FORD: ODNOWIONY TOURNEO CUSTOM TAKŻE W WERSJI HYBRYDOWEJ

FordTourneoCust1

Ulepszony Ford Tourneo Custom wejdzie od połowy roku na rynek z mocniejszymi i oszczędniejszymi 2-litrowymi silnikami wysokoprężnymi EcoBlue.

Ale też z nowym, hybrydowym układem napędowym oraz z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, włącznie z aktywnym asystentem parkowania.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Zaawansowany 2-litrowy silnik EcoBlue zoptymalizowany tak, by zapewnić nawet 6-procentowy spadek zużycia paliwa pozwalający na zmniejszenie kosztów eksploatacji, będzie oferowany jako nowy wariant z mocą 185 KM i z momentem obrotowym 415 Nm, zapewniając lepsze osiągi i sprawniejszą jazdę przy przewożeniu do dziewięciu osób wraz z ich bagażem.

FordTourneoCust2

Nowe auto oferować będzie 48-woltowy, łagodny system napędu. Wariant EcoBlue Hybrid zapewnia szacowany na 4 proc. dodatkowy spadek zużycia paliw. W samochodzie zastosowano też wbudowany modem FordPass Connect, przekształcając pojazd w hotspot Wi-Fi dla maksymalnie 10 urządzeń, a nowe zaawansowane systemy pomagają kierowcom parkować, holować, zapobiegać kolizjom, a nawet z większą skutecznością unikać kar za przekroczenie prędkości.

Większy wybór w zakresie mocy

Udoskonalenia zastosowane w 2-litrowym wysokoprężnym silniku EcoBlue obejmują zmodyfikowaną konstrukcję turbosprężarki o niskiej bezwładności. Silnik zapewnia spadek zużycia paliwa nawet do 6 proc. Oprócz nowego wariantu 185 KM, dostępne są również 2-litrowe silniki EcoBlue o mocach 130 KM i 105 KM.

Nowy układ napędowy EcoBlue Hybrid o napięciu 48 V będzie dostępny w wybranych wariantach samochodu z przekładnią manualną, a jego parametry zostały zoptymalizowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. W tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/ generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo- jonowych.

FordTourneoCust3

BISG działa również jako silnik elektryczny, wykorzystując zmagazynowaną w akumulatorach energię, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszenia, a także do napędzania elektrycznego osprzętu pojazdu.

Zaawansowana technika systemu Auto Start- Stop układu napędowego działa w większej liczbie sytuacji, w tym podczas postoju pojazdu z załączonym biegiem oraz w czasie jazdy wybiegiem aż do zatrzymania. Kierowca może dostosować prędkość wybiegu, przy której działa funkcja, wybierając 12 km/h, 16 km/h lub 20 km/h. Układy korzystają też z wybieralnego trybu jazdy ECO.

Techniki łączności

Zastosowanie modemów pokładowych FordPass Connect w standardzie dla 4-calowych i opcjonalnych 8-calowych ekranów dotykowych umożliwia każdemu pasażerowi korzystanie z łączności Wi-Fi, a dostęp do wielu funkcji można uzyskać za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass. Dostępny jest m.in. status pojazdu, lokalizacja pojazdu, zdalna blokada i odblokowywanie zamków oraz, w przypadku wariantów z przekładnią automatyczną, zdalny rozruch silnika.

FordTourneoCust4

Użytkownikom flotowym lub biznesowym FordPass Connect umożliwi poprawę wykorzystania pojazdów i optymalizację kosztów eksploatacji dzięki takim rozwiązaniom, jak nowe produkty Ford Telematics i Ford Data Services, które zostaną wprowadzone w br.

Systemy wspomagania obejmują: system monitorujący martwe pole widzenia kierowcy współpracujący z układem ułatwiającym holowanie przyczepy, inteligentny tempomat z ogranicznikiem prędkości, system utrzymywania w pasie ruchu (Lane- Keeping Aid) monitoruje oznakowanie poziome drogi przed samochodem, system wspomagający parkowanie oraz układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych korzysta z śledzących przestrzeń przed samochodem kamery i radaru. Teraz ten ostatni reaguje na obecność pieszego także w ciemności.

Ośmio- lub dziewięcioosobowe konfiguracje foteli Tourneo Custom umożliwiają ustawienia dwóch tylnych rzędów w formacie konferencyjnym. Oferowany jest wybór wersji z krótkim lub długim rozstawem osi, a większy rozstaw osi zapewnia dodatkową przestrzeń bagażową za trzecim rzędem siedzeń.

Ekskluzywne opcje fabryczne obejmują luksusową wersję Titanium X, która oferuje w pełni skórzaną tapicerkę, sterowany głosowo system SYNC 3 z nawigacją i 8-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania oraz reflektory biksenonowe w standardzie. Przewidziano również wersję Sport łączącą silnik o mocy 185 KM, pełny pakiet stylizacyjny z dwoma pasami na masce silnika i unikalne 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, a także częściowo skórzaną tapicerkę.