GENEWA 2015: NOWY RANGE ROVER EVOQUE

Evoque_g0

Land Rover udoskonalił swój najlepiej sprzedający się model Range Rover Evoque. W tym luksusowym, kompaktowym SUV`ie zastosowano szeroką gamę nowych rozwiązań stylistycznych i technologicznych.

Samochód zaprezentowany zostanie na salonie samochodowym Geneva International Motor Show 2015.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Linię nadwozia Range Rovera Evoque udoskonalono. Zastosowano nowy przedni zderzak, dwie nowe wersje atrapy chłodnicy (do wyboru), reflektory przednie wykonane w technologii LED oraz trzy nowe wzory felg ze stopów lekkich.

We wnętrzu modyfikacjom poddano fotele i wykończenie drzwi. Zastosowano również nowy systemem pokładowej informacji i rozrywki sterowany 8-calowym wyświetlaczem dotykowym, oraz wprowadzono nowe materiały i kolory noszące jak Lunar Ice, Vintage Tan oraz Dark Cherry (wyłącznie w wersji Autobiography), które doskonale pasują do śmiałych form stylistycznych modelu Evoque.

Na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie zadebiutuje również nowy, opracowany przez firmę Land Rover, zaawansowany technicznie silnik Diesla. Czterocylindrowa, spełniająca wymagania normy Euro 6 jednostka Ingenium oferuje połączenie osiągów, kultury pracy i oszczędności. Ten wyrafinowany technicznie silnik, który został zaprojektowany i wyprodukowany w Wielkiej Brytanii, osiąga moc 180 KM, zużywa średnio 4,2 l/100 km i charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie jedynie 109g/km.

 

Model Evoque jest najoszczędniejszym modelem Land Rovera, jaki trafił do produkcji seryjnej.

Stylistyka nadwozia

Przedni zderzak stał się jeszcze bardziej atrakcyjny dzięki zastosowaniu wąskich świateł przeciwmgielnych wykonanych w technologii LED oraz znacznie szerszej osłony uchwytu do holowania. Zintegrowanie kierunkowskazów z charakterystycznymi, wykonanymi w technologii LED oraz biegnącymi przez całą szerokość reflektora światłami do jazdy dziennej przyczyniło się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa, stanowiąc jednocześnie niezwykle atrakcyjne rozwiązanie stylistyczne.

Charakterystyczne wloty powietrza umieszczone na masce, które do tej pory stosowano wyłącznie w wersji coupé, są teraz dostępne również w 5-drzwiowych modelach HSE Dynamic oraz Autobiography. Z zaprojektowanym na nowo spojlerem tylnej klapy zintegrowano szerszą i cieńszą listwę z diodowym, niezwykle jasnym trzecim światłem stop. Nowością są także przykuwające uwagę opcjonalne, umieszczone na dachu płetwy, w których umieszczono antenę 3G poprawiającą siłę sygnału telefonii komórkowej.

Felgi ze stopów lekkich dostępne są w wersji Standard i Dynamic, szeroka jest też gama kolorów zewnętrznych z kontrastującymi odcieniami dachu.

Wnętrze

Dzięki nowym fotelom, boczkom drzwiowym oraz obudowie zestawu wskaźników wnętrze zyskało bardziej wyrafinowany i ekskluzywny charakter. Nowe, wysokiej jakości materiały zapewniają pasażerom poczucie otoczenia luksusem.

 

W wersjach standardowych oferowana jest tapicerka materiałowa w kolorze Ebony z regulacją foteli w sześciu płaszczyznach, zaś odmiany flagowe wyposażone są w przednie fotele z funkcją masażu oraz elektryczną regulacją w 14 płaszczyznach (opcjonalnie). Właściciele mogą wybierać spośród trzynastu schematów kolorystycznych, przy czym dwa z nich są zupełnie nowe (Lunar Ice oraz Vintage Tan). Podświetlenie wnętrza z możliwością dowolnej jego konfiguracji stanowi dodatkowy akcent podnoszący wizualną atrakcyjność kabiny.

Silniki

Nowe silniki są wytwarzane w Centrum Produkcji Silników zbudowanym kosztem 500 mln funtów szterlingów w angielskim regionie West Midlands.

Wykonany całkowicie z aluminium silnik TD4 jest o 20-30 kg lżejszy od swojego poprzednika. Jednostka jest dostępna w dwóch wersjach: słabszy wariant oferuje 150 KM, spala od 4,2 l paliwa na 100 km, zaś mocniejsza wersja 180 KM zużywa od 4,8 l/100 km i emituje 125 g CO2 na każdy kilometr.

W celu zapewnienia jak najbardziej przyjaznych dla środowiska naturalnego parametrów pracy silników Ingenium, zastosowano w nich liczne zaawansowane technicznie rozwiązania konstrukcyjne, takie jak zmienne fazy rozrządu oraz materiały ograniczające poziom tarcia wewnętrznego. System selektywnej redukcji katalitycznej oraz nowy, niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin znacząco zmniejszają poziom emisji NOx. Okresy międzyprzeglądowe zostały wydłużone z 25 000 do 33 000 kilometrów.

Evoque roku modelowego 2016 oferowany jest także z 240-konnym silnikiem benzynowym Si4. Charakteryzująca się doskonałymi osiągami jednostka pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy oraz na osiągnięcie prędkości maksymalnej 217 km/h. Wszystko to przy zużyciu paliwa 7,8 l/100km* oraz emisji CO2 na poziomie 181 g/km.

 

Range Rover Evoque będzie pierwszym pojazdem marki Land Rover oznaczonym symbolem „E-Capability”. W najbardziej ekonomicznych wersjach stosowany będzie podkreślający ich przynależność do klubu najoszczędniejszych modeli Land Rovera niebieski znaczek „Evoque”. Nosić go będą pojazdy z silnikiem eD4 wyposażone w napęd na przednie koła i emitujące 109 CO2/km (Coupe), oraz egzemplarze z napędem na obydwie osie 125 g CO2/km.

Rozwiązania technologiczne

Szeroka gama modyfikacji wprowadzonych do Range Rovera Evoque z roku modelowego 2016 obejmuje również nowe układy podnoszące poziom komfortu kierowcy i pasażerów. Jednym z nich jest system informacji i rozrywki pokładowej InControlTM Touch z 8-calowym ekranem dotykowym. Oferowany jest w standardzie w wersjach Pure oraz SE. Wyposażony w sześć głośników system stereo może zostać rozbudowany o nawigację satelitarną z mapami przechowywanymi na karcie pamięci SD, radio cyfrowe DAB, tuner radia satelitarnego Sirius oraz wysokiej jakości odbiornik radia HD.

System InControlTM Touch Plus, będący standardowym wyposażeniem modeli HSE, HSE Dynamic oraz Autobiography obejmuje nawigację satelitarną z twardym dyskiem, układ multimedialny dla pasażerów tylnej kanapy z dwoma 8-calowymi wyświetlaczami oraz bezprzewodowymi, cyfrowymi słuchawkami, oraz posiadający 11 lub nawet 17 głośników system audio firmy Meridian.

Innowacyjna, elektrycznie otwierana i zamykana klapa tylna „hands-free” również podnosi poziom wygody. System ten może być stosowany również w egzemplarzach wyposażonych w hak holowniczy.

Własności terenowe i bezpieczeństwo

Zostały one poprawione dzięki zastosowaniu systemu All-Terrain Progress Control (ATPC), dostępnemu pierwotnie w modelach Range Rover oraz Range Rover Sport. Rozwiązanie utrzymuje określoną z góry prędkość (zadaną za pomocą tempomatu), zarówno podczas jazdy do przodu jak i do tyłu, w zakresie prędkości od 1,8 km/h do 30 km/h, pozwalając kierowcy skoncentrować się na pokonywaniu trudnego terenu.

Szeroka gama systemów bezpieczeństwa została uzupełniona o układ Lane-Keeping Assist zapobiegający niezamierzonej zmianie pasa ruchu.