FORD: NOWY FOCUS JUŻ PO PREMIERZE – SPEŁNIA OCZEKIWANIA

ford-foc1

Nowy Ford Focus to – w opinii przedstawicieli kierownictwa marki najstaranniej dopracowany i zaawansowany technicznie pojazd w historii modelu.

Powstał przy współpracy z klientami i został opracowany od podstaw: jest dzieckiem nowej, bardziej skoncentrowanej na człowieku filozofii projektowania.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Nowe auto zostało wyposażone w gamę systemów wspomagających kierowcę, między innymi:
adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu;
• system reflektorów adaptacyjnych z nowym, opartym na analizie obrazu z kamery systemem doświetlania zakrętów oraz – pierwszy raz w produkcyjnym samochodzie – kierowania światłem w oparciu o znaki drogowe;
• system wspomagający parkowanie w nowej wersji, steruje również wyborem biegów, przyspieszaniem i hamowaniem, aby umożliwić w pełni zautomatyzowane manewrowanie dostępne za naciśnięciem przycisku;
• wyświetlacz przezierny (HUD);
• system wspomagania z funkcją omijania przeszkody.

ford-foc2

Zastosowano też system płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla niezależnych zawieszeń przednich i tylnych kół. Dostępne jest również lekkie tylne zawieszenie z belką skrętną. Focus otrzymał nowe tryby jazdy, izolowaną tylną ramę pomocniczą zwiększającą komfort jazdy i sprężyny zawieszenia kół wykonane w opatentowanej przez firmę Ford technologii. Wbudowany modem FordPass Connect zapewnia łączność w czasie jazdy, a nowy indukcyjny system ładowania pozwala zapewnić funkcjonowanie smartfonów.

Opcje układu napędowego obejmują kolejną zoptymalizowaną wersję silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra (o mocy 85 KM, 100 KM i 125 KM) i nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy (150 KM lub 182 KM). Walory użytkowe obu silników zostały zwiększone za sprawą systemu dezaktywacji jednego z cylindrów.

Nowe 1,5-litrowe silniki EcoBlue i oraz znane już 2,0-litrowe jednostki zapewniają wyjątkową oszczędność paliwa, a nowa inteligentna ośmiostopniowa przekładnia automatyczna dostosowuje zmiany biegów do stylu jazdy i jest sterowana za pomocą ergonomicznego pokrętła zmiany biegów. Zużycie paliwa i emisja CO2 zostały w obu silnikach obniżone.

ford-foc3

Samochód dostępny jest jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, a na wybranych rynkach także jako czterodrzwiowy sedan. Będzie oferowany z ekskluzywnymi dodatkami. Wśród odmian Focusa znajdą się między innymi wersje Focus Trend i Titanium, sportowy ST-Line, ekskluzywny Vignale i pierwszy crossover – Active.

Samochód bazuje na nowej platformie C2, zaprojektowanej w celu poprawy bezpieczeństwa biernego, dostarczenia większej przestrzeni wewnętrznej.

Focus, to także ewolucja w stylistyce Forda. Zwiększenie rozstawu osi o 53 milimetry pozwoliło na zastosowanie opon o większych średnicach. Krótsze zwisy nadwozia i przesunięta do tyłu kabina podkreśliły dynamiczny design.

ford-foc4

Charakterystyczne cechy wersji modelowych

• Focus Vignale otrzymał dolny wlot powietrza „od narożnika do narożnika” zaprojektowany tak, by przypominał ozdobną, rzemieślniczą biżuterię, ale pozostałe elementy wyróżniające Vignale, takie jak wykończenie z satynowanego aluminium relingów dachowych, nakładek progów drzwi, pasa przedniego oraz charakterystycznej dla tej wersji siatkowej kratki wlotu powietrza wykonano w spokojniejszym duchu.

• Ostrzejszy styl tylnego dyfuzora ST-Line i większy, aerodynamicznie dobrany spojler dachowy, oszczędniej osłonięte przednie wloty powietrza zaprojektowane w celu zwiększenia wydajności chłodzenia i ukazania elementów w komorze silnika znajdujących się za nimi, a także charakterystyczny odważny dolny spoiler ST-Line kierujące powietrze do wlotów aerodynamicznej kurtyny powietrznej.

Active wyróżnia się podwyższonym prześwitem, ochronnymi szarymi osłonami nadkoli i progów drzwiowych, płytami osłaniającymi podwozie z przodu i z tyłu, nakładkami progowymi kontrastowo pomalowanymi na kolor srebrny i zaprojektowanym dla tej wersji pasem przednim.

ford-foc5

Paleta 13 kolorów nadwozia obejmuje Orange Glow, Desert Island Blue, a w wersji Vignale także ekskluzywny czterowarstwowy lakier Dark Mulberry.

Podobnie jak w przypadku nadwozia, wnętrza wersji modelowych są wyposażone w elementy i materiały wyróżniające się wyjątkowym charakterem (efekt drewn o gęstych słojach i w skórę premium w Vignale, sportowe wykończenie z włókna węglowego i czerwone przeszycia dla ST-Line i bardziej wytrzymałe, teksturowane materiały i powierzchnie dla wersji Active).

System Co-Pilot360 składa się z rozwiązań zwiększających poziom ochrony, poprawiających prowadzenie pojazdu i ułatwiających parkowanie. Nowy system Stop & Go pozwala systemowi ACC doprowadzić w razie konieczności pojazd do całkowitego zatrzymania. Całkowicie nowe techniki oświetlenia, w tym system adaptacyjnych reflektorów przednich, są wspierane przez zaawansowane reflektory wykonane całkowicie w technice LED.

Ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd”, już teraz będzie dostępne dla klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. System Ford MyKey pozwala właścicielom zaprogramować kluczyk dla młodszych kierowców.

ford-foc6

Tryby Normal, Sport i Eco są oferowane po raz pierwszy w Focusie, umożliwiając kierowcom natychmiastowe dostosowanie reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia, pracy ośmiobiegowej przekładni automatycznej, działania elektronicznego wspomagania układu kierowniczego (EPAS) i charakterystyki ACC w celu dopasowania do sytuacji na drodze. Focus wyposażony w system CCD oferuje również tryby jazdy Comfort oraz Eco- Comfort i odpowiednio do nich dostosuje charakterystyki zawieszenia kół.

Droga hamowania z prędkości 100 km/h została skrócona nawet o 1 metr.

FordPass Connect oferuje szereg wygodnych funkcji, a w tym: lokalizator pojazdu, status pojazdu, blokowanie i odblokowywanie zamków drzwi, zdalny rozruch, funkcję eCall. Nowy system audio B&O Play pozwoli pasażerom uzyskać najlepszą jakość odtwarzania z muzyki. System ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji ogrzewa lub chłodzi kabinę szybciej dzięki mocniejszej sprężarce.

Przestrzeń bagażowa modelu kombi została zaprojektowana tak, aby wygodnie pomieścić transporter dla psa, a wysokość przestrzeni ładunkowej wzrosła o 43 milimetry, natomiast jej długość do tylnego siedzenia wzrosła o 25 milimetrów. Po złożeniu tylnych siedzeń, co odbywa się przez pociągnięcie nowego przełącznika systemu, pojemność bagażnika wzrosła do ponad 1650 litrów.

ford-foc7

Ford przewiduje, że za poziom bezpieczeństwa model otrzyma pięć gwiazdek w teście Euro NCAP. Nowy Ford produkowany jest w zakładzie w Saarlouis w Niemczech.

– Całkowicie nowy Focus jest spełnieniem oczekiwań wobec tego modelu i od dzisiaj wyznacza on punkt odniesienia, do którego inni mogą podążać. Jestem niezmiernie dumny z zespołu, który pomógł stworzyć samochód, który uważam za najlepszy, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktów, Ford of Europe.