspiera samochód w wypracowywaniu przyczepności.

Ford Kuga oferowany jest w wersjach wyposażenia: Trend, Edition, ST Line i Tittanum. Cena najtańszej wersji (1.5 EcoBoost, 120 KM, M6, FWD) wynosi 97 950 złotych. Najdroższa wersja benzynowa (1.5 EcoBoost, 182 KM, A6, AWD, ST Line) to 145 800 zł. Ceny Diesli rozpoczynaną się od 106 450 zł, a kończą na 158 550 zł (2.0 TDCi 180 KM, PowerShif,t AWD, ST Line). Najdroższa Kuga Vignale kosztuje 169 950 zł.