FRANKFURT: JAGUAR C-X16 – SPORTOWA HYBRYDA

Jaguar C-X16 to współczesna interpretacja samochodu sportowego, w którym połączono uwodzicielski design z nowoczesnymi metodami konstrukcyjnymi i innowacyjnym napędem hybrydowym. Premierowy pokaz koncepcyjnego modelu odbędzie się podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Projektując koncepcyjne samochody marka Jaguar mocno wybiega w przyszłość, dlatego C-X16 jest symbolem nowego rozdziału w historii motoryzacji. Nowy koncept zainspirowany jest postępem w dziedzinie projektowania, inżynierii i technologii.

– Samochody marki Jaguar zawsze się wyróżniały. Z nowym C-X16 idziemy jeszcze dalej w dziedzinie projektowania, tworząc niezwykle wydajny samochód, który jest ucieleśnieniem idei Jaguara przyszłości – powiedział Ian Callum, Design Director marki Jaguar, który nadzorował zespół projektowy pracujący nad nowym C-X16.


Zobacz także:
SALON SAMOCHODOWY FRANKFURT 2011 – WSZYSTKIE SAMOCHODY


Koncept łączy w sobie piękno i wydajność z najnowocześniejszą technologią hybrydową. Pod maską kryje się 3,0-litrowy silnik benzynowy V6 nowej generacji o mocy 380 KM i momencie obrotowym 450 Nm, który posiada m.in.: najnowszą technologię wtrysku bezpośredniego. Uzupełnieniem V6 jest elektryczny silnik o mocy 95 KM z momentem obrotowym 235 Nm, którego głównym zadaniem jest wspomaganie silnika benzynowego i zmniejszanie zużycia paliwa.

Hybrydowy system doładowania inspirowany Formułą 1, a uruchamiany jest za pomocą zamontowanego w kierownicy przycisku “push to pass”.

Jaguar C-X16 to kwintesencja dwumiejscowego samochodu sportowego. Napęd na tylną oś, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów, zasilanie z 1.6 kWh akumulatorów litowo-jonowych, zamontowanych za tylnymi siedzeniami, dają idealne rozłożenie masy 50:50. W celu poprawienia aerodynamiki, aluminiowe uchwyty przy drzwiach zostały zintegrowane z nadwoziem, a zamiast zbędnych spojlerów zastosowano subtelny splitter z przodu i tylny dyfuzor.

Aluminiowe nadwozie i podwozie oraz liczne elementy wykonane z włókna węglowego sprawiają, że samochód jest lżejszy o ok. 60 kg od najlżejszego Jaguara XK.

Wymiary: 4 445 mm długości, 2 048 mm szerokości i 1 297 mm wysokości oraz rozstaw osi 2,622 mm sprawiają, że C-X16 jest także najmniejszym Jaguarem.


Więcej informacji na: http://www.jaguar.pl/