GENEWA 2015: HONDA JAZZ – NOWY SILNIK I SYSTEMY

ge1_Jazz

Podczas salonu samochodowego Geneva International Motor Show 2015, Honda prezentuje model Jazz trzeciej generacji, który zadebiutuje na rynku w Europie latem 2015 roku.

Mimo, że nowy model zachował klasyczną sylwetkę, jego nadwozie otrzymało nowoczesne, odważne linie oraz nowy pas przedni.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Zastosowanie opracowanej przez Hondę globalnej platformy segmentu B pozwoliło powiększyć kabinę pasażerską. Z kolei system składania siedzeń Magic Seats zapewnia wiele możliwości konfiguracji foteli w celu uzyskania optymalnych warunków do przewozu pasażerów i bagaży.

We wnętrzu znajdziemy miękkie w dotyku materiały oraz przemyślane rozwiązania stylistyczne. Nowy system multimedialny Honda Connect, korzystający z siedmiocalowego ekranu dotykowego oferuje dostęp do przeglądarki internetowej, wiadomości podawanych w czasie rzeczywistym, informacji o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do wielu internetowych stacji muzycznych.

ge2_Jazz

Nowa Honda zostanie wyposażona w nowy, mocny i oszczędny silnik benzynowy 1,3 litra i-VTEC z serii Earth Dreams Technology. Pakiet systemów Advanced Driver Assist System, z kamerą oraz radarem średniego zasięgu, to rozbudowana gama zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, które debiutują w 2015 roku w nowej gamie modelowej Hondy.

WNĘTRZE

Podstawą przestronnego i funkcjonalnego wnętrza Hondy Jazz jest opracowana przez Hondę globalna platforma segmentu B współdzielona z nowym, prezentowanym także na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie modelem HR-V. Jednym z przykładów jest zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami, co pozwoliło na uwolnienie miejsca pod tylnymi siedzeniami i zastosowanie innowacyjnego systemu składania siedzeń Magic Seats.

Dzięki wydłużeniu nadwozia o 95 mm i powiększeniu rozstawu osi o 30 mm, nowa Honda Jazz oferuje bardzo przestronny przedział pasażerski. Nowy Jazz zaskakuje pojemnością bagażnika: przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji, jego pojemność wynosi 354 litry (VDA), a po ich złożeniu, pojemność wzrasta do 884 litrów (VDA). Każde z tylnych siedzeń Magic Seats składanych w proporcjach 60:40 może być ustawione w różnych pozycjach, co czyni wnętrze bardziej wszechstronnym.

W ustawieniu „Utility”, oparcie tylnej kanapy składa się do przodu, a siedzisko obniża się, co tworzy długą i płaską powierzchnię transportową. W ustawieniu „Tall”, siedzisko tylnej kanapy można unieść do pozycji pionowej i zablokować w tym położeniu, umożliwiając przewiezienie na pokładzie auta długich przedmiotów sięgających od podłogi aż do sufitu. Z kolei w ustawieniu „Long” oparcia przednich i tylnych foteli pasażerów zostają złożone do przodu, do pozycji horyzontalnej.

ge3_Jazz

PODWOZIE, SILNIK I ZAWIESZENIE

Zmodernizowane, lżejsze podzespoły zawieszenia – kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna typu H z tyłu – w połączeniu z większym rozstawem osi – zapewniają wysoką stabilność podczas jazdy. Jakość prowadzenia poprawiają również nowe amortyzator oraz nowe, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Nowa geometria przedniego zawieszenia zaowocowała bardziej stabilnym i zwartym prowadzeniem, przez co nowy Jazz z większą precyzją i zwinnością pokonuje zakręty. Nowe zawieszenie niweluje również hałasy.

W momencie debiutu rynkowego Honda Jazz będzie oferowana z wydajnym i dynamicznym silnikiem benzynowym 1,3 litra i-VTEC wywodzącym się z serii Earth Dreams Technology. Jednostka generuje 102 KM przy 6 000 obr./min. i może współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną (zastępującą stosowaną do tej pory konstrukcję pięciobiegową) lub bezstopniową, automatyczną przekładnią CVT.

DESIGN

Nowy design nadwozia Hondy Jazz upodabnia ją do gamy nowych i odświeżonych modeli Hondy, które debiutują w 2015 roku. Charakterystyczny przedni pas odzwierciedla motyw „unoszącego się skrzydła” zawarty w osłonie chłodnicy i reflektorach. W kształcie litery „X” unosi się on wokół dolnych krawędzi reflektorów, ponad maskę silnika i wzdłuż linii dachu, w kierunku tylnego spoilera dachowego i opada na dolne nakładki zderzaka, tworząc obraz dość masywnego auta.

Dwa boczne przetłoczenia, mające swój początek przy przednich nadkolach, optycznie pochylają sylwetkę auta do przodu i sprawiają wrażenie, iż jest ono w nieustannym ruchu. Spoiler umieszczony na drzwiach bagażnika wraz z niemal pionową tylną szybą tworzą śmiały projekt, który uzupełniają wyprofilowane lampy zespolone. Duże okno dachowe łączączy się z panelem dachowym w tylnej części nadwozia.

ge4_Jazz

Przyciski na kierownicy zapewniają kierowcy dostęp do najczęściej używanych funkcji i umożliwiają przełączanie pomiędzy różnymi zakładkami wyświetlanymi na centralnie umieszczonym ekranie – pięciocalowym LCD lub siedmiocalowym – systemu Honda Connect, w zależności od wersji. System Connect działa w oparciu o system operacyjny Android, dając szybki dostęp do usług internetowych. Ponadto umożliwia zainstalowanie dodatkowych aplikacji za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center. W opcji oferowana jest też nawigacja Garmin.

Za pomocą ekranu dotykowego systemu Honda Connect, można również wyświetlić informacje o pojeździe, jak na przykład przebieg, zużycie paliwa czy czas podróży.

SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA

Jazz został wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Wszystkie wersje wyposażeniowe – z wyjątkiem podstawowej, w której będzie on opcją – otrzymają w standardzie pakiet Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzą takie systemy, jak inteligentny tempomat adaptacyjny, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system automatycznych świateł drogowych. System aktywnego hamowania będzie standardem.

Nad bezpieczeństwem podróżujących nową Hondą czuwa zaprojektowana przez Hondę struktura nadwozia typu ACE (Advanced Compatibility Engineering). Tworzy ją sieć połączonych elementów strukturalnych, które równomiernie rozpraszają siły uderzenia na całej powierzchni przedniej części pojazdu.