GENEWA 2014: NOWY JEEP CHEROKEE W EUROPIE

Jep 1

Sceną europejskiego debiutu nowego Jeepa Cherokee, napędzanego ekonomicznym, 2.0-litrowym turbodieslem MultiJet II w tandemie z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią przekładniową jest tegoroczny 84. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie.

Cherokee jest samochodem typu SUV klasy średniej w gamie modelowej marki. Całkowicie nowa, czwarta już generacja Cherokee, oferuje „odświeżoną” interpretację stylu życia „Jedź dokąd chcesz i rób, co Ci się podoba”.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014


Do cech charakterystycznych nowego Jeepa Cherokee należy elegancki, lecz atletyczny design, udoskonalone właściwości jezdne i wyższa dynamika jazdy szosowej, sprawność napędu Jeep 4×4, wystrój wnętrza oraz szereg innowacyjnych technologii. Do jego zalet należy także oszczędność zużycia paliwa oraz bogate wyposażenie z zakresu komfortu. Efektem pięciogwiazdkowego poziomu bezpieczeństwa i doskonałości systemów wspomagających jest tytuł „najlepszego w swej klasie” – przyznany przez Euro NCAP w kategorii Small Off Road 4×4.

Jeep 2

Skonstruowany do jazdy w dowolnych warunkach podłoża nowy Jeep stanowi syntezę stylistycznej innowacji z markową tradycją oraz legendarnym potencjałem napędu 4×4 i światem wiodących technologii. Elementy te znajdują swój pełny wyraz w wersji modelowej Cherokee Limited oraz swoistym „alter ego terenowego specjalisty” w wersji Trailhawk.

Nowa generacja Cherokee oferowana jest zarówno w konfiguracji napędu 4×2, jak i 4×4 z ofertą trzech nowych, zaawansowanych systemów napędu na cztery koła. Jest to również pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii (gdy funkcjonalność 4×4 nie jest potrzebna) oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4×2 a 4×4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji.

Jeep 3

Nowy model docierać zacznie do europejskich dealerów arki począwszy od drugiego kwartału bieżącego roku w wersjach modelowych Longitude, Limited i Trailhawk. Podstawową jednostką napędową będzie 2,0-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM w tandemie z nowej konstrukcji, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Wersja140-konna tego silnika oferowana będzie w parze z sześciostopniową przekładnią manualną. W europejskiej gamie modelowej Cherokee oferowany będzie także silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra wraz 9-stopniową, automatyczną skrzynią przekładniową.

Na rynkach Rosji oraz Bliskiego Wschodu oferowana będzie ponadto wersja modelowa Sport napędzana czterocylindrowym (R-4) silnikiem benzynowym 2.4 Tigershark MultiAir, który współpracuje z tym samym automatem 9-stopniowym.

Jeep 4