GENEWA 2018: NOWY CITROEN BERLINGO BARDZIEJ FUNKCJONALNY

citr-berlingo1

Citroën, który w 1996 r. był pionierem segmentu kombivanów, przedstawia nowego Berlingo. Trzecia generacja modelu kontynuuje sagę prostego i funkcjonalnego samochodu.

Nowe auto pokazane zostanie po raz pierwszy podczas 88. Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2018


 

Nowoczesna stylistyka i komfort sprawiają, że Berlingo jest w pełni spójne z linią ostatnich modeli marki.

Dotychczas model znalazł ponad 1,7 miliona nabywców. Nowa generacja, w charakterystycznym dla Citroena stylu, przyciąga wzrok swoim solidnym wyglądem. Samochód oferuje jeszcze więcej przestrzeni i modułowości. Łatwiejsze użytkowanie na co dzień jest możliwe dzięki trzem niezależnym i składanym w prosty sposób tylnym siedzeniom, płaskiej podłodze aż do fotela pasażera z przodu, powierzchni ładunkowej o długości 2,70 m i dodatkowym 100 l pojemności bagażnika.

citr-berlingo2

Nowy Citroën Berlingo, dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL (4,40 m lub 4,75 m), w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi, będzie miał swoją światową premierę na Salonie Samochodowym w Genewie. Do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2018 r.

citr-berlingo3

Model oparty na nowej platformie posiada układy napędowe najnowszej generacji, w tym nowy silnik wysokoprężny BlueHDi 1,5 oraz automatyczną skrzynię biegów EAT8. Nowe zawieszenie zapewnia komfort. W ofercie jest 19 systemów wspomagania prowadzenia i 4 systemy łączności.

NOWA ODSŁONA KULTOWEGO SAMOCHODU

Wprowadzając nowy model Berlingo, marka dokonuje ewolucji – pragnie aby pojazd stał się wyznacznikiem nowych standardów pod względem wszechstronności i funkcjonalności. Przykładem może być wprowadzenie trzech niezależnych tylnych siedzeń, podsufitowego schowka Modutop lub otwieranej tylnej szyby.

Nowy Citroën ma wygląd samochodu, którym można pojechać wszędzie. Zmieniona sylwetka z wysuniętą przednią szybą, wyższym i krótszym przodem uzyskana została dzięki zastosowaniu platformy EMP2, która umożliwia skrócenie przedniego zwisu. Przód spójny jest ze stylistyką marki z dwupoziomowym układem reflektorów i oryginalnymi, zaokrąglonymi światłami przeciwmgłowymi. Dynamiki dodaje płynna sylwetka o wyprofilowanych bokach, panele Airbump w dolnej części drzwi czy też linia dachu.

citr-berlingo4

Minimalistyczne jest wnętrze z jakby „zawieszoną w powietrzu” deską rozdzielczą. Wersji wyposażenia jest kilka, a możliwość personalizacji zapewnia pakiet XTR.

WIĘCEJ TECHNOLOGII

Wyjątkowa jest modułowość auta dzięki trzem niezależnym tylnym fotelom o jednakowej wielkości, które można złożyć za pomocą prostego przycisku Magic flat (dostępny na wiosnę 2019 r.), umieszczonego w bagażniku. W połączeniu ze składanym przednim fotelem pasażera pozwala to uzyskać całkowicie płaską podłogę i długość ładowania do 2,70 m w przypadku nadwozia w rozmiarze M i 3,05 m w rozmiarze XL.

Pokazany na targach motoryzacyjnych w Genewie samochód poosiada dwoje dużych, przesuwnych drzwi bocznych, wyposażonych obecnie w elektrycznie opuszczane szyby. Pojemność bagażnika powiększona została do 775 l w przypadku nadwozia w rozmiarze M. Łatwy jest dostęp do bagażnika dzięki otwieranemu tylnemu oknu i 2-pozycyjnej półce.

citr-berlingo5

Większe i bardziej inteligentne są schowki, np. wielofunkcyjny system Modutop nowej generacji zapewniający lepsze doświetlenie wnętrza lub schowek Top Box, wyjątkowy dzięki sufitowej poduszce powietrznej Airbag in Roof.

Ponadto nowy Citroën Berlingo poszerza funkcjonalność dzięki:
platformie EMP2, która pozwala na zwiększenie zwrotności (elektryczne wspomaganie kierownicy, średnica skrętu), zoptymalizowanie masy oraz na dostęp do najnowszych technologii wspomagania prowadzenia; część tylna platformy pozostaje bez zmian w celu uzyskania większej ładowności i zachowania dotychczasowej szerokości między nadkolami;
19 technologiom wspomagania prowadzenia, takim jak: kolorowy wyświetlacz przezierny (Head- up Display), tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymania pojazdu, elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy;
czterem technologiom usług łączności, takim jak Connect Navi lub ładowanie bezprzewodowe smartfona;
nowemu zawieszeniu stanowiącemu kwintesencję know- how Citroëna w zakresie komfortu;
szerokiej gamie wydajnych układów napędowych, takich jak nowy silnik BlueHDi 1.5 lub automatyczna skrzynia biegów EAT8, a także jednostki PureTech 1.2.

William Crozes @ ContiArt