GENEWA 2017: NOWY MAYBACH G 650 LANDAULET JUŻ JESIENIĄ

me-may-sp1

Podczas salonu samochodowego Geneva International Motor Show przewidziana jest światowa premiera Mercedeas- Maybacha G 650 Landaulet, pojazdu klasy G.

Rynkowy debiut specjalnej edycji, która ma spełniać wymagania klientów oczekujących od swojego auta najwyższych standardów nastąpi jesienią tego roku.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Mercedes- Maybach prezentuje nowe arcydzieło motoryzacyjnej inżynierii – G 650 Landaulet. To pierwszy samochód terenowy sygnowany przez markę Mercedes- Maybach i kolejny jej model po limuzynie Klasy S oraz kabriolecie S 650 Cabriolet. Wyśmienity silnik V12, osie portalowe, elektrycznie sterowany miękki dach i ekskluzywne wyposażenie w tylnej części kabiny sprawiają, że ten specjalny pojazd ma zadowolić najbardziej wybrednych.

me-may-sp2

Nowa, off- roadowa ikona jest następczynią poprzednich generacji – samochód jest produkowany nieprzerwanie od 1979 r. W 2015 r. niemiecki producent wprowadził markę Mercedes- Maybach. Od tamtej pory wyprodukowanych zostało ponad 15 000 aut. G Landaulet to piąty model po Klasach S z nadwoziem limuzyna, Pullman i Cabriolet oraz prototypie Vision 6.

Przy wymiarach: długości 5345 mm, rozstawie osi 3428 mm, wysokości 2235 mm i niemal półmetrowym prześwicie oraz obszernej, komfortowej kabinie z miejscem dla 4 osób nowe auto jest połączeniem luksusowej limuzyny z szoferem i auta terenowego. Podczas gdy kierowca i pasażer z przodu mają nad głowami zamknięty dach, podróżujący na osobnych fotelach z tyłu mogą cieszyć się maksymalnym komfortem również pod gołym niebem: duży miękki dach składa się elektrycznie za naciśnięciem przycisku.

me-may-sp3

Na życzenie elektrycznie sterowana szklana przegroda może oddzielić przednią i tylną część kabiny. Co więcej, szkło można przyciemnić – wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz.

Najwyższej klasy fotele

Dzięki wydłużonemu o 578 mm rozstawowi osi pasażerowie korzystają z dużej swobody. Fotele z Klasy S są elektrycznie regulowane w wielu płaszczyznach – indywidualnie siedzenia można rozłożyć do pozycji całkowicie leżącej. Posiadają funkcję masażu Energizing i nadmuchiwane komory powietrzne dla zapewnienia wysokiego komfortu podróży i doskonałego trzymania bocznego. Dostępne programy masażu zapewniają lepsze samopoczucie (w tym na gorąco). Koncepcję tylnych foteli uzupełniają podpórki pod nogi o regulowanej długości i nachyleniu.

Podróżujący na tylnych fotelach mają do dyspozycji dużą konsolę biznesową z termicznymi uchwytami na kubki, pozwalającymi podgrzewać lub schładzać napoje przez długi czas. Podobnie jak w przypadku siedzeń lotniczych konsolę centralną wyposażono w dwa łatwo rozkładane stoliki. Ich blaty mają skórzane pokrycie zapewniające wygodne pisanie i korzystanie z tabletów lub notebooków.

me-may-sp4

System indywidualnej rozrywki z dwoma monitorami

Przed pojemnikami na napoje umiejscowiono panel sterowania klimatyzacją. Dalej znajduje się „kokpit G” zaprojektowany w stylu panelu wskaźników z trzema charakterystycznymi przełącznikami. Służą one do sterowania oświetleniem kabiny oraz otwierania i zamykania dachu. „Kokpit G” wyposażono też w dwa schowki oraz typowe dla Klasy G uchwyty, przydatne podczas jazdy w terenie. Poprzeczna belka szklanej przegrody posłużyła również do montażu dwóch 10-calowych ekranów o wysokiej rozdzielczości.

Indywidualny design

Luksusowy charakter podkreśla wysokiej próby dwutonowa tapicerka designo z diamentowymi przeszyciami, dostępna w czterech wersjach kolorystycznych. Można wybierać spośród trzech dopasowanych odcieni miękkiego dachu oraz czterech lakierów designo, w tym matowego.

me-may-sp5

Emblematy „V12 Biturbo” na przednich błotnikach wskazują na mocarne źródło napędu – 12-cylindrowy silnik widlasty. Wlot powietrza zdobi chromowana, podwójna żaluzja z chromowaną osłoną. Na rantach ceramicznie polerowanych 22-calowych lekkich obręczy z pięcioma podwójnymi ramionami znajdują się napisy „Landaulet”. Elektrycznie rozkładane podpórki pomagają wygodnie wsiadać do samochodu. Pakiet ekskluzywnych elementów nadwozia uzupełniają przednie i tylne osłony podwozia, poszerzone nadkola wykonane z włókna węglowego oraz zamontowane z tyłu koło zapasowe ze zintegrowanym uchwytem trzeciego światła stop.

Podróż w każdym terenie

Jak przystało na ikonę off-roadu, „Gelenda” podbija nowe terytoria: w przeciwieństwie do poprzednich wersji Landaulet, bazujących na prestiżowych limuzynach, Mercedes- Maybach G 650 w tej wersji ma wszystko czego potrzeba podczas jazdy w terenie. Znane z modeli AMG G 63 6×6 oraz G 500 4×42 osie portalowe zapewniają imponujący prześwit równy 450 mm i pozwalają pokonywać nawet ekstremalne przeszkody.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych sztywnych osi piasty kół nie znajdują się tu na wysokości mechanizmu różnicowego, ale z uwagi na przekładnie portalowe są umieszczone znacznie niżej. Opony w rozmiarze 325/55 R 22 zapewniają podstawę dla pewnego prowadzenia zarówno na asfalcie, jak i poza utartymi szlakami. Nowy pojazd dysponuje blokadami dyferencjałów, które można uruchamiać podczas jazdy, jak również przełożeniem redukcyjnym.

me_ma_s6

Połączenie takiej technologii napędu na wszystkie koła, unikalne w segmencie pojazdów terenowych, wyróżnia samochód na tle wszystkich innych aut 4×4. Wysoki komfort jazdy zapewnia również najmocniejszy dostępnych silnik – Mercedes- AMG V12 biturbo, generujący moc 463 kW (630 KM) oraz 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego (średnie zużycie paliwa: 17,0 l/100 km, średnia emisja CO2: 397 g/km).

Modele Landaulet – ponad 100 lat tradycji

Pojazdy z nadwoziem landaulet firmowane przez producenta ze Stuttgartu mają bardzo długie tradycje. Reprezentuje je m.in. Benz 25/45 PS z 1910 r. Inne słynne przykłady tego ekskluzywnego gatunku to: Mercedes- Benz 300 d Landaulet (rok 1960), Mercedes- Benz 600 Pullman Landaulet (rocznik 1964) oraz Maybach Landaulet (rok 2008).

Podobnie jak wszystkie pozostałe warianty G także Mercedes-Maybach G 650 Landaulet będzie wytwarzany w zakładach Magna Steyr w austriackim Graz. Produkcja rozpocznie się w kilka miesięcy po marcowej premierze na targach motoryzacyjnych w Genewie.

m e_ma_s7