GAZOWE IVECO STRALIS NP 460 LNG DLA SACHS TRANS INTERNATIONAL

iveco-lng1

Iveco Poland ogłosiło podpisanie umowy z firmą Sachs Trans International na dostawę czternastu ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM.

Są one wyposażone w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG).


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Umowa została podpisana w Radlinie w województwie śląskim, gdzie swoją siedzibę ma przewoźnik. Sachs Trans International to rodzinna firma z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem na rynku transportowym. Zaczynając od jednej ciężarówki, dziś swój tabor opiera o ponad 300 pojazdów oraz przeszło 20 rodzajów naczep, oferując szeroki zakres usług transportowych i obejmując swoim zasięgiem całą Europę.

iveco-lng2

Iveco Stralis NP 460 LNG dla Sachs Trans International mają zostać dostarczone w wersjach Low Tractor oraz Standard już wiosną br.

Podczas uroczystości przekazania obecni byli przedstawiciele stron: Marek Sachs – Prezes Zarządu Sachs Trans, Marcin Sachs – Członek Zarządu Sachs Trans, Dawid Sachs – Członek Zarządu Sachs Trans oraz Daniel Wolszczak – Prezes IVECO Poland, Piotr Suwała – Direct Sales Manager Iveco Poland, Przemysław Mrugalski – Key Account Manager Iveco Poland.

Stralis NP 460, zasilany wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG) i wyposażony w dwa zbiorniki kriogeniczne, rozwija moc 460 KM i oferuje zasięg do 1600 kilometrów. Dzięki zastosowanym technologiom i usługom Iveco zapewnia o 15-20 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do swojego odpowiednika zasilanego olejem napędowy.

iveco-lng3

Dodatkowo przy cenie gazu ziemnego niższej nawet o 30 proc. od ceny ON całkowita oszczędność na paliwie może sięgnąć 40 proc. w porównaniu do analogicznych pojazdów napędzanych silnikami diesla.

Pogląd, że gaz ziemny jest dojrzałym rozwiązaniem dla zrównoważonego transportu podzielają instytucje UE oraz rządy poszczególnych państw członkowskich, które na różne sposoby wspierają rozwijanie tej technologii.

Są to między innymi takie inicjatywy jak finansowe zachęty do zakupu efektywnych energetycznie samochodów ciężarowych o niskiej emisji CO2 oraz zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce.

iveco-lng4

Stralis NP dostępny zarówno ze zbiornikami gazu skroplonego (LNG) jak i sprężonego (CNG) oferuje najnowszy jednopaliwowy silnik gazowy Cursor 13. Nowoczesne technologie wspomagające kierowcę, takie jak: system sterowania układem napędowym w oparciu o topografię terenu HI-Cruise i system wspomagania techniki jazdy kierowcy (Driver Style Evaluation, DSE) dają komfort prowadzenia.

Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię Hi-Tronic. Modułowa oferta zbiorników LNG i CNG spełnia wymagania w różnych rodzajach eksploatacji, zapewniając miejsce dla dodatkowego wyposażenia pojazdu (układ hydrauliczny zasilania naczepy, kompresor do wydmuchu materiałów sypkich czy zasilanie agregatu chłodniczego).

Całkowity koszt posiadania nowego Stralisa NP 460 jest nawet o 9 proc. niższy w porównaniu z samochodem z silnikiem wysokoprężnym, przy lepszej dynamice i osiągach.