FRANKFURT 2019: NOWY LAND ROVER DEFENDER

LR_Defender-fr1

Podczas salonu samochodowego IAA Frankfurt Motor Show swój światowy debiut ma nowy Land Rover Defender. Do 48-woltowego silnika MHEV (Mild- Hybrid Electric Vehicle) dołącza zespół napędowy PHEV (Plug- in Hybrid Electric Vehicle).

Za pomocą aplikacji w smartfonie właściciele mogą zdalnie śledzić stan paliwa, lokalizację i historię podróży swojego pojazdu, a także nagrzać lub schłodzić nowe auto.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2019


 

Od premiery nowy pojazd dostępny będzie zespół napędowy MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle), natomiast potężny i ekonomiczny PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) pozwalający na bezgłośną i zeroemisyjną jazdę w trybie EV dołączy do oferty w przyszłym roku. Elektroniczna architektura Land Rovera zwana EVA 2.0 obsługuje bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania (SOTA), nowego systemu multimedialnego Pivi Pro.

Bezprzewodowa aktualizacja oprogramowania

Podczas eksploatacji Defendera zintegrowany system diagnostyczny będzie mógł ostrzegać klientów o problemach i albo im zapobiegać, albo automatycznie je rozwiązywać, gdyż łącze danych zastępuje tradycyjny zestaw narzędzi. Aktualizacje oprogramowania są przesyłane do pojazdu i pobierane w tle za pomocą wbudowanego planu transmisji danych pojazdu.

LR_Defender-fr2

Łączność zapewniona jest dzięki pakietowi Online, który dostarcza w czasie jazdy nieograniczoną ilość danych na potrzeby strumieniowego przesyłania muzyki, aktualnych informacji o pogodzie i danych z kalendarza. Auto wykorzystuje technologie, w tym wysoko wydajne procesory Snapdragon i zaawansowane systemy operacyjne QNX.

System multimedialny Pivi Pro

Oprogramowanie Pivi Pro kolejnej generacji zostało zainspirowane najnowszymi smartfonami. Dostęp do niego zapewnia centralny ekran dotykowy o przekątnej 10 cali. Dzięki wbudowanemu zapasowemu akumulatorowi system nawigacji uruchamia się w ciągu kilku sekund, a intuicyjna struktura menu sprawia, że można obsługiwać najczęściej wykonywane zadania z poziomu ekranu głównego.

W celu optymalnego wyznaczania tras nowy system nawigacyjny wykorzystuje samouczące się algorytmy i dynamiczne prowadzenie do celu, a funkcja Smart Voice Guidance wyłącza nawet instrukcje głosowe. Dzięki technologii SOTA mapy są zawsze aktualne. W połączeniu z 12,3-calowym interaktywnym zestawem wskaźników zaawansowany system wyświetla mapy 3D w wysokiej rozdzielczości.

Cyfrowe wskaźniki o wysokiej rozdzielczości można skonfigurować tak, by pokazywały parę konwencjonalnych zegarów. Land Rovera posiada wyświetlacz przezierny 2. generacji (HUD), a w pełni kolorowy wyświetlacz TFT pokazuje kierowcy najważniejsze informacje, w tym pomagającą kierowcy w terenie grafikę prezentującą skok zawieszenia.

LR_Defender-fr3

Kamera dookólna 3Doferuje zarówno widok z góry, jak i nowe widoki otoczenia samochodu w terenie i na drodze. Aby zachować widoczność tyłu nowe auto wyposażone jest w technologię ClearSight Rear View. Po naciśnięciu przycisku bezramkowe lusterko wewnętrzne przekształca się z konwencjonalnego lusterka w cyfrowy ekran pokazujący obraz dostarczany przez skierowaną do tyłu kamerę o wysokiej rozdzielczości.

Kamera o rozdzielczości 1,7 megapiksela zapewnia też doskonałą jakość obrazu w złych warunkach oświetleniowych i posiada powłokę hydrofobową w celu zachowania parametrów wtedy, gdy pada deszcz, a podłoże jest błotniste.
Pakiet Driver Assist obejmuje funkcje Adaptive Cruise Control i Rear Pre- Collision, a także funkcje Blind Spot Assist, Rear Traffic Monitor i Clear Exit Monitor.

Pełna lista technologii wspomagających kierowcę obejmuje funkcje Emergency Braking, Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition, Cruise Control i Speed Limiter, Driver Condition Monitor oraz przednie i tylne czujniki parkowania, natomiast zaawansowane funkcje kontroli zawieszenia są wspierane przez superszybką sieć Flexray. Można również wybierać pomiędzy systemami dźwięku Meridian z 6, 10 lub 14 głośnikami (dwa ostatnie dodatkowo z subwooferem) o mocy 180 W, 400 W lub 700 W.

W drugim rzędzie siedzeń pasażerowie mają do dyspozycji dwa gniazda USB i parę punktów ładowania 12V, a jeśli zamontowany jest trzeci rząd siedzeń, znajdują się tam gniazdo USB i gniazdo 12V.

Zespoły napędowe

Pokazywany na targach motoryzacyjnych IAA nowy Defender będzie dostępny z szeroką gamą jednostek napędowych, w tym PHEV i MHEV oraz gamą zaawansowanych i oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych Ingenium, z których każdy będzie wyposażony w technologię Stop/Start . Zaawansowany zespół napędowy P400e PHEV dołączy do oferty w przyszłym roku.

LR_Defender-fr4

Na początku moc diesla będzie pochodzić z czterocylindrowych silników D200 lub D240 z podwójnym sekwencyjnym turbodoładowaniem zapewniającym 430 Nm momentu obrotowego w celu poprawy osiągów i ekonomiki. Wersja D200 zapewnia zużycie paliwa na poziomie 7,6 l/100 km oraz przyspieszenie 0-100 km/h w 10,3 sek., zaś mocniejsza wersja D240 ma 240 KM i przyspiesza 0-100 km/h w 9,1 sek.

Zwolennicy benzynowych jednostek będą mogli wybierać pomiędzy turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem P300 oraz ekonomiczną, sześciocylindrową jednostką P400 MHEV. Zespół o mocy 300 KM wykorzystuje zaawansowaną turbosprężarkę typu twin- scroll zapewniającą dobre osiągi i oszczędność paliwa. Przyspieszenie to 0-100 km/h w 8,1 sek,.

Najnowocześniejszy zespół napędowy MHEV gromadzi energię zwykle traconą podczas zwalniania i wykorzystuje ją ponownie w celu ograniczenia zużycia paliwa. Silnik benzynowy wyposażono także w zaawansowaną 48-woltową sprężarkę elektryczną oraz zastępujący alternator, napędzany paskiem rozrusznik wspomagający silnik benzynowy, a także 48-woltowy akumulator litowo- jonowy do magazynowania energii zgromadzonej podczas wytracania prędkości przez pojazd.

Połączenie tych dwóch zaawansowanych technologii zapewnia 400 KM i 550 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie 0-100 km/h w 6,1 sek. i zużycie paliwa zaledwie 9,6 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 220 g/km (wg NEDC).

Wszystkie silniki współpracują automatyczną przekładnią ZF o ośmiu przełożeniach oraz reduktorem zapewniającym zestaw krótkich przełożeń niezbędnych w przypadku holowania lub jazdy w terenie.