FORD: TRANSIT I TOURNEO CZYLI NOWE HYBRYDY PLUG- IN

Transit_hybr1

Rynek samochodów dostawczych o ładowności jednej tony rozwija się dynamicznie. Zauważył to Ford, wprowadzając do swojej oferty pojazdy z układem napędowym PHEV.

Do sprzedaży trafiły ostatnio dwa nowe modele: Transit Custom Plug-In Hybrid oraz Tourneo Custom Plug-In Hybrid.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Pierwszy w segmencie dostawczy Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co zapewnia zasięg do 56 km przy zerowej emisji. Pozwala też na wjazd do coraz większej liczby stref dostępnych tylko dla pojazdów o ultra niskiej emisji, wprowadzanych w całej Europie.

Transit_hybr2

Transit Custom Plug-In Hybrid, korzystający z zaawansowanej architektury hybrydowej, przenosi na przednie koła moment obrotowy generowany wyłącznie przez silnik elektryczny o mocy 92,9 kW, zasilany energią z akumulatora litowo- jonowego o pojemności 13,6 kWh.

Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0-litra wykorzystywany jest jako agregat – przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów, przy zużyciu paliwa 3,08 l/100 km i emisji CO2 60 g/km.

Dużej ładowności netto, wynoszącej 1 130 kg i przestrzeni ładunkowej 6 m3 nie zmniejszył starannie zapakowany pod podłogą kompaktowy akumulator. Akumulator trakcyjny objęty jest standardową gwarancją na osiem lat lub 160 000 km.

Transit Custom Plug-In Hybrid jest już dostępny w ofercie, a pierwsze egzemplarze odbierane będą pod koniec roku.

Transit_hybr3

Transit_hybr4

Pokładowy modem FordPass Connect, dostępny w standardzie, umożliwia znaczną poprawę wykorzystania pojazdu, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Od wiosny 2020 roku dostępny będzie – również jako opcjonalny system dla właścicieli wcześniejszych generacji – nowy moduł Geofencing, który jest zdolny do automatycznego przełączania trybu jazdy na bezemisyjny w chwili wjazdu do miejskich stref niskiej emisji.

System zadba o przestrzeganie prawa przez kierowców i pozwoli uniknąć dodatkowych opłat lub kar.

W salonach pojawi się również nowa, ośmioosobowa wersja Tourneo Custom Plug-In Hybrid, wykorzystująca tę samą zaawansowaną technologię układu napędowego. Pojazd, oferujący użytkownikom przestronną kabinę z układem tylnych foteli, ustawianych również w formacie konferencyjnym face- to- face, sprawdzi się jako mikrobus.

Bez ograniczeń zasięgu

Za pomocą gniazda ładowania znajdującego się w przednim zderzaku, Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z domowego 240-woltowego gniazda sieci elektrycznej o poborze prądu ograniczonym do 10 A, osiągając pełne naładowanie w ciągu 4,3 godziny.

Transit_hybr5

Można też skorzystać z wydajniejszego gniazda AC type-2, co powinno zapewnić pełne naładowanie akumulatorów w ciągu 2,7 godziny. Dodatkowa energia elektryczna jest odzyskiwana przez system ładowania regeneracyjnego, kiedy pojazd zwalnia lub hamuje.

Cztery tryby jazdy, kiedy układ zasilany jest energią elektryczną, umożliwiają kierowcy wybór sposobu i momentu skorzystania z dostępnej w akumulatorze energii:
• Tryb EV Auto ma zapewnić optymalne połączenie osiągów i sprawności energetycznej; algorytmy sterowania systemami pojazdu monitorują poziomy naładowania akumulatora i aktualny scenariusz jazdy;
• w trybie EV Now priorytetem jest korzystanie z energii zgromadzonej w akumulatorze przy wyłączonym spalinowym “przedłużaczu” zasięgu, aż do momentu, gdy poziom naładowania akumulatora spadnie do dopuszczalnego minimum;
• w trybie EV Later uruchomiony zostaje silnik spalinowy, który wraz z ładowaniem regeneracyjnym ma za zadanie jak najskuteczniej utrzymać aktualny poziom naładowania akumulatora;
• w trybie EV Charge silnik spalinowy wykorzystywany jest do ładowania akumulatora do pełnej pojemności.

Transit_hybr6

Kierowca może również wybrać intensywność odzyskiwania energii przy wspomaganiu hamowania przez system ładowania regeneracyjnego, wybierając opcję Drive lub Low za pomocą selektora zmiany biegów. Zwolnienie pedału przyspieszenia w trybie Low zwiększa zaprogramowaną intensywność hamowania regeneracyjnego i automatycznie włącza światła hamowania, gdy jest to konieczne, by ostrzec kierowców z tyłu.

Intensywniejsze hamowanie regeneracyjne sprzyja utrzymaniu sposobu jazdy, polegającego na operowaniu jednym pedałem, szczególnie w scenariuszach miejskich, w korkach. Zwiększa też ilość odzyskiwanej energii kinetycznej, przechowywanej w akumulatorze, wydłużając dostępny zasięg jazdy bezemisyjnej.

W kabinie znalazł się wskaźnik mocy i ładowania zastępujący standardowy obrotomierz. Zmieniono zegary, aby jasno wizualizowały odzyskiwanie energii w czasie rzeczywistym. Mniejszy wskaźnik stanu naładowania akumulatora zastąpił wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnik. Na desce są teraz wyświetlane wskaźniki trybu EV, ostrzeżenia obsługowe i alarmy pojawiające się, gdy pojazd jest podłączony do ładowania.

Transit_hybr7

Pokładowy modem FordPass Connect, wraz z mobilną aplikacją FordPass, umożliwiają teraz kierowcom zdalne monitorowanie stanu naładowania akumulatorów pojazdu. Nowa aplikacja na smartfony i tablety ułatwi lokalizowanie ładowarek. Ford ogłosił również, że będzie współpracował z sześcioma wiodącymi dostawcami energii w całej Europie, świadcząc usługę instalacji domowych ładowarek (wallboxów).

Przygotowany dla ludzi biznesu

Transit Custom Plug-In Hybrid będzie oferowany w wariancie L1 H1 z nadwoziem ciężarowym lub kombi. Model ciężarowy jest dostępny w wersjach Base, Trend i Limited. Wwyposażenie obejmuje klimatyzację, aktywowany głosem system komunikacji i rozrywki SYNC 3.

Model jest oferowany z systemami wspomagającymi kierowcę, w tym aktywnym asystentem parkowania i asystentem utrzymywania pasa ruchu, współpracującymi ze standardowym elektrycznym układem wspomagania kierownicy. Wiosną 2020 r. zostaną wprowadzone nowe funkcje. Opcjonalny pakiet instalacji 12-woltowej Epower Pack z łatwo dostępnym złączem, dostarczający do 6 kWh, pozwala na zasilanie urządzeń o wyższej mocy.

Transit_hybr8