FORD: NOWY S-MAX – RUSZYŁY ZAMÓWIENIA (CENA)

FordS-M0

Ford of Europe poinformował, ze nowy Ford S-MAX będzie pierwszym modelem Forda na świecie, który zostanie wyposażony w inteligentny ogranicznik prędkości.

System skanuje znaki drogowe i dostosowuje pracę przepustnicy w taki sposób, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości jazdy, niwelując tym samym prawdopodobieństwo zapłacenia mandatu. W Polsce poznaliśmy cenę modelu.


Zobacz także:

PREMIERY

FORD: NOWY GALAXY – WYGODNY, DYNAMICZNY, NOWOCZESNY


 

Nowy Ford S-MAX jest już dostępny w sprzedaży. Jego ceny rozpoczynają się od 106 600 złotych, a pierwsze dostawy będą realizowane latem tego roku. Siedmioosobowy samochód rodzinny oferuje eleganckie, sportowe nadwozie, wyrafinowane wnętrze z wielokonturowymi fotelami oraz tylnymi siedzeniami z systemem łatwego składania. Debiutuje też system kamery przedniej z kątem widzenia 180 stopni, który ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności.

Nowy S-MAX oferuje ponad 20 nowych rozwiązań technicznych, w tym światła drogowe z układem zapobiegającym oślepianiu innych kierowców oraz adaptacyjny układ kierowniczy, zapewniający większą dynamikę jazdy. Kolejne nowości to: inteligentny napęd na wszystkie koła, nowe silniki: benzynowy 1,5 litra EcoBoost oraz 210-konny, wysokoprężny 2,0 litra TDCi Bi-Turbo, wreszcie – system zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych pomaga zredukować skutki wypadków z udziałem innych pojazdów i pieszych, a w niektórych przypadkach całkowicie im zapobiega.

 

Ford S-MAX będzie również pierwszym na skalę globalną modelem Forda wyposażonym w diodowe reflektory adaptacyjne z światami drogowymi zapewniającymi maksymalne doświetlenie drogi bez ryzyka oślepiania Glare- Free Highbeam. Natomiast zaawansowany system Pre- Collision Assist wspomoże kierowcę nawet podczas jazdy z prędkościami autostradowymi.

Kabina oferuje znakomite właściwości adaptacyjne (32 kombinacje ustawienia foteli i aranżacji przedziału bagażowego) oraz pierwszy w segmencie system składania drugiego i trzeciego rzędu foteli Easy-Fold.

Design

Przedni słupek cofnięto aby wizualnie wydłużyć mocno wyprofilowaną maskę. Trapezoidalny chromowany grill oraz smukłe klosze reflektorów nadają przedniej części pojazdu bardziej nowoczesny, technologiczny wygląd. Sylwetka zyskała również mocniej zarysowaną linię okien oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED oraz diodowe tylne lampy, które czynią tylną część nadwozia masywniejszą wizualnie. Tylny dyfuzor oddziela zintegrowane końcówki rury wydechowej.

Wyprofilowana konsola środkowa łączy się wewnątrz z dolną częścią deski rozdzielczej. Kabina zyskuje dzięki oknu dachowemu oraz inteligentnemu systemowi foteli, których „odchudzone” oparcia pozwoliły wygospodarować więcej przestrzeni na nogi. Zastosowano wyraziste przeszycia tkanin, oraz miękkie w dotyku, plamoodporne i wytrzymałe materiały.

Pomocne systemy

Dostępny w wersji siedmioosobowej, nowy S-MAX jest komfortowy i funkcjonalny. System Easy-Fold umożliwia składanie każdego z foteli indywidualnie przy pomocy dedykowanych przycisków w panelu obsługi. Dzięki zastosowaniu systemu Easy-Entry w drugim rzędzie foteli, dostęp do ostatniego rzędu jest łatwy.

 

System ogrzewania i klimatyzacji zapewnia lepszą cyrkulację powietrza, pracuje ciszej i potrafi bardziej efektywnie chłodzić wnętrze. System umożliwia indywidualne nastawy układu klimatyzacji dla każdej części kabiny. Pojazd może być wyposażony w system ogrzewanych i wentylowanych foteli Multi- Contour Seats z funkcją masażu. Przednie zagłówki posiadają czterokierunkowy zakres regulacji (góra- dół, przód- tył). Wszystkie nastawy można również zapisać w pamięci fotela. Regulowana jest elektrycznie kierownica (z system ogrzewania koła).

Zmodyfikowano kształt i sprężystość tylnych foteli aby zapewniały jeszcze większą wygodę,. Nowe schowki: zamykany w górnej części panelu instrumentów, na multimedia wkomponowany w konsolę środkową oraz podpodłogowy, ukryty za trzecim rzędem foteli ą bardzo przydatne.

Nowy Ford S-MAX wykorzystuje kamery, radar oraz ultradźwiękowe czujniki, które są podstawą ponad 16 wyjątkowych technologii wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Wśród nich znalazły się:
system Pre-Collision Assist, który uruchamia układ hamulcowy w obliczu nieuniknionej kolizji z pojazdem jadącym z przodu; działa w zakresie od 8 km/h do prędkości maksymalnej;
adaptacyjne reflektory LED – wykorzystują one system reflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje strumień światła do warunków na drodze;
światła drogowe z technologią zapobiegającą oślepianiu innych kierowców Glare-Free Highbeam – system wykrywa pojazdy jadące z przeciwka oraz poruszające się tym samym pasem, a następnie przyciemnia obszar adaptacyjnych reflektorów LED, który może oślepić kierowcę innego pojazdu.

 

Technologie, które ułatwiają również wykonywanie manewrów parkowania:
system Perpendicular Parking pozwala zaparkować pojazd prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy, a system Active Park wspomaga parkowanie równoległe;
system Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego;
• system Side Parking Aid emituje dźwiękowe ostrzeżenia oraz wyświetla na monitorze odległość do przeszkód znajdujących się wokół pojazdu;
system Cross Traffic Alert ostrzega podczas wyjazdu tyłem z parkingu.

Inne technologie wspomagające kierowcę to: sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, rozpoznawania znaków drogowych, kontroli pasa ruchu, utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

W Fordzie S-MAX debiutuje również technologia Front Split View Camera, która ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności. Z kolei inteligentny tempomat pozwala utrzymać ustaloną odległość od pojazdu jadącego z przodu, w czym pomaga specjalny radar.

Nowa technologia Intelligent Speed Assist, stanowiąca uzupełnienie oferowanego obecnie adaptacyjnego ogranicznika prędkości Adaptive Speed Limiter, pozwala kierowcy zaprogramować maksymalną prędkość jazdy, a następnie na bieżąco ją dostosowuje do sytuacji drogowej, korzystając z danych systemu rozpoznawania znaków drogowych oraz systemu nawigacji.

 

Ford S-MAX debiutuje w Europie z nowym, adaptacyjnym układem kierowniczym Adaptive Front Steering, który optymalizuje reakcje układu kierowniczego. Wielowahaczowe zawieszenie tylne posiada aluminiowe komponenty o obniżonej masie własnej. Układ zapewnia dynamiczne osiągi, a jednocześnie zwiększa komfort podróżowania.

Inne technologie poprawiające jakość prowadzenia:
• oferowany po raz pierwszy inteligentny napęd na wszystkie koła;
• układy Torque Steer Compensation i Active Nibble Compensation, które niwelują niepożądane siły przekazywane na koło kierownicy oraz wszelkie wibracje.

Silniki

W ofercie znajdzie się 120-konna jednostka 2,0 litra TDCi z sześciobiegową skrzynią manualną, a także zmodernizowana konstrukcja 2,0 TDCi o mocy 150 i 180 KM, współpracująca z przekładnią ręczną lub automatyczną, dwusprzęgłową Powershift. Ford zastosował również system Active Thermal Management, który pomaga szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy silnika.

W gamie silników benzynowych znajdzie się nowa jednostka 1,5 litra EcoBoost o mocy 160 KM, połączona z manualną skrzynią biegów, oraz 240-konny motor 2,0 litra EcoBoost zestawiony ze skrzynią automatyczną.

Niskie zużycie paliwa i niewielka emisja CO2 to zasługa zastosowania inteligentnego systemu ładowania z odzyskiem energii oraz układu Auto Start Stop. Wydajność aerodynamiczną poprawia specjalna osłona podwozia oraz aktywna żaluzja wlotu powietrza do komory silnika.

 

Bezpieczeństwo

Struktura nadwozia nowego modelu jest o 3 procent bardziej wytrzymała, natomiast dodatkową ochronę zapewniają zaawansowane systemy z zakresu bezpieczeństwa aktywnego, jak na przykład oferowane po raz pierwszy boczne poduszki powietrzne dla pasażerów siedzących w drugim rzędzie. Stabilność auta zapewniają systemy Curve Control i Roll Stability Control, które dostosowują moment obrotowy silnika i odpowiednio sterują układem hamulcowym, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu auta na wybranym torze jazdy.

Z kolei technologia MyKey pozwoli kierowcy zaprogramować kluczyk.

Pomocne funkcje

Tradycyjna tablica wskaźników ustąpiła miejsca opcjonalnemu, 10-calowemu ekranowi skierowanemu w stronę kierowcy, na którym wyświetlane są animowane odpowiedniki prędkościomierza i obrotomierza, stworzone w analogowym stylu. Ośmiocalowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości wkomponowany w deskę rozdzielczą umożliwia sterowanie systemem SYNC 2.

Dzięki funkcji pomocy w nagłych wypadkach Emergency Assistance system Ford SYNC 2 po wypadku łączy osoby znajdujące się w pojeździe z operatorami lokalnych służb ratunkowych w języku właściwym dla danego regionu.

Ford S-MAX będzie też po raz pierwszy oferowany z drzwiami bagażnika otwieranymi i zamykanymi elektrycznie i bezdotykowo, które umożliwiają łatwe otwarcie bagażnika bez potrzeby używania rąk. W zeszłym roku nowy Ford Kuga był pierwszym SUV-em średniej wielkości w Europie oferowanym z tą technologią, na którą zdecydowała się połowa nabywców tego modelu.

Dostawy i sprzedaż modelu rozpocznie się w lecie. Wymiary, dane techniczne i masy zamieszczamy poniżej w galerii.