FRANKFURT 2019: SEAT I CUPRA PREZENTUJĄ EKO OFENSYWĘ

Tavascan-Elect1

W bieżącym roku SEAT ogłosił produkcję dwóch elektrycznych modeli – Mii electric i el-Born. Na międzynarodowym salonie motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie dołączył do nich Tarraco FR PHEV.

To hybrydowy SUV typu plug-in. CUPRA z kolei zaprezentowała swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód koncepcyjny – Tavascan.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2019


 

Oznacza to, że hiszpański producent ogłosił już cztery elektryczne modele z sześciu, które zamierza wprowadzić na rynek do 2021 roku.

Od stycznia do sierpnia br. SEAT osiągnął najwyższą sprzedaż w historii, która w skali globalnej wzrosła o 7,2 proc. przy całkowitej liczbie 411 600 sprzedanych samochodów.

– Na tegorocznych targach motoryzacyjnych możemy poszczycić się najlepszą w historii sprzedażą oraz wynikami finansowymi. Nasza pozycja pozwala nam na pełne zaangażowanie na rzecz rozwoju mobilności przyszłości. Kluczową rolę odgrywa w nim elektryfikacja oraz wdrażanie rozwiązań z zakresu mikromobilności – powiedział Luca de Meo, Prezes SEAT-a.

Tavascan-Elect2

Dwa kluczowe modele na Frankfurt Motor Show

CUPRA Tavascan łączy w sobie sylwetkę czterodrzwiowego crossovera, praktyczność SUV-a, nowe technologie i elegancję sportowego coupe. Samochód został zaprojektowany z myślą o potrzebach rynku w pełni elektrycznych SUV-ów coupe, którego przewidywany wzrost osiągnie 15 proc. rocznie. Na stoisku pojawiła się również specjalnie przygotowana hulajnoga elektryczna CUPRA eXS.

Z kolei nowy SEAT Tarraco zaprezentowany został wersji z napędem hybrydowym plug-in oraz wersją wyposażenia FR. Elektryczny zasięg wynosi 50 km, a oficjalny cykl testów WLTP wykazał, że emisja CO2 utrzyma się na poziomie poniżej 50 g/km. Tarraco PHEV wyróżnia się wydajnością – układ napędowy składa się z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 110 kW/150 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 85 kW/116 KM.

– Nowy hybrydowy Taraco plug-in to efekt naszej strategii zrównoważonej mobilności przy jednoczesnym zachowaniu dynamizmu i radości z jazdy. To esencja marki SEAT, a szczególnie modeli w wersji wyposażenia FR – podkreślił Axel Andorff, Wiceprezes SEAT-a ds. badań i rozwoju.

Rusza przedsprzedaż Mii electric

Podczas IAA we Frankfurcie SEAT ogłosił również, że przedsprzedaż zapowiadanego modelu Mii electric rozpocznie się już w połowie września. Kluczowa pozostać ma jego dostępność i przystępna cena, która ma się przyczynić do rozwoju mobilności elektrycznej w miastach.

Przykładowo w Niemczech, gdzie odbywają się targi, pierwszym modelem elektrycznym marki będzie można jeździć już od 145 euro miesięcznie bez wcześniejszej zaliczki w leasingu na 36 miesięcy lub za 16 300 euro przy uwzględnieniu dotacji. Mii electric będzie sprzedawany w 14 krajach, a na rynek wejdzie na początku 2020 roku. W polskich salonach samochód pojawi się w drugiej połowie 2020 roku.

Tavascan-Elect3

Równolegle SEAT wprowadzi na rynek inteligentną ładowarkę przeznaczoną dla samochodów elektrycznych – Wallbox. Zakupu urządzenia będzie można dokonać wraz z pojazdem. Będzie również możliwość zamówienia jego instalacji. Korzystanie z ładowarki Wallbox pozwoli zoptymalizować czas ładowania samochodu i zarządzać wszystkimi informacjami na telefonie komórkowym lub za pośrednictwem dedykowanej platformy internetowej.

CUPRA rośnie w siłę

Sportowa marka zapowiada także dalszy rozwój w ramach wyścigów samochodowych. Nowym ambasadorem CUPRA został szwedzki kierowca wyścigowy – Mattias Ekström, który będzie odpowiadać za strategię marki dotyczącą wyścigów elektrycznych, stanie się oficjalnym kierowcą CUPRY e-Racer oraz będzie współpracować przy opracowywaniu przyszłych modeli wyścigowych marki. Wszystkie działania wpisują się w kolejne plany rozwoju marki.

– Zaprezentowany model Tavascan to imponujący samochód koncepcyjny, który pokazuje ogromny potencjał marki. Jego dynamiczne nadwozie, wyrafinowane wnętrze i zaawansowany technologicznie napęd to kamienie milowe na drodze pokonanej przez CUPRA. Sport motorowy jest zapisany w DNA CUPRY. Stworzyliśmy pierwszy całkowicie elektryczny samochód wyścigowy CUPRA e-Racer. Teraz możemy liczyć na wiedzę i doświadczenie Mattiasa Ekströma, zarówno w zakresie rozwoju tego modelu, jak i strategii wyścigów elektrycznych marki. Chcemy nadal być liderem w tej dziedzinie – powiedział Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu CUPRA.

CUPRA ogłosiła także konsolidację struktury organizacyjnej wraz z powołaniem kierownictwa najwyższego szczebla oraz zwiększeniem zatrudnienia o 50 proc. Ta wciąż młoda marka bije rekordy sprzedaży – od stycznia do sierpnia sprzedała 17 100 samochodów, czyli aż o 71 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku.

W tym roku rozpoczęła się również budowa nowej siedziby głównej, tuż obok siedziby SEAT-a w Martorell niedaleko Barcelony. Powiązania marki z jej rodzinnym miastem są silne – w sierpniu tego roku CUPRA została wyłącznym oficjalnym partnerem motoryzacyjnym oraz partnerem ds. mobilności klubu FC Barcelona.