GENEWA 2014: BMW 2 ACTIVE TOURER POWIĘKSZA SERIĘ

B 0-a704

Nowe BMW serii 2 Active Tourer, które zostanie pokazane podczas salonu samochodowego International de l’Automobile w Genewie jest drugim modelem typoszeregu (po 2 Coupe).

Posiadający wymiary 4342 mm długości, 1800 szerokości i 1555 wysokości model, jest zarazem autem o zaskakująco przestronnej kabinie, co czyni go dostosowanym do rosnących wyzwań miejskiej mobilności.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014


Nowe, turbodoładowane silniki o 3 i 4 cylindrach, obfity pakiet rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics oraz inteligentna łączność zapewniana przez BMW ConnectedDrive są kolejnymi elementami współtworzącymi niezrównane doznania oparte na sportowych osiągach i wzorowej ekonomiczności.

Dynamika i funkcjonalność

BMW postawiło w BMW serii 2 Active Tourer posiada system napędu na przednie koła. Wraz z dużym rozstawem osi (2670 mm) oraz wysoko poprowadzoną linią dachu, konfiguracja ta pozwala zmaksymalizować rozmiary kabiny i w efekcie uzyskać poczucie przestronności. Kierowca i pasażer z przodu siedzą o wiele wyżej niż w limuzynie, co oznacza znacznie lepszą widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Obfitość schowków oraz możliwość składania w przód oparcia fotela pasażera (opcja) to kolejne atuty. Wnętrze tchnie lekkością i poczuciem przestronności, opcjonalnie można doposażyć auto w panoramiczny dach.

b-2_a691

 

Duch dynamiki zawarty jest e lekko pochylonym w przód wlocie powietrza („nerki”) i podwójnych, okrągłych lampach głównych. Krótki przedni zwis jest bardzo nietypowy dla aut z przednim napędem, ale jest równie typową cechą dla BMW, jak krótki zwis tylny, wielki rozstaw osi, „Hofmeister Knick” (załamanie w dolnej części linii okna bocznego przy tylnym słupku) czy tylne lampy w kształcie litery L. Zwięzły język linii bocznych podkreśla siłę uwydatnianą przez mocne łuki nadkoli. Kokpit jest pochylony w stronę kierowcy.

Maksimum wszechstronności

Przestrzeń bagażowa, której pojemność można dowolnie kształtować w zakresie od 468 do 1510 l oraz oparcie kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40 (standard) to przykłady praktyczności auta w codziennym użytkowaniu. Możliwości powiększa dodatkowo przesuwna kanapa, pozwalająca powiększyć przestrzeń na nogi pasażerów albo bagażnik. Podobnemu celowi służy możliwość regulacji położenia oparcia kanapy – albo dla wyższego komfortu podróżnych, albo większego potencjału transportowego. Inteligentnym rozwiązaniem jest składana podłoga bagażnika, pod którą znajdziemy schowki oraz wielofunkcyjny pojemnik. A i sam dostęp do bagażnika jest łatwy dzięki szerokiej i daleko otwierającej się klapie, którą można opcjonalnie wzbogacić o elektryczne sterowania, a nawet funkcję otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.

Silniki o 3 i 4 cylindrach

Nowe BMW serii 2 Active Tourer od chwili wejścia na rynek dostępne będzie z trzema silnikami do wyboru: mocnymi, lekkimi i ekonomicznymi jednostkami o 3 lub 4 cylindrach, które stanowią początek całej serii nowej generacji motorów. Montowane są poprzecznie i spełniają normę spalinową EU6.

Nową 3-cylindrową jednostkę benzynową cechują wydajność i osiągi. Silnik debiutuje w wariancie BMW 218i Active Tourer, połączony jest z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ma on pojemność skokową 1,5 l, rozwija moc maksymalną 136 KM.

BMW Active Tourer

 

W chwili premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer, który rozwija moc maksymalną 170 kW/231 KM i rozpędza auto to 100 km/h w czasie 6,8 sek., a maksymalnie do 235 km/h.

Trzecia jednostka to 4-cylindrowy turbodiesel napędzający model 218d Active Tourer Należy do tej samej nowej rodziny silników co benzynowi „bracia”, rozwija moc 110 kW/150 KM i moment obrotowy 330 Nm, rozpędzając pojazd w czasie 8,9 sek. i maksymalnie do 205 km/h.

Właściwości jezdne

Nowy 2 Active Tourer charakteryzuje się znakomitymi własnościami jezdnymi. Nowo skonstruowany układ jezdny, oparty na kolumnach McPhersona z przodu i osi wielowahaczowej z tyłu, zapewnia zwinność, precyzję kierowania, stabilność jazdy i komfort resorowania. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz funkcjonalne zestrojenie systemu pozwoliły na uzyskanie prowadzenia pozbawionego zachowań związanych z wpływami momentu obrotowego na układ kierowniczy.

Inteligentne wykorzystanie wielofazowych stali wysokowytrzymałych oraz ultrawysokowytrzymałych przyczynia się do uzyskania najwyższych standardów bezpieczeństwa, a zarazem obniża masę auta. Lekka konstrukcja należy do całej palety rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics. Wśród nich znajdziemy także funkcję Auto Start Stop, odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, aktywację agregatów pomocniczych silnika tylko gdy są potrzebne, a także zintegrowaną kurtynę powietrzną, która wykorzystuje dwa pionowe wloty powietrza w przednim zderzaku do kierowania opływem powietrza obok przednich kół.

b-4_a696

 

Pakiet M Sport

Poza standardową specyfikacją, nabywca BMW serii 2 Active Tourer może indywidualizować swoje auto z pomocą dwóch linii wyposażeniowych, odnoszących się zarówno do karoserii, jak i kabiny samochodu. Sport Line kładzie nacisk na podkreślanie dynamiki auta, podczas gdy Luxury Line – elegancji i ekskluzywności. Od listopada dostępny będzie jeszcze jeden sposób indywidualizacji: pakiet M Sport. Obejmuje on pakiety M Aerodynamics, zawieszenie M Sport, 17- lub 18-calowe koła aluminiowe M (dla nadwozia) oraz skórzaną sportową kierownicę M i specjalnie tapicerowane sportowe fotele M. Późną jesienią w ofercie znajdą się także warianty z inteligentnym napędem na 4 koła xDrive.

Łączność

Poziom bezpieczeństwa i komfortu na pokładzie nowego BMW serii 2 Active Tourer jest wysoki, także dzięki systemom wsparcia kierowcy i różnym funkcjom multimedialnym określanym ogólnie BMW ConnectedDrive. Przykład – Traffic Jam Assistant (asystent korków drogowych) lub oparty na kamerze regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Oba działają w oparciu o pojedynczą kamerę i wspierają kierowcę, aktywnie sterując przyspieszaniem lub hamowaniem (prowadzenie wzdłużne) oraz kierunkowym (prowadzenie boczne), a tym samym zdejmując z kierowcy obowiązki związane z wykonywaniem monotonnych czynności typowych dla przemieszczania się w korku na autostradzie lub w gęstym ruchu miejskim.

BMW ConnectedDrive Services&Apps natomiast wprowadzają do samochodowego użytkowania aplikacje znane ze smartfonów i pozwalają na wykorzystanie funkcjonalności takich jak usługa Concierge czy informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (RTTI). To pierwszy samochód w klasie kompaktowej premium, w którym dostępny jest wyświetlacz przezierny Head-Up Display, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze. Aby kierowca nie musiał odwracać wzroku od drogi, informacje te są wyświetlane na ekranie pomiędzy kierownicą a przednią szybą.

Fani marki czekają już na prezentację podczas targów motoryzacyjnych Auto Show w Genewie…