FORMUŁA E: AUDI PIERWSZYM NIEMIECKIM PRODUCENTEM W CYKLU

audi_fore-1

Audi będzie pierwszym niemieckim producentem samochodów ścigającym się w Formule E. Cztery pierścienie obejmą w stawce miejsce zajmowane dotychczas przez team ABT Sportsline.

Zespół z Allgäu, który obecny jest w rozgrywkach od czasu powstania tej serii wyścigów samochodów elektrycznych, w przyszłości będzie sprawował opiekę nad wyścigowymi bolidami Audi jako team techniczny.


Zobacz także:

SPORT

FORMUŁA E


 

Nowy zespół: Audi Sport ABT Schaeffler, zadebiutuje na początku grudnia br., w czwartym sezonie wyścigów Formuły E. Pierwszy wyścig nowego sezonu odbędzie się w grudniu, w Hongkongu.

Audi partnerowało zespołowi ABT od inauguracyjnego wyścigu Formuły E w roku 2014. Najbardziej wymownym przykładem tego partnerstwa, był udział w tej serii wyścigów Lucasa di Grassi – fabrycznego kierowcy Audi. Dodatkowo, team mógł korzystać z pełnej infrastruktury Centrum Kompetencyjnego Audi w Neuburgu.

W sezonie 2016/2017, Audi zintensyfikowało swój udział w partnerstwie, przeznaczając na nie znacznie większe środki finansowe i techniczne. Teraz cztery pierścienie poczyniły decydujący krok. Przejmując stajnię ABT Sportsline, koncern zdecydował o pełnym zaangażowaniu w Formułę E. Jednocześnie zmienia się nazwa teamu na Audi Sport ABT Schaeffler.

– W ostatnich miesiącach coraz mocniej angażowaliśmy się w wyścigi Formuły E. Byliśmy obecni podczas wszystkich imprez, angażowaliśmy się w rozwój nowych rodzajów napędu, ale braliśmy też udział w wielu wydarzeniach, które rozgrywały się poza torem wyścigowym. Audi, od nowego sezonu będzie pierwszym niemieckim producentem samochodów aktywnie obecnym w tej serii wyścigów. To jasny wyraz zaangażowania naszej marki w rozwój mobilności elektrycznej nie tylko na torze, ale również w codziennej mobilności, czego najlepszym przykładem są samochody typu Audi e-tron – powiedział Peter Mertens, członek zarządu Audi AG odpowiedzialny za rozwój techniczny.

Czwarty sezon wyścigów Formuły E rozpocznie się 2 grudnia br. w Hongkongu. Kolejne wyścigi rozegrane zostaną w Ameryce Północnej i Południowej, w Afryce, w europejskich metropoliach – Rzymie i Paryżu oraz w jeszcze kilku innych miejscach.

– Wyścigi Formuły E, to „pełnokrwisty” sport motorowy. Centra tych wszystkich wspaniałych miast będą z pewnością doskonałą sceną do prezentacji nie tylko mobilności elektrycznej, ale też emocji, nierozerwalnie związanych ze sportami motorowymi. Przed nami ekscytujący sezon, pełen wspaniałych zmagań na torze. Cieszę się, że wszystko jest na najlepszej drodze do osiągnięcia sukcesu – podkreśla szef Audi Motorsport, Dieter Gass.

W 29 rozegranych dotychczas wyścigach Formuły E, team ABT Schaeffler Audi Sport, w którego barwach jeżdżą Daniel Abt i Lucas di Grassi, 23 razy stawał na podium, z czego aż pięć na najwyższym jego stopniu. Zespół jest jednym z najważniejszych pretendentów do zdobycia w tym sezonie tytułu mistrzowskiego.

Jesteśmy bardzo dumni z tego, że jako jedni z założycieli tej serii wyścigów, mogliśmy napisać całkowicie nowy rozdział w historii sportów motorowych. Na przestrzeni kilku zaledwie lat, Formuła E tak dynamicznie poszła do przodu, że dalszy rozwój naszego zespołu przestał być możliwy bez profesjonalnego wsparcia producenta samochodów. Stąd z przyjemnością oddaję władzę nad teamem naszemu partnerowi – Audi, z którym od dekad współpracujemy nie tylko na polu sportów motorowych, ale też na polu biznesowym. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że razem będziemy kontynuować naszą historię sukcesów w Formule E – podkreśla Hans- Jürgen Abt, właściciel teamu.

Razem ze swym oficjalnym partnerem technicznym – firmą Schaeffler, Audi przygotowuje teraz nowy system napędu, który będzie wykorzystywany w kolejnym sezonie.

– Właśnie z powodzeniem zakończyliśmy fazę testów nowych elementów napędu, które odbyły się w Hiszpanii i w Neuburgu. Wszystko idzie według planu – mówi Dieter Gass.

Obecnie, swoboda rozwiązań technicznych w Formule E ogranicza się do silnika, przekładni, niektórych elementów zawieszenia i oprogramowania.

– Rywalizacja między producentami, zespołami i kierowcami w Formule E jest ogromna. Właśnie dlatego detale są niezmiernie istotne – podsumowuje Gass.

15 i 16 lipca, Formuła E zagości w Nowym Jorku. Spektakularny wyścig odbędzie się wśród wieżowców Manhattanu. Dwa tygodnie później, ostatnie dwie rundy trzeciego sezonu rozegrane zostaną w kanadyjskim Montrealu. Po ośmiu z dwunastu wyścigów, Lucas di Grassi i ABT Schaeffler Audi Sport zajmują drugie miejsce zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i klasyfikacji zespołów.