FRANKFURT: MERCEDES SLK 250 CDI – REWOLUCJA

Po raz pierwszy pod maskę Mercedesa SLK trafia silnik wysokoprężny. 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 150 kW (204 KM) rozpędza roadstera od 0 do 100 km/godz. w 6,7 sekundy, a potężna dawka maksymalnego momentu obrotowego – 500 Nm – zapewnia mu znakomitą elastyczność.

Największa niespodzianka czeka jednak na stacji benzynowej. SLK 250 CDI zadowala się średnio zaledwie 4,9 litra oleju napędowego na 100 km.

Nowy Mercedes-Benz SLK 250 CDI tak jak pozostałe wersje, łączy w sobie sportowy szyk, wysoką jakość wykończenia, nowoczesną technologię i komfort jazdy.


Zobacz także:
SALON SAMOCHODOWY FRANKFURT 2011 – WSZYSTKIE SAMOCHODY


Utarło się, że natura silnika wysokoprężnego nie idzie w parze z wolnością, jaką daje podróż roadsterem. Mercedes-Benz łamie ten błędny stereotyp i oferuje roastera SLK 250 CDI z 4-cylindrowym turbodieslem z wtryskiem common rail czwartej generacji (ciśnienie wtrysku 2000 bar) o pojemności 2143 ccm. Czyni to SLK najmocniejszym dieslem w klasie.

Standardowo połączony z przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS (przekładnia mechaniczna dołączy do oferty w drugim kwartale przyszłego roku), SLK 250 CDI może mknąć z prędkością 243 km/godz. Elastyczność pozwalająca na łatwe i bezpieczne wyprzedzanie musi sprawiać przyjemność kierowcy. Dla przykładu, przyspieszenie od 80 do 120 km/godz. trwa jedynie 4,3 sek.

Osiągi nie są przy tym okupione nadmiernym apetytem. Średnia emisja dwutlenku węgla utrzymuje się na poziomie 128 g/km. Podobnie jak inne wersje SLK, odmiana 250 CDI seryjnie dysponuje systemem start-stop.

Mercedes-Benz SLK 250 CDI dostępny będzie z trzema wersjami słynnego dachu vario, w tym z panoramicznym dachem MAGIC SKY CONTROL, przyciemnianym za naciśnięciem przycisku.

Do wyboru są także trzy warianty zawieszenia: konwencjonalne (stalowe), sportowe (ze sztywniejszymi sprężynami i amortyzatorami) oraz z elektroniczną kontrolą siły tłumienia. Ostatni z nich to element pakietu Dynamic Handling, zawierającego również systemy Direct-Steer oraz Torque Vectoring Brake, opracowane przez Mercedes-Benz z myślą o pewnym i bezpiecznym prowadzeniu.

Z zewnątrz Mercedes-Benz SLK 250 CDI nie różni się od swoich braci z silnikami benzynowymi – w imię sportowych genów zachował nawet podwójną końcówkę układu wydechowego.

Model można zamawiać od 13 września 2011 roku.