FORD: PREZENTACJA FIESTY I FOCUSA ECOBOOST HYBRID

ford-hybrid1

2 kwietnia w Amsterdamie odbędzie się specjalne wydarzenie „Go Further”, podczas którego Ford przedstawi istotne informacje dotyczące elektryfikacji samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i SUV-ów.

A wszystko to w ramach wizji firmy dotyczącej nowej ery mobilności.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Do Stevena Armstronga, wiceprezesa i prezesa grupy odpowiedzialnego za Europę, Bliski Wschód i Afrykę, dołączy zespół menadżerski Ford of Europe, by zaprezentować nowości i produkty, w tym zróżnicowaną gamę zelektryfikowanych rozwiązań napędowych opracowanych z myślą o klientach firmy Ford.

ford-hybrid2

Ta nowa generacja inteligentnych pojazdów przeznaczonych dla inteligentnego świata przyczyni się do czystszej, spokojniejszej przyszłości i wprowadzi wartości marki Ford, jakimi są zaufanie, przystępność cenowa i radość z jazdy w świat elektrycznej mobilności.

Ford zapowiedział wprowadzenie w przyszłym roku nowych 48-woltowych hybrydowych układów napędowych w modelach Fiesta i Focus EcoBoost. Umożliwi to zaoferowanie większej liczbie konsumentów jednej z najbardziej wszechstronnych i atrakcyjnych linii pojazdów wraz z korzyściami płynącymi z elektryfikacji.

ford-hybrid3

– Nasze nowe modele Fiesta i Focus EcoBoost Hybrid są przykładami zaangażowania Forda w dostarczanie naszym Klientom nowych, bardziej ekologicznych pojazdów, zaawansowanych rozwiązań technicznych i cenionych usług. W przyszłym tygodniu, w Amsterdamie, a także w najbliższej przyszłości, będziemy ujawniać również wiele innych nowości. Solidnie przyłożyliśmy się do opracowania miękkich, hybrydowych układów napędowych dla dwóch naszych najpopularniejszych samochodów, dzięki czemu nasi klienci wydadzą mniej na paliwo, a ich samochody pozostaną wierne filozofii „przyjemności z jazdy” typowej dla naszych modeli – zapowiada Steven Armstrong.

Zelektryfikowane modele Fiesta i Focus

Fiesta EcoBoost Hybrid i Focus EcoBoost Hybrid będą wyposażone w miękką, hybrydową architekturę, służącą redukcji zużycia paliwa, która zapewni lepsze osiągi.

ford-hybrid4

W tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/ generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo- jonowych o napięciu znamionowym 48 V.

BISG działa również jako silnik elektryczny płynnie współpracujący z trzycylindrowym silnikiem spalinowym 1,0 EcoBoost o niskich stratach tarcia wewnętrznego*, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Elektryczne wspomaganie momentu obrotowego pomaga uzyskać lepsze, dynamiczniejsze osiągi, szczególnie przy niższych prędkościach obrotowych silnika spalinowego, podwyższając płynność jazdy i zwiększając przyjemność, jaką z prowadzenia samochodu czerpie kierowca.

ford-hybrid5

BISG umożliwił również inżynierom Forda zwiększenie mocy litrowego silnika EcoBoost, poprzez zastosowanie większej turbosprężarki, na którą zdecydowali się, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia.

– Nasz 1-litrowy silnik EcoBoost dowodzi, że oszczędność paliwa można połączyć ze wzrostem osiągów. System EcoBoost Hybrid przenosi to połączenie na wyższy poziom.. Wierzymy, że klienci pokochają płynne i natychmiastowe dostarczanie mocy przez nasze napędy hybrydowe EcoBoost, a jednocześnie będą cieszyć się rzadszymi wizytami na stacjach benzynowych – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

Oprócz Fiesty i Focusa EcoBoost Hybrid, na początku tego roku został zaprezentowany nowy Mondeo Hybrid z nadwoziem kombi, oferujący w pełni hybrydową architekturę, która zapewnia wyrafinowane wrażenia z jazdy spalinowo-elektrycznej i stanowi atrakcyjną alternatywę dla silników wysokoprężnych. Hybrydowy Mondeo kombi jest jedyną pełną hybrydą dostępną w tej wersji nadwoziowej w segmencie dużych samochodów rodzinnych.

ford-hybrid6

Ford wprowadzi również miękkie hybrydowe układy napędowe, które zwiększają oszczędność paliwa w 2-tonowych samochodach dostawczych Transit i Transit Custom, a w samochodach dostawczych Tourneo Custom w wersji ośmio- lub dziewięcio- miejscowej, które pojawią się w sprzedaży jeszcze w tym roku.

Producent na początku tego roku ogłosił, że w gamie wprowadzanych wersji każdego z modeli, począwszy od nowego Focusa, znajdzie się jedna lub więcej zelektryfikowanych opcji napędowych. Obejmuje to nowe modele i nowe wersje już sprzedawanych pojazdów. Od Fiesty po Transita, oferowane będą opcje miękkiej hybrydy, pełnej hybrydy, hybrydy ładowanej z gniazdka PHEV lub pełnego napędu elektrycznego z zasilaniem akumulatorowym.

Wydarzenie „Go Further” rozpocznie się o godzinie 16:00 2 kwietnia i będzie transmitowane na żywo lub dostępne do odtworzenia na stronie www.gofurtherlive.com.