FRANKFURT: ALFA ROMEO 4C CONCEPT OZDOBĄ STOISKA

Alfa Romeo 4C Concept „ambasadorem technologii DNA” – to motyw przewodni marki podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Nie zabraknie tez nowych technologii.

Alfa Romeo 4C Concept to kompaktowy „super samochód”, który jest „ambasadorem technologii DNA” czyli dziedzictwa technologicznego, które wyróżnia obecne i przyszłe samochody marki Alfa Romeo.

„Technologia D.N.A.” jest filozofią marki Alfa Romeo w kwestii rozwoju technicznego. Każdy model tej marki musi łączyć w sobie znakomite i dynamiczne osiągi (zgodnie z tradycją marki), oszczędność i ekologię, maksymalny komfort oraz najwyższe bezpieczeństwo zarówno aktywne jak i pasywne połączone z kontrolą we wszystkich warunkach.


Zobacz także:
SALON SAMOCHODOWY FRANKFURT 2011 – WSZYSTKIE SAMOCHODY


Patrząc z tej perspektywy, model Alfa Romeo 4C Concept znajduje się na najwyższym poziomie zaawansowania „technologii D.N.A.”, gdzie „D” (Dynamic) to tryb dynamiczny w połączeniu z osiągami i dynamizmem samochodu, ma jeszcze większe znaczenie dzięki idealnie zrównoważonemu odczuwaniu przyjemności i emocji, jakie zapewniają osiągi przy jednoczesnym zachowaniu oszczędności podczas codziennej jazdy.

Samochód wystawiany we Frankfurcie wyróżnia nowy kolor nadwozia „Fluid Metal“, który jeszcze bardziej podkreśla oryginalne linie nadwozia. Właśnie dzięki atrakcyjnemu, włoskiemu designowi, Alfa Romeo 4C Concept otrzymała od czytelników niemieckiego pisma Auto Bild tytuł „Najpiękniejszego koncepcyjnego samochodu roku“, pokonując wielu swoich konkurentów prezentowanych w przeciągu ostatnich kilku miesięcy na targach motoryzacyjnych m.in. w Genewie, Detroit, Tokio i Szanghaju.

Wprowadzenie modelu 4C do sprzedaży planowane jest na rok 2013. Masa auta to około 850 kg, a maksymalna moc sięga 200 KM, zaś stosunek masy do mocy wynosi mniej niż 4 kg/KM, wartość godna prawdziwego „super samochodu”.

Ten koncepcyjny samochód bazuje na formule dwuosobowego modelu o nadwoziu coupé z napędem na tylne koła i montowanym centralnie silnikiem, przy długości około 4 metrów i rozstawie osi wynoszącym mniej niż 2,4 metra. Z jednej strony wymiary te podkreślają kompaktowe cechy samochodu, z drugiej zaś uwypuklają jego zrywność.

W Alfie Romeo 4C Concept zastosowano technologie i materiały obecne już w modelu Alfa Romeo 8C Competizione – włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła – oraz technologie stosowane w modelach Alfa Romeo dostępnych obecnie w sprzedaży: benzynowy silnik 1750 ccm z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, automatyczną nowoczesną skrzynię biegów „Alfa TCT” z podwójnym sprzęgłem suchym, krótko mówiąc wszystko co najlepsze w ramach „technologii D.N.A.”, w tym oczywiście dynamiczny selektor Alfa DNA, który stanowi jej fizyczną reprezentację wewnątrz wszystkich samochodów marki Alfa Romeo.

Oprócz tego fascynującego samochodu na stoisku we Frankfurcie królować będą również modele Giulietta i MiTo wraz z ich najnowszymi innowacjami stylistycznymi i technologicznymi, które, obok filozofii związanej z „technologią D.N.A.”, są wyrazem idealnego połączenia osiągów, komfortu i wydajności.

W świetle jupiterów znajdzie się również Alfa Romeo Giulietta z silnikiem MultiAir 1,4 TB o mocy 170 KM i przekładnią Alfa TCT, w której z łatwością zauważyć można obecność „technologii D.N.A.”. Dynamic: w jasny sposób nawiązuje do automatycznej skrzyni biegów obecnej również w „super samochodzie” Alfa Romeo 4C Concept, przekładni z podwójnym sprzęgłem suchym, która zapewnia większy komfort podczas prowadzenia i bardziej sportowe odczucie niż automatyczne skrzynie biegów z przekładnią hydrokinetyczną, a wszystko to przy niższych kosztach utrzymania.

Natural: ponieważ zużycie paliwa i poziom emisji zostały znacznie ograniczone. All Weather: będzie to zestaw ustawień dostosowanych do potrzeb klienta w celu maksymalnego zwiększenia przyczepności do drogi w najtrudniejszych warunkach.

Ta zaawansowana, automatyczna przekładnia może działać całkowicie automatycznie lub jako przekładnia sekwencyjna sterowana manualnie poprzez zmianę pozycji dźwigni biegów w górę lub w dół, której funkcje można również przypisać manetkom znajdującym się na kole kierownicy.

Skrzynia ta dostępna jest zarówno z silnikiem MultiAir 1,4 TB o mocy 170 KM, jak i 2,0 JTDM o mocy 170 KM. Giulietta z silnikiem MultiAir i przekładnią TCT jest najbardziej ekologicznym, benzynowym samochodem kompaktowym w tej klasie. W rzeczywistości samochód ten charakteryzuje niezwykle niski poziom zużycia paliwa i emisji spalin (5,2 l/100 km w cyklu mieszanym i 121 g/km emisji CO2) przy jednoczesnym zachowaniu znakomitych osiągów: maksymalna prędkość 218 km/h i przyspieszenie od 0-100 km/h w 7,7 sekundy.

We Frankfurcie prezentowane są dwie wersje Alfy Romeo Giulietta: najmocniejsza wersja silnikowa Giulietty Quadrifoglio Verde z silnikiem Tbi 1750 o mocy 235 KM, w kolorze Rosso Competizione oraz wersja Distinctive w odcieniu Grigio Magnesio wyposażona w silnik wysokoprężny 2,0 JTDM o mocy 170 KM.

Obydwie wersje wyposażone są w najnowsze rozwiązania technologiczne od biksenonowych przednich reflektorów z funkcją AFS (zaawansowanym, nowoczesnym systemem sterowania, który automatycznie reguluje wiązkę przedniego reflektora na podstawie komend z kierownicy, i który potrafi obrócić reflektor o maksymalnie 15°) poprzez system nawigacji z mapami i wysuwanym wyświetlaczem i systemem TMC Pro do systemu hi-fi BOSE, do systemu Blue&Me z przyciskami sterowania znajdującymi się na kolumnie kierownicy i portem AUX, USB i Bluetooth.

Niezależnie od wersji lub silnika Giulietty, samochód ten bazuje tylko na jednej filozofii: „technologii D.N.A.”, czyli kwintesencji osiągów, oszczędności i komfortu. Wszystkie silniki posiadają turbodoładowanie i zostały opracowane z myślą o optymalizacji „wydajności momentu obrotowego”, maksymalizującej osiągi i minimalizującej zużycie paliwa. Dlatego „osiągi nigdy nie mają negatywnego wpływu na zużycie paliwa, a zużycie paliwa nigdy nie ma negatywnego wpływu na osiągi”.

Na stoisku Alfy Romeo nie może oczywiście zabraknąć modelu MiTo, który został ostatnio poddany zmianom poprzez wprowadzenie ważnych innowacji. Na początek innowacje produktowe: wszystkie silniki montowane w MiTo spełniają wymogi normy Euro 5 i posiadają w standardzie system Start&Stop, za wyjątkiem wersji najtańszej wersji Junior 1.4 70 KM.

Zweryfikowano również charakterystykę dla silników wolnossących i oszczędnej jednostki 1,3 JTDM w celu uzyskania maksymalnej poprawy osiągów i komfortu. Dodatkiem do silników o dużej mocy (170 KM, 135 KM i 120 KM) są amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia z zaworem przepustowym – układ zawieszenia „Alfa Adaptive Suspension” – które zwiększają komfort podczas pokonywania rozmaitych nierówności na drodze, jednocześnie utrzymując dynamiczną kontrolę na stałym poziomie nad pojazdem.

Na koniec, MiTo z silnikiem 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM, jako jedyny samochód w tej klasie, ma do zaoferowania klientom zainteresowanym maksymalną przyjemnością prowadzenia układ zawieszenia „Alfa Active Suspension”: system, który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami, idealnie zintegrowanymi z „technologią D.N.A.”, i który obsługiwany jest przy użyciu dźwigni znajdującej się wewnątrz samochodu, czyli za pomocą selektora stylu jazdy Alfa D.N.A.

W ten sposób MiTo potwierdza, że jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w swojej klasie. Ale poza ważnymi innowacjami produktowymi, model ten prezentuje również nowości stylistyczne: dostępnych jest więcej kolorów nadwozia, nowe wzory tkanin nowe, zmodyfikowane obramowania przednich reflektorów i oprawki lusterek, co w sumie daje nieskończoną liczbę kombinacji w kwestii zmiany wyglądu zewnętrznego.

We Frankfurcie MiTo prezentuje ważne innowacje, które w przeciągu najbliższych kilku miesięcy zadebiutują w gamie tego samochodu i ponownie potwierdzą zaawansowaną technologicznie esencję małej Alfy: silnik TwinAir Turbo o mocy 85 KM.

Silnik ten otrzymał ostatnio aż cztery wyróżnienia, wyprzedzając konkurencyjne jednostki we wszystkich kategoriach, w których konkurował: „Najlepszy Silnik” w klasie pojemnościowej poniżej 1000 cm3, „Najlepszy Nowy Silnik 2011″, „Najlepszy Zielony Silnik 2011″ i przede wszystkim „Międzynarodowy Silnik Roku 2011″.

Dzięki mocy 85 KM przy 5500 obr/min, ale przede wszystkim dzięki nieprzeciętnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 145 Nm niezmiennie w zakresie od 2000 do 3500 obr/min, silnik ten gwarantuje natychmiastową reakcję i zrywność, znacznie obniżając zużycie paliwa i poziom emisji spalin (tylko 87 g/km emisji CO2).
W późniejszym okresie dostępny będzie również silnik 1,3 JTDM o mocy 85 KM z systemem Start&Stop w standardzie, który zapewnia maksymalny poziom oszczędności i ekologii. Jednostka 1,3 JTDM wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, nową pompę oleju o zmiennej wydajności i alternator z inteligentnym układem ładowania „Smart Charge” emituje zaledwie 90 g/km CO2 w cyklu mieszanym i należy do drugiej generacji silników Multijet.

Ponadto, na targach w Niemczech prezentowana jest najmocniejsza i ekskluzywna wersja MiTo – Quadrifoglio Verde reprezentująca duch sportu i elegancji „najbardziej sportowego mini samochodu wszechczasów”. Zbiegając się w czasie z debiutem gamy na rok 2011, została ona zmodyfikowana poprzez zastosowanie oryginalnych i charakterystycznych elementów stylistycznych oraz bogatszego wyposażenia, które cieszy się ogromnym zainteresowaniem w dziedzinie komfortu.

Nowa wersja MiTo Quadrifoglio Verde wyposażona w mocny silnik 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM (zdobywcę tytułu „Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010″), oferuje innowacyjny układ zawieszenia „Alfa Active Suspension“, który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami opracowanymi w wyniku połączenia sił projektantów i testerów Alfy Romeo z najnowszymi technologiami Magneti Marelli.

Dzięki doświadczeniu zdobytemu na torach wyścigowych, system ten jeszcze bardziej wyróżnia MiTo Quadrifoglio Verde pod względem zrywności i przyjemności prowadzenia, sprawiając, że samochód ten ma znakomite właściwości jezdne i jest niedościgniony w kwestii bezpieczeństwa. Nie trzeba dodawać, że układ zawieszenia „Alfa Active Suspension” jest idealnie dopasowany do trzech trybów systemu dynamicznej kontroli jazdy „Alfa DNA” („Dynamic, „Natural”, „All Weather”), zarządzającego wszystkimi aplikacjami „technologii D.N.A.” obecnymi w samochodzie: od VDC (ESP), kolumny kierownicy i elektronicznej blokady dyferencjału Q2 po reakcję silnika i przekładnię „Alfa TCT”, jeśli jest obecna.

Z tego właśnie powodu modele 4C Concept, Giulietta i MiTo są wyrazem filozofii, na której opiera się „technologia Alfa D.N.A.”: przemysłowy design samochodów o najwyższym stopniu zaawansowania pod względem mechaniki i technologii, potrafiących osiągnąć kompromis w kwestiach związanych z komfortem, osiągami, bezpieczeństwem i oszczędnością, dających kierowcy możliwość zmiany charakteru samochodu przy użyciu dźwigni selektora Alfa D.N.A. Oto cechy, dzięki którym Alfa Romeo jest tak niezwykłym samochodem, produktem, który w codziennym użytku zmienia koncepcję prostych „środków transportu” we wszechstronne, pełne emocji doświadczenie.

Na koniec, broszury i ulotki dostępne na stoisku pomogą odwiedzającym zapoznać się z produktami FGA Capital, spółki joint venture pomiędzy Fiat Group Automobiles i Crédit Agricole, która specjalizuje się w segmencie motoryzacyjnym. Ta finansowa spółka działa na wszystkich głównych rynkach Europy oraz w Niemczech we współpracy z FGA Bank, mając na uwadze jeden cel: wspomagać sprzedaż samochodów marki Fiat Group Automobiles, oferując nowoczesne produkty finansowe wprowadzające usługi o wysokiej wartości dodanej przeznaczone dla sieci dealerów, prywatnych klientów oraz firm.